A Hyundai elnöke szerint a minőség továbbra is elsődleges


A Hyundai Motor Group elnöke szerint a termelési növekedés mellett a minőség megőrzése a legfontosabb tényező a kedvezőtlen piaci helyzetben.

A Hyundai Motor Group elnöke, Mong-koo Chung egy, a vállalatcsoport külföldi vezetőinek intézett nyilatkozatában hangsúlyozta, szembe kell nézzenek az autógyártó szektor kockázataival és az egyetlen lehetőség a versenyképesség fokozása. A verseny főképp a Hyundai kulcsfontosságú piacain egyre élesedik, miközben a fejlődő piacokon a növekedés üteme egyre lassul.


A szöuli székhelyen összegyűlt nagyjából 60 vezető előtt Chung azt is hozzátette, a hazai valuta árfolyamának emelkedése a fentiekkel együtt komoly problémát jelenthet a Hyundai számára. „A legfontosabb dolog a minőségi versenyképesség fokozása, amely a globális termelés és piaci jelenlét növekedésével összhangban áll” – hangsúlyozta Chung.

2014 első félévében a Hyundai csoport összesen 4 043 415 autót értékesítve 5,4 százalékkal többet adott el, mint egy évvel korábban. Ennek a mennyiségnek nagy részét, 3 428 217 darabot külföldi piacokon értékesítette a vállalat, amely 5,9 százalékos növekedést jelent 2013 első hat hónapjához viszonyítva.


A Hyundai képviselői elmondták, hogy miközben a világpiac nőtt ebben az évben, az autógyártók kapacitása kétmillió darabbal emelkedett, amely minőségi problémákhoz és túlzott versenyhez vezethet. A Hyundai számításai szerint a világ autópiaca idén 3,6 százalékkal 84 millió értékesített autóra emelkedhet.  

A Hyundai az elmúlt időszakban visszafogta a termelés növekedését azért, hogy a nagyobb piaci részesedés rovására koncentráltabban figyeljen a megtermelt járművek minőségére. Emellett a gyenge japán jen lehetőséget ad főképp a Toyota és a Honda számára, hogy csökkentse árait, vagy bizonyos modellekhez több felszereltséget adjon, amellyel aláássa a dél-koreai autógyártó globális helyzetét.


A másik aggasztó tényező, hogy miközben az amerikai, európai és kínai piacok növekednek, a fejlődő piacokon, így Indiában, Oroszországban és Brazíliában csökkent az új autók iránti kereslet. Január és május között az indiai eladások 3 százalékkal csökkentek, Brazíliában és Oroszországban pedig 5,1 és 5,6 százalékos a csökkenés mértéke. Eközben Kínában a kormányzat autóeladásokat korlátozó intézkedései is hatással lehetnek a keresletre, de a növekedés lassulása és a romló munkaerő-piaci feltételek Németországban és Franciaországban is hasonló csökkenő eredményeket hozhatnak.   

Chung szerint ebben a helyzetben elengedhetetlen, hogy a minőség-ellenőrzés minden szempontból összeépüljön a termelési folyamattal, a formatervezéstől a fejlesztésen át a gyártás közben zajló szigorú ellenőrzéssel azért, hogy csak a legjobb minőségű autók készülhessenek el és ezeket az elnök szerint ezzel kapcsolatos tréningeken kell elsajátítania a teljes vezetésnek.  


Azt is kijelentette, az autógyártás középpontjában minden szempontból a vásárlónak kell állnia. „Az olyan termékeket, amelyek különböző vásárlók sajátos igényeit fejeznek ki, úgy kell előállítani, hogy a megfelelő vevőszolgálat és a marketingtevékenység is tükrözze ezt a célt” – mondta Chung, aki azt is hozzátette, ezen úton a Hyundai csoport elnyerheti vásárlói bizalmát és növelheti a márka erejét, amely lehetőséget adhat az autógyártónak arra, hogy proaktívan reagáljon a globális piac változásaira. Emellett az elnök szerint fontos szoros kapcsolatot ápolni az alkatrészek és részegységek beszállítóival is, hogy minden szükséges lépést megtegyenek az ellátási lánc stabilitásának fenntartására.

Forrás: globalpost.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei