A Hyundai elnöke szerint a minőség továbbra is elsődleges
A Hyundai Motor Group elnöke szerint a termelési növekedés
mellett a minőség megőrzése a legfontosabb tényező a kedvezőtlen piaci
helyzetben.
A Hyundai Motor Group elnöke, Mong-koo Chung egy, a
vállalatcsoport külföldi vezetőinek intézett nyilatkozatában hangsúlyozta,
szembe kell nézzenek az autógyártó szektor kockázataival és az egyetlen
lehetőség a versenyképesség fokozása. A verseny főképp a Hyundai
kulcsfontosságú piacain egyre élesedik, miközben a fejlődő piacokon a növekedés
üteme egyre lassul.
A szöuli székhelyen összegyűlt nagyjából 60 vezető előtt
Chung azt is hozzátette, a hazai valuta árfolyamának emelkedése a fentiekkel
együtt komoly problémát jelenthet a Hyundai számára. „A legfontosabb dolog a
minőségi versenyképesség fokozása, amely a globális termelés és piaci jelenlét
növekedésével összhangban áll” – hangsúlyozta Chung.
2014 első félévében a Hyundai csoport összesen 4 043 415
autót értékesítve 5,4 százalékkal többet adott el, mint egy évvel korábban. Ennek
a mennyiségnek nagy részét, 3 428 217 darabot külföldi piacokon
értékesítette a vállalat, amely 5,9 százalékos növekedést jelent 2013 első hat
hónapjához viszonyítva.
A Hyundai képviselői elmondták, hogy miközben a világpiac nőtt
ebben az évben, az autógyártók kapacitása kétmillió darabbal emelkedett, amely
minőségi problémákhoz és túlzott versenyhez vezethet. A Hyundai számításai
szerint a világ autópiaca idén 3,6 százalékkal 84 millió értékesített autóra
emelkedhet.
A Hyundai az elmúlt időszakban visszafogta a termelés
növekedését azért, hogy a nagyobb piaci részesedés rovására koncentráltabban
figyeljen a megtermelt járművek minőségére. Emellett a gyenge japán jen lehetőséget
ad főképp a Toyota és a Honda számára, hogy csökkentse árait, vagy bizonyos
modellekhez több felszereltséget adjon, amellyel aláássa a dél-koreai
autógyártó globális helyzetét.
A másik aggasztó tényező, hogy miközben az amerikai, európai
és kínai piacok növekednek, a fejlődő piacokon, így Indiában, Oroszországban és
Brazíliában csökkent az új autók iránti kereslet. Január és május között az
indiai eladások 3 százalékkal csökkentek, Brazíliában és Oroszországban pedig
5,1 és 5,6 százalékos a csökkenés mértéke. Eközben Kínában a kormányzat
autóeladásokat korlátozó intézkedései is hatással lehetnek a keresletre, de a
növekedés lassulása és a romló munkaerő-piaci feltételek Németországban és
Franciaországban is hasonló csökkenő eredményeket hozhatnak.
Chung szerint ebben a helyzetben elengedhetetlen, hogy a minőség-ellenőrzés
minden szempontból összeépüljön a termelési folyamattal, a formatervezéstől a
fejlesztésen át a gyártás közben zajló szigorú ellenőrzéssel azért, hogy csak a
legjobb minőségű autók készülhessenek el és ezeket az elnök szerint ezzel
kapcsolatos tréningeken kell elsajátítania a teljes vezetésnek.
Azt is kijelentette, az autógyártás középpontjában minden szempontból
a vásárlónak kell állnia. „Az olyan termékeket, amelyek különböző vásárlók sajátos
igényeit fejeznek ki, úgy kell előállítani, hogy a megfelelő vevőszolgálat és a
marketingtevékenység is tükrözze ezt a célt” – mondta Chung, aki azt is
hozzátette, ezen úton a Hyundai csoport elnyerheti vásárlói bizalmát és
növelheti a márka erejét, amely lehetőséget adhat az autógyártónak arra, hogy
proaktívan reagáljon a globális piac változásaira. Emellett az elnök szerint
fontos szoros kapcsolatot ápolni az alkatrészek és részegységek beszállítóival
is, hogy minden szükséges lépést megtegyenek az ellátási lánc stabilitásának
fenntartására.
Forrás: globalpost.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!