Európában tesztelik a Hyundai i30 modellfrissített változatát
A Hyundai frissítési hullámából nem maradhat ki a márka
legfontosabb kompaktmodellje sem, az i30 új változatát pedig már Európában
tesztelik.
Amikor a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatták a
második generációt, az i30 rengeteg fejet elcsavart, ráadásul az autót a
Volkswagen vezérének, Martin Winterkornnak elhíresült látogatása és az autó
minőségére tett megjegyzése is híressé tette. Most pedig itt az ideje a
modellfrissítésnek, amely várhatóan 2015 elején mutatkozhat be.
Korábban már jelentek meg kémfotók, amelyeken a Hyundai
koreai központja közelében teszteltek egy álcázott i30 modellt, most azonban
megérkeztek a friss kémfotók, amelyek tanúbizonysága szerint a márka európai
fejlesztőközpontjában is megkezdték a kompakt modell frissített változatának
tesztelését.
Szükség is van a friss technikára, hiszen az európai
kompaktok mezőnye sokat fejlődött az elmúlt néhány évben, gondoljunk csak a
Volkswagen hetes Golfjára, az Év Autójának is megválasztott Peugeot 308-ra, de
a Ford is most rajzolta át a Focus modelljét. Ezekhez a modellekhez kell most
felnőnie az új i30-nak is.
Az autó formavilága a szokások szerint nem változik
jelentősen: a facelift kívülről az első lökhárító módosításában merül majd ki.
Az i40-hez hasonlóan új, vízszintes krómlécekből álló hűtőmaszkot illesztettek
az autó orrára, amellyel a gyártó az i30 prémium minőségét hangsúlyozza ki.
A motorháztető alatt azonban várhatóan forradalmi változások
történnek. A downsizing keretében remélhetőleg megtaláljuk majd az oly’ régen
beharangozott kis turbós benzinmotorokat. A korábban már kiállított 1,2 T-GDI benzines
hivatalos adatairól korlátoltak az információk, így csupán az biztos, hogy az 1 248
köbcentis négyhengeres, 16 szelepes erőforrás közvetlen befecskendezési
rendszert kapott, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként kevesebb, mint 110 gramm .
A kis turbómotor teljesítménye valahol 120 lóerő körülire
várható, akárcsak a Renault 1,2 TCe erőforrásáé, miközben nyomatéka várhatóan
magasabb lesz, mint az eddig használt 1,6-os szívómotor 156 Newtonmétere. Ezzel
a lépéssel a Hyundai várhatóan nyugdíjazza az említett 1,6-ost, az új erőforrás
azonos, vagy jobb teljesítmény mellett várhatóan jobb fogyasztást és alacsonyabb
károsanyag-kibocsátást kínál majd.
Technológiai szempontból is többet várhatunk az új i30-tól,
hiszen egy erősebben álcázott változaton elől-hátul parkolószenzorokat
találunk, amelyeket akár a parkolóasszisztens is használhat. De kamera került a
szélvédő felső részébe is, amely a sávtartó, vagy akár a táblafelismerő
rendszerek eleme is lehet.
Miközben az i30 természetesen létfontosságú a vállalat
számára, ez csupán egy modell a sok közül, amely hamarosan bemutatkozik. A legfontosabb
újdonság természetesen az új i20 és a vadonatúj ix35 hobbiterepjáró, előbbi már
ősszel bemutatkozik, míg utóbbi valamikor jövőre. Ismerve a Hyundai szokásait,
az új i30 várhatóan a jövő évi Genfi Autószalonon mutatkozhat be a közönségnek.
Forrás: autoevolution.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!