Európában tesztelik a Hyundai i30 modellfrissített változatát


A Hyundai frissítési hullámából nem maradhat ki a márka legfontosabb kompaktmodellje sem, az i30 új változatát pedig már Európában tesztelik.

Amikor a 2011-es Frankfurti Autószalonon bemutatták a második generációt, az i30 rengeteg fejet elcsavart, ráadásul az autót a Volkswagen vezérének, Martin Winterkornnak elhíresült látogatása és az autó minőségére tett megjegyzése is híressé tette. Most pedig itt az ideje a modellfrissítésnek, amely várhatóan 2015 elején mutatkozhat be.


Korábban már jelentek meg kémfotók, amelyeken a Hyundai koreai központja közelében teszteltek egy álcázott i30 modellt, most azonban megérkeztek a friss kémfotók, amelyek tanúbizonysága szerint a márka európai fejlesztőközpontjában is megkezdték a kompakt modell frissített változatának tesztelését.


Szükség is van a friss technikára, hiszen az európai kompaktok mezőnye sokat fejlődött az elmúlt néhány évben, gondoljunk csak a Volkswagen hetes Golfjára, az Év Autójának is megválasztott Peugeot 308-ra, de a Ford is most rajzolta át a Focus modelljét. Ezekhez a modellekhez kell most felnőnie az új i30-nak is.


Az autó formavilága a szokások szerint nem változik jelentősen: a facelift kívülről az első lökhárító módosításában merül majd ki. Az i40-hez hasonlóan új, vízszintes krómlécekből álló hűtőmaszkot illesztettek az autó orrára, amellyel a gyártó az i30 prémium minőségét hangsúlyozza ki.  


A motorháztető alatt azonban várhatóan forradalmi változások történnek. A downsizing keretében remélhetőleg megtaláljuk majd az oly’ régen beharangozott kis turbós benzinmotorokat. A korábban már kiállított 1,2 T-GDI benzines hivatalos adatairól korlátoltak az információk, így csupán az biztos, hogy az 1 248 köbcentis négyhengeres, 16 szelepes erőforrás közvetlen befecskendezési rendszert kapott, károsanyag-kibocsátása pedig kilométerenként kevesebb, mint 110 gramm.


A kis turbómotor teljesítménye valahol 120 lóerő körülire várható, akárcsak a Renault 1,2 TCe erőforrásáé, miközben nyomatéka várhatóan magasabb lesz, mint az eddig használt 1,6-os szívómotor 156 Newtonmétere. Ezzel a lépéssel a Hyundai várhatóan nyugdíjazza az említett 1,6-ost, az új erőforrás azonos, vagy jobb teljesítmény mellett várhatóan jobb fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást kínál majd.   


Technológiai szempontból is többet várhatunk az új i30-tól, hiszen egy erősebben álcázott változaton elől-hátul parkolószenzorokat találunk, amelyeket akár a parkolóasszisztens is használhat. De kamera került a szélvédő felső részébe is, amely a sávtartó, vagy akár a táblafelismerő rendszerek eleme is lehet.


Miközben az i30 természetesen létfontosságú a vállalat számára, ez csupán egy modell a sok közül, amely hamarosan bemutatkozik. A legfontosabb újdonság természetesen az új i20 és a vadonatúj ix35 hobbiterepjáró, előbbi már ősszel bemutatkozik, míg utóbbi valamikor jövőre. Ismerve a Hyundai szokásait, az új i30 várhatóan a jövő évi Genfi Autószalonon mutatkozhat be a közönségnek.  

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei