Utód nélkül maradhat a Hyundai Veloster
A Hyundai vezetősége jelenleg azt fontolgatja, hogy vajon
megéri-e fejleszteni a különleges, háromajtós Veloster sportkupé utódját,
miután valamikor jövőre megjelenik a ráncfelvarrott változat.
Miközben az ausztrál autópiacon nem várt pozitív
fogadtatásban részesült a megosztó sportkupé, a vállalat kulcsfontosságú
amerikai, európai és koreai piacain az értékesítési eredmény elmaradt a
várttól. Tavaly, a típus termelésének második teljes évében mindössze 60 ezer
Veloster talált gazdára világszerte, miközben a hazai piacon is csak háromezer
ügyfelet tudott elcsábítani az autó.
A vállalat egyik képviselője elárulta, hogy a Hyundai vezetősége
jelenleg azon vitázik, vajon nem lenne-e gazdaságosabb a modell jelenlegi
generációjának életciklusának végén, azaz körülbelül két év múlva egyszerűen
kivezetni a Velostert a piacról.
„Egyelőre még nincs eldöntve” – mondta a vállalat hazai
piacáért felelős vezetője a Genesis egyik menetpróbáján, aki azonban nevének
elhallgatását kérte. „Még mindig vita van ebben a kérdésben.”
Eközben a modell formatervezője, Casey Hyun a Hyundai
kreatív formatervezője Szöulban elmondta, hogy a Veloster máris jelentős
mérföldkőnek számít a vállalat számára és megmutatta a vásárlók számára, mire
képes a Hyundai. Ennek eredményeként a Hyundai ezentúl is kínál majd olyan
modelleket, amelyek megváltoztathatják a vásárlók véleményét az autókról.
„A Veloster által a vásárlók megértették, hogy a Hyundai
nemcsak egy tömegmárka” – mondta. „Ez egy nagyon meghatározó autó – így mi
továbbra is olyasvalamit fejlesztünk, ami megkülönböztető és kihívásokkal teli.
A Veloster felkeltette az emberek figyelmét a márka iránt. Vannak olyan
pillanatok, amikor egy modell fontossága túlmutat az értékesítési eredményén és
az elérhető profiton, mivel annál sokkal többet hoz a márkának.”
A 2011-ben bemutatott Veloster hamarosan egy jelentősebb
ráncfelvarráson esik majd át, amelynek keretében az autó frontrésze várhatóan
idomul majd a Hyundai újabb modelljein látható, visszafogott hatszögletű
hűtőmaszkkal, módosított hátsó kiképzéssel és frissített multimédia rendszerrel
és vezetéstámogató eszközökkel is felszerelt utastérrel.
Ausztráliában tavaly a Veloster 20,2 százalékos
részesedéssel a 80 ezer dollár alatti sportautó-kategória második helyezését
szerezte meg, vagyis kicsivel kevesebb, mint 4 ezer Hyundai Veloster talált
gazdára. Csak a Toyota 86 előzte meg, amelyből 6 706 darab kelt el és a
piac 34,4 százalékát birtokolja.
Forrás: goauto.com.au
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!