Rekordtávon bizonyított a Hyundai ix35 Fuel Cell


A Hyundai  bejelentette, hogy az ix35 Fuel Cell modellje a hidrogén-meghajtású szériagyártású autók között a legmesszebbre jutott egyetlen tank üzemanyaggal.

Néhányan tudni vélik, hogy a hidrogén a jövő üzemanyaga, a Hyundai pedig ezt az állítást igazolva elkészítette az ix35 Fuel Cell változatát, amely a világ első szériagyártású hidrogénes autója. Ez az autó nem kevesebb mint 10 óra alatt a norvég Oslóból indulva a dániai Koppenhága érintésével 700 kilométert tett meg, mielőtt eljutott volna Malmőbe, Svédországba úgy, hogy közben egyszer sem állt meg tankolni. Az autót két norvég autós szakember, Marius Bornstein és Arnt G. Hartvig vezette.


A Hyundai ix35 Fuel Cell átlagosan 76 km/órás sebességgel haladt és miután megérkezett úti céljához, a fedélzeti számítógép szerint még 10 kilométert lett volna képes megtenni. Az autó egy teljesen szériagyártású ix35 volt, amelyet nem alakítottak át semmiféleképpen azért, hogy nagyobb legyen a hatótáv. Az autó azonban a hivatalos 594 km-t így is több mint 100 kilométerrel szárnyalta túl.  


„Úgy terveztük, hogy a túra vége Koppenhágában lesz, de azt vettük észre, a tankban még elég üzemanyag van hosszabb távra is” – mondta Borgstein. „Amikor megérkeztünk a malmői üzemanyagkúthoz, még mindig volt pár kilométer tartalékunk. Mindezt egyetlen tankkal sikerült elérni, ami jelzi a technológiában és az ix35 Fuel Cell modellben rejlő lehetőségeket. Úgy gondolom, ez világrekord.”  


A két norvégtól nem idegen az üzemanyagcellás autók hosszú távú vezetése, hiszen annak idején ők voltak azok, akik ennek a típusnak elődjét Oslótól egészen Monacóig, azaz összesen 2 260 kilométeren keresztül vezették azért, hogy az üzemanyagcellás technológia mindennapi használhatóságát és a páneurópai hidrogén töltőállomások létezését demonstrálják.  



„Az ix35 Fuel Cell modellel megtett távolság bizonyítja a technológia életképességét és előnyeit – amely valójában egy hosszú távokra is alkalmas elektromos jármű” – mondta Frank Meijer, a Hyundai Motor Europe üzemanyagcellás elektromos járműveiért felelős részleg vezetője. „A Hyundai Motor az első olyan autógyártó, amely sorozatban gyárt üzemanyagcellás autót és továbbra is azon leszünk, hogy fejlesszük az európai hidrogén töltőállomások számát.”   

A Hyundai mellett a Toyota szintén tervezi üzemanyagcellás modelljének szériagyártását, amely 2015 áprilisában veszi kezdetét Japánban, majd még ugyanebben az évben megindul a forgalmazás Észak-Amerikában és Európában is.

Forrás: worldcarfans.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei