Rekordtávon bizonyított a Hyundai ix35 Fuel Cell
A Hyundai bejelentette, hogy az ix35 Fuel Cell
modellje a hidrogén-meghajtású szériagyártású autók között a legmesszebbre jutott egyetlen tank üzemanyaggal.
Néhányan tudni vélik, hogy a hidrogén a jövő üzemanyaga, a
Hyundai pedig ezt az állítást igazolva elkészítette az ix35 Fuel Cell
változatát, amely a világ első szériagyártású hidrogénes autója. Ez az autó nem
kevesebb mint 10 óra alatt a norvég Oslóból indulva a dániai Koppenhága
érintésével 700 kilométert tett meg, mielőtt eljutott volna Malmőbe,
Svédországba úgy, hogy közben egyszer sem állt meg tankolni. Az autót két norvég autós szakember, Marius Bornstein és Arnt G. Hartvig vezette.
A Hyundai ix35 Fuel Cell átlagosan 76 km/órás sebességgel haladt
és miután megérkezett úti céljához, a fedélzeti számítógép szerint még 10
kilométert lett volna képes megtenni. Az autó egy teljesen szériagyártású ix35
volt, amelyet nem alakítottak át semmiféleképpen azért, hogy nagyobb legyen a
hatótáv. Az autó azonban a hivatalos 594 km-t így is több mint 100 kilométerrel
szárnyalta túl.
„Úgy terveztük, hogy a túra vége Koppenhágában lesz, de azt
vettük észre, a tankban még elég üzemanyag van hosszabb távra is” – mondta Borgstein.
„Amikor megérkeztünk a malmői üzemanyagkúthoz, még mindig volt pár kilométer
tartalékunk. Mindezt egyetlen tankkal sikerült elérni, ami jelzi a
technológiában és az ix35 Fuel Cell modellben rejlő lehetőségeket. Úgy gondolom,
ez világrekord.”
A két norvégtól nem idegen az üzemanyagcellás autók hosszú
távú vezetése, hiszen annak idején ők voltak azok, akik ennek a típusnak
elődjét Oslótól egészen Monacóig, azaz összesen 2 260 kilométeren
keresztül vezették azért, hogy az üzemanyagcellás technológia mindennapi használhatóságát és
a páneurópai hidrogén töltőállomások létezését demonstrálják.
„Az ix35 Fuel Cell modellel megtett távolság bizonyítja a technológia
életképességét és előnyeit – amely valójában egy hosszú távokra is alkalmas elektromos
jármű” – mondta Frank Meijer, a Hyundai Motor Europe üzemanyagcellás elektromos
járműveiért felelős részleg vezetője. „A Hyundai Motor az első olyan
autógyártó, amely sorozatban gyárt üzemanyagcellás autót és továbbra is azon
leszünk, hogy fejlesszük az európai hidrogén töltőállomások számát.”
A Hyundai mellett a Toyota szintén tervezi üzemanyagcellás
modelljének szériagyártását, amely 2015 áprilisában veszi kezdetét Japánban, majd
még ugyanebben az évben megindul a forgalmazás Észak-Amerikában és Európában
is.
Forrás: worldcarfans.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!