Megbüntették a Hyundait a Santa Fe hamis fogyasztási adata miatt


Két évvel azután, hogy a vállalat túlzottan optimista fogyasztási adatai kiderültek Amerikában, Dél-Korea kormányzata 1 milliárd wonos (1 millió dollár) büntetéssel sújtotta a Hyundai Motort a Santa Fe modell valótlan fogyasztási adatai miatt.

A viszonylagosan kis összegű büntetést Korea Közlekedési Minisztériuma rótta ki, amely 14 modellt vizsgált meg a Hyundai amerikai fogyasztási bakija után. Ez különösen rosszul érinti az ország legnagyobb autógyártóját, hiszen a vállalat minden eszközével azon dolgozik, hogy hazai piaci részesedését megvédje a külföldi konkurenciával szemben.

„Ez a bírság egy újabb pofon… de mindenképpen hatással lesz a Hyundai hazai megítélésére és tovább növeli az importált, jobb fogyasztást ígérő márkák iránti keresletet” – mondja nam S. Lee, a Choong-ang Egyetem professzora.  


Miközben a büntetés összege nem nagy tétel a Hyundainak, a nagyobb üzemanyagköltség okán a koreai ügyfelek akár jogi úton is érvényesíthetik követeléseiket. A büntetés nyilvánosságra hozatal három Santa Fe tulajdonos szinte azonnal benyújtotta egyenként 600 ezer wonos követelését a bíróság felé.  

A Santa Fe ügyfelek kompenzációs igényeinek érvényesítését azonban megnehezítheti, hogy a dél-koreai ipari minisztérium ugyanekkor közzétette, szerintük a Santa Fe hivatalosan közölt üzemanyag-fogyasztási értékei nem eltúlzottak. A minisztérium az amerikai problémák után, de még a közlekedési tárca kutatása előtt hosszasan vizsgálta és értékelte a személyautók fogyasztási értékeit.

„Sajnáljuk, hogy nem tudtunk egységes eredményre jutni ugyanazokkal a járművekkel” – nyilatkozta a kormányzat egy közleményben.  


A kormányzat azt is állítja, a különbség a különböző tesztelési mód és normák miatt keletkezett és a jövőben csakis a közlekedési minisztériumnak van arra felhatalmazása, hogy tesztelje és értékelje a járművek gazdaságosságát annak érdekében,hogy lekerüljék a zavarokat.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ipari minisztérium szerint az Audi A4 2.0 TDI, a Volkswagen Tiguan 2.0 TDI, a Chrysler Jeep Grand Cherokee és a BMW MINI Cooper Countryman fogyasztási értékei sem stimmelnek, így a minisztérium közzététele szerint az autógyártókat 4 milliárd wonra (3,9 millió dollár) büntették.

A jelentésben szereplő Santa Fe (DM) modelleket 2,0 literes motorral és elsőkerék-meghajtással szerelték fel 2012 májusa óta. A minisztérium szerint nagyjából 120 ezer Santa Fe érintett a kérdésben.


A Hyundai szerint „lesújtó, hogy a kormányzati minisztériumok különböző eredményre jutottak a Santa Fe 2,0 CRDi 2WD AT modellünk üzemanyag-fogyasztásával kapcsolatban és nagyon sajnáljuk az eltérést.” – áll a vállalat közleményében, amelyben arra is kitérnek: „Mivel a két minisztérium eltérő álláspontot képvisel, ezért még túl korai dönteni arról, milyen lépéseket kell tennünk.”

Forrás: reuters.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei