Itt a legnagyobb Hyundai Santa Fe


Magyarországra is megérkezett a Hyundai legnagyobb szabadidő-autója, a bőséges felszereltségével 15 millióba kerülő Grand Santa Fe.

Amikor a 2012-es New Yorki Autószalonon a Hyundai leleplezte a Santa Fe jelenlegi, immár harmadik generációját, John Krafcik, a Hyundai Motor America akkori első embere beszédének vége felé megjegyezte: „Annyira beleszerettünk a Santa Fébe, hogy nem álltunk meg, csináltunk még egyet.” Ezzel a kijelentéssel vezette be a Santa Fe vadonatúj, hosszabb változatát, amely Amerikában Santa Fe, míg Európában és a világ más tájain Grand Santa Fe néven fut.


Európában már a tavalyi Genfi Autószalonon megmutatták a Grand Santa Fét, ám az autó annyira népszerűvé vált a tengerentúlon, hogy a forgalmazás kapacitási okok miatt csak idén indulhatott meg az öreg kontinensen.


Habár a Grand változat a 10 centivel rövidebb tengelytávolságú Santa Fére épül, ennek ellenére markáns eltérések találhatók a két modell között. Az új Grand Santa Fe orrát átrajzolt hűtőmaszk, új kialakítású ködfényszórók és hangsúlyosabban megformált lökhárító uralja. Oldalnézetből a hátsó ajtók szemmel láthatóan hosszabbak, kellő helyet adva az immár valódi teret kínáló harmadik üléssornak. Az új, hosszabb tetőpanel kihangsúlyozza az autó teherbíró képességét. Ennek eredményeként a hátsó oldalablak immár szorosabban követi a C-oszlop kontúrját, amely mögött átrajzolt hátsó lámpatestek világítanak.


Az új Grand Santa Fe külső méretei megnőttek (10 mm-rel magasabb, 5 mm-rel szélesebb, 225 mm-rel hosszabb), köszönhetően a nyújtott (+100 mm) tengelytávnak, ugyanakkor a jármű megőrizte az új generációs Santa Fe dinamikus, mégis kifinomult stílusát.


Az amerikai háziasszonyok ilyen autókkal szállítják csemetéiket, azok iskolatársait, barátait vagy csapattársait iskolába, edzésre vagy egyéb rendezvényekre. Európában, kiváltképp itthon azonban nyilván más lesz a helyzet, hiszen kevesek engedhetnek meg maguknak egy olyan ezres híján 15 milliós szabadidő-autót, mint amilyen a Grand Santa Fe.  


A kizárólag az erősebbik, 2,2 literes, 197 lóerős CRDi motorral és természetesen összkerékhajtással, hét üléssel árusított hobbiterepjáró viszont teljes felszereltséggel kompenzálja tekintélyes alapárát, amelyről mindent elmond, hogy az Executive kivitelhez csak metálfényt (+168 eFt) és Prémium bőrkárpitozást (+ 105 eFt) lehet kérni. Minden egyéb alapból jár az autóhoz.


De mitől is lesz teljes a felszereltség? Szériában jár természetesen a Hyundai elengedhetetlen biztonsági csomagja, hat légzsákkal, menetstabilizálóval, járműstabilitás-kontrollal, visszagurulás-gátlóval, lejtmenet-vezérlővel, amit a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a keréknyomás-ellenőrző rendszer egészít ki. A Grand Santa Fe megjelenését 19 colos alufelnik, adaptív xenonfényszórók, sötétített, Solar Control üvegezés, panoráma napfénytető emeli, míg a vezetőt első-hátsó parkolóradarral, tolatókamerával kiegészült automata parkolórendszer segíti.


Kényelemben is nagy a Grand változat, hiszen többek között alapáron jár a hatfokozatú automatikus váltómű, fűthető a kormánykerék, elöl elektromosak az ülések, amelyek bőrhuzata elől-hátul fűthető, a 10 hangszórós prémium integrált audiorendszerhez navigáció is tartozik, de a kétzónás klímáért, az elektromosan nyitható csomagtérajtóért és az intelligens, kulcsnélküli rendszerért sem kell pluszpénzt fizetni. Az elektromos ablakok és tükrök, a tempomat, az eső- és sötétedésérzékelő megléte ezen a szinten már említésre sem méltó.  



Mindezek mellett várhatóan nem lesz gyakori látvány a Grand Santa Fe az utakon, arra azonban mindenesetre alkalmas, hogy a hazai utakon is bemutassa, hová fejlődött a márka az elmúlt években. 




Forrás: Hyundai

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei