Itt a legnagyobb Hyundai Santa Fe
Magyarországra is megérkezett a Hyundai legnagyobb
szabadidő-autója, a bőséges felszereltségével 15 millióba kerülő Grand Santa
Fe.
Amikor a 2012-es New Yorki Autószalonon a Hyundai leleplezte
a Santa Fe jelenlegi, immár harmadik generációját, John Krafcik, a Hyundai
Motor America akkori első embere beszédének vége felé megjegyezte: „Annyira
beleszerettünk a Santa Fébe, hogy nem álltunk meg, csináltunk még egyet.” Ezzel
a kijelentéssel vezette be a Santa Fe vadonatúj, hosszabb változatát, amely
Amerikában Santa Fe, míg Európában és a világ más tájain Grand Santa Fe néven
fut.
Európában már a tavalyi Genfi Autószalonon megmutatták a
Grand Santa Fét, ám az autó annyira népszerűvé vált a tengerentúlon, hogy a
forgalmazás kapacitási okok miatt csak idén indulhatott meg az öreg
kontinensen.
Habár a Grand változat a 10 centivel rövidebb
tengelytávolságú Santa Fére épül, ennek ellenére markáns eltérések találhatók a
két modell között. Az új Grand Santa Fe orrát átrajzolt hűtőmaszk, új
kialakítású ködfényszórók és hangsúlyosabban megformált lökhárító uralja.
Oldalnézetből a hátsó ajtók szemmel láthatóan hosszabbak, kellő helyet adva az
immár valódi teret kínáló harmadik üléssornak. Az új, hosszabb tetőpanel
kihangsúlyozza az autó teherbíró képességét. Ennek eredményeként a hátsó
oldalablak immár szorosabban követi a C-oszlop kontúrját, amely mögött
átrajzolt hátsó lámpatestek világítanak.
Az új Grand Santa Fe külső méretei megnőttek (10 mm-rel
magasabb, 5 mm-rel szélesebb, 225 mm-rel hosszabb), köszönhetően a nyújtott (+100 mm ) tengelytávnak,
ugyanakkor a jármű megőrizte az új generációs Santa Fe dinamikus, mégis
kifinomult stílusát.
Az amerikai háziasszonyok ilyen autókkal szállítják
csemetéiket, azok iskolatársait, barátait vagy csapattársait iskolába, edzésre
vagy egyéb rendezvényekre. Európában, kiváltképp itthon azonban nyilván más
lesz a helyzet, hiszen kevesek engedhetnek meg maguknak egy olyan ezres híján 15
milliós szabadidő-autót, mint amilyen a Grand Santa Fe.
A kizárólag az erősebbik, 2,2 literes, 197 lóerős CRDi
motorral és természetesen összkerékhajtással, hét üléssel árusított
hobbiterepjáró viszont teljes felszereltséggel kompenzálja tekintélyes
alapárát, amelyről mindent elmond, hogy az Executive kivitelhez csak metálfényt
(+168 eFt) és Prémium bőrkárpitozást (+ 105 eFt) lehet kérni. Minden egyéb
alapból jár az autóhoz.
De mitől is lesz teljes a felszereltség? Szériában jár természetesen a Hyundai elengedhetetlen biztonsági csomagja, hat
légzsákkal, menetstabilizálóval, járműstabilitás-kontrollal, visszagurulás-gátlóval,
lejtmenet-vezérlővel, amit a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és a keréknyomás-ellenőrző
rendszer egészít ki. A Grand Santa Fe megjelenését 19 colos alufelnik, adaptív
xenonfényszórók, sötétített, Solar Control üvegezés, panoráma napfénytető emeli,
míg a vezetőt első-hátsó parkolóradarral, tolatókamerával kiegészült automata
parkolórendszer segíti.
Kényelemben is nagy a Grand változat, hiszen többek között alapáron jár a hatfokozatú automatikus váltómű, fűthető a
kormánykerék, elöl elektromosak az ülések, amelyek bőrhuzata elől-hátul
fűthető, a 10 hangszórós prémium integrált audiorendszerhez navigáció is
tartozik, de a kétzónás klímáért, az elektromosan nyitható csomagtérajtóért és az
intelligens, kulcsnélküli rendszerért sem kell pluszpénzt fizetni. Az elektromos
ablakok és tükrök, a tempomat, az eső- és sötétedésérzékelő megléte ezen a
szinten már említésre sem méltó.
Mindezek mellett várhatóan nem lesz gyakori látvány a Grand
Santa Fe az utakon, arra azonban mindenesetre alkalmas, hogy a hazai utakon is bemutassa,
hová fejlődött a márka az elmúlt években.