A Hyundai csoport termelésének 85 százalékát külföldön értékesíti


Egy friss jelentés szerint a Hyundai csoport a harmadik legnagyobb olyan autóipari nagyvállalat, amely termelésének java részét külföldön értékesíti, vagyis száz legyártott Hyundai közül 85 Dél-Koreán kívül értékesítenek.

A japán Fourin autóipari kutatóintézet jelentésében 78 nemzet autóiparának értékesítési adatait elemzte. A Hyundai csoport tavalyi 7,22 millió darabos értékesítési darabszámának 84,8 százaléka, azaz 6,12 millió autó nem Koreában került értékesítésre. Az autógyártó külföldi értékesítési arányszáma az utóbbi időben folyamatosan emelkedik, a 2011-es 82,1 és a 2012-es 83,8 százalékot is meghaladta tavaly.


A lista csúcsán a Volkswagen áll, amely termelésének 86,8 százalékát, azaz 9,4 millió járművet adott el Németországon kívül. A másodikként rangsorolt Nissan összesen 4,58 millió autót gyártott tavaly, amelynek azonban 85,2 százalékát külföldön értékesítette.

A Hyundai mögött 84,7 százalékkal a BMW a negyedik, majd a Renault 82,3 százalékkal, a Honda 82,1 százalékkal és a Mercedes-Benz 81,2 százalékkal. A világelső Toyota itt csupán a tizedikként végzett, termelésének 76,7 százalékát értékesítve Japánon kívül.  


A szakértők szerint a felmérés eredménye is bizonyítja a Hyundai csoport proaktív külföldi jelenlétét, hiszen az 1,5 milliós koreai autópiac jóval kisebb, mint az 15 milliós amerikai és z 5,4 milliós japán autópiac. A koreai autógyártó jelentős mértékben bővítette külföldi termelőkapacitásait azóta, amióta 1997-ben megnyitotta első, törökországi gyártóbázisát, így termelési kapacitásának 54,3 százalékát immár külföldön állítja elő.   

Forrás: english.donga.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését