A Hyundai csoport termelésének 85 százalékát külföldön értékesíti
Egy friss jelentés szerint a Hyundai csoport a harmadik
legnagyobb olyan autóipari nagyvállalat, amely termelésének java részét
külföldön értékesíti, vagyis száz legyártott Hyundai közül 85 Dél-Koreán kívül
értékesítenek.
A japán Fourin autóipari kutatóintézet jelentésében 78
nemzet autóiparának értékesítési adatait elemzte. A Hyundai csoport tavalyi 7,22
millió darabos értékesítési darabszámának 84,8 százaléka, azaz 6,12 millió autó
nem Koreában került értékesítésre. Az autógyártó külföldi értékesítési
arányszáma az utóbbi időben folyamatosan emelkedik, a 2011-es 82,1 és a 2012-es
83,8 százalékot is meghaladta tavaly.
A lista csúcsán a Volkswagen áll, amely termelésének 86,8
százalékát, azaz 9,4 millió járművet adott el Németországon kívül. A másodikként
rangsorolt Nissan összesen 4,58 millió autót gyártott tavaly, amelynek azonban 85,2
százalékát külföldön értékesítette.
A Hyundai mögött 84,7 százalékkal a BMW a negyedik, majd a
Renault 82,3 százalékkal, a Honda 82,1 százalékkal és a Mercedes-Benz 81,2
százalékkal. A világelső Toyota itt csupán a tizedikként végzett, termelésének
76,7 százalékát értékesítve Japánon kívül.
A szakértők szerint a felmérés eredménye is bizonyítja a
Hyundai csoport proaktív külföldi jelenlétét, hiszen az 1,5 milliós koreai
autópiac jóval kisebb, mint az 15 milliós amerikai és z 5,4 milliós japán
autópiac. A koreai autógyártó jelentős mértékben bővítette külföldi
termelőkapacitásait azóta, amióta 1997-ben megnyitotta első, törökországi
gyártóbázisát, így termelési kapacitásának 54,3 százalékát immár külföldön
állítja elő.
Forrás: english.donga.com