Raliautót épített a Top Gear egy Hyundai i20-ból


Az angol Top Gear magazin ismét nagy dobásra készül: a walesi Angol-ralira megépítette saját Hyundai i20 WRC-jét.  

A Top Gear híres szokatlan megoldásairól, a dolgok eltérő megközelítéséről. Most ismét valami olyasmire készülnek, amit eddig nem sok autós magazin tett: saját WRC autót építettek! Ehhez pedig tökéletes alapnak bizonyult a Hyundai i20. Csakúgy, mint a „profik”, a Top Gear csapata is egy teljesen átlagos, fehér színű, 1,2 literes benzinmotorral szerelt i20 Classic modellt választott alapnak.


Az autót a vásárlás után értő kezekre bízták: az 586 Motorsport szakemberei, Steve és Calum Black vette kezelésbe a gyári autót, amelyet szinte elemeire bontottak vissza. Az autóból minden felesleges alkatrészt, borítóelemet eltávolítottak azért, hogy minél könnyebbé váljon a versenyautó.


Az i20 külső látványelemei, így pl. a méretes hátsó szárny a Hyundai Motorsport németországi központjából érkezett, ahol megengedték, hogy a tavalyi tesztautók leselejtezett üvegszálas idomait használják fel az autóhoz.


Az előírásoknak megfelelően természetesen bukókeretet is szereltek az autóba, amelyek ugyan acélból készültek, így növelik a súlyt, de a Top Gear teljes értékű raliautót szeretett volna faragni az i20-ból, így ezek sem maradhattak ki a felszerelésből. Ezek egyébként nemcsak boruláskor jöhetnek jól, hanem az autó futóművéhez, felfüggesztéséhez kapcsolódva segítik az autó stabilitását, erősítik az egész utascellát is.


Következő lépésként rendes futóművet is raktak az autó alá, amelyhez a lengéscsillapítókat a Reiger cég szállítja a WRC csapatoknak.

Az eredeti terv szerint egy nagyobb, 1,6 literes Veloster erőforrás került volna az i20 motorterébe, ám ezt az elektronika megakadályozta: az i20 központi számítógépe nem ismerte fel a Veloster elektronikus kormányát. Ezért aztán maradt a 82 lovas alapgép, amelyhez viszont hatfokozatú Hewland szekvenciális raliváltót illesztettek ultrarövid végáttétellel.


A Hyundai Motorsport hátsó szárnya sem került fel az autóra, mivel az túl súlyos volt, a hátsó ajtó volt elég erős ahhoz, hogy elviselje a cipelését. A Hyundai motorsportrészlege pedig nem osztotta meg a titkot, így egy másik szárny került a hátsó ajtóra.


Az autó már túl is van az első „rendes” teszten, ahol némi fékolaj-szivárgást érzékeltek a kéziféknél és a sofőr, Ollie Marriage panaszkodott kicsit az üléspozícióra. Minden más tekintetben az autó tökéletes, készen áll a bevetésre: néhány helyi ralin már tesztelik az autó képességeit, a nagy bemutató pedig a novemberben esedékes walesi WRC futamon lesz.

Forrás: topgear.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését