Raliautót épített a Top Gear egy Hyundai i20-ból
Az angol Top Gear magazin ismét nagy dobásra készül: a walesi Angol-ralira megépítette saját Hyundai i20 WRC-jét.
A Top Gear híres szokatlan megoldásairól, a dolgok eltérő
megközelítéséről. Most ismét valami olyasmire készülnek, amit eddig nem sok
autós magazin tett: saját WRC autót építettek! Ehhez pedig tökéletes alapnak
bizonyult a Hyundai i20. Csakúgy, mint a „profik”, a Top Gear csapata is egy
teljesen átlagos, fehér színű, 1,2 literes benzinmotorral szerelt i20 Classic
modellt választott alapnak.
Az autót a vásárlás után értő kezekre bízták: az 586
Motorsport szakemberei, Steve és Calum Black vette kezelésbe a gyári autót,
amelyet szinte elemeire bontottak vissza. Az autóból minden felesleges
alkatrészt, borítóelemet eltávolítottak azért, hogy minél könnyebbé váljon a
versenyautó.
Az i20 külső látványelemei, így pl. a méretes hátsó szárny a
Hyundai Motorsport németországi központjából érkezett, ahol megengedték, hogy a
tavalyi tesztautók leselejtezett üvegszálas idomait használják fel az autóhoz.
Az előírásoknak megfelelően természetesen bukókeretet is
szereltek az autóba, amelyek ugyan acélból készültek, így növelik a súlyt, de a
Top Gear teljes értékű raliautót szeretett volna faragni az i20-ból, így ezek
sem maradhattak ki a felszerelésből. Ezek egyébként nemcsak boruláskor jöhetnek
jól, hanem az autó futóművéhez, felfüggesztéséhez kapcsolódva segítik az autó stabilitását,
erősítik az egész utascellát is.
Következő lépésként rendes futóművet is raktak az autó alá,
amelyhez a lengéscsillapítókat a Reiger cég szállítja a WRC csapatoknak.
Az eredeti terv szerint egy nagyobb, 1,6 literes Veloster
erőforrás került volna az i20 motorterébe, ám ezt az elektronika megakadályozta:
az i20 központi számítógépe nem ismerte fel a Veloster elektronikus kormányát.
Ezért aztán maradt a 82 lovas alapgép, amelyhez viszont hatfokozatú Hewland
szekvenciális raliváltót illesztettek ultrarövid végáttétellel.
A Hyundai Motorsport hátsó szárnya sem került fel az autóra,
mivel az túl súlyos volt, a hátsó ajtó volt elég erős ahhoz, hogy elviselje a
cipelését. A Hyundai motorsportrészlege pedig nem osztotta meg a titkot, így
egy másik szárny került a hátsó ajtóra.
Az autó már túl is van az első „rendes” teszten, ahol némi
fékolaj-szivárgást érzékeltek a kéziféknél és a sofőr, Ollie Marriage
panaszkodott kicsit az üléspozícióra. Minden más tekintetben az autó tökéletes,
készen áll a bevetésre: néhány helyi ralin már tesztelik az autó képességeit, a
nagy bemutató pedig a novemberben esedékes walesi WRC futamon lesz.
Forrás: topgear.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!