Újabb gyárat építene a Hyundai Indiában
India második legnagyobb autógyártójaként a Hyundai egyre
élesedő versenyt vív a Hondával, Forddal és a nagy rivális Marutival, amely
agresszív modellpolitikához vezet olyan új típusokkal, amelyeket eddig még nem
gyártott a cég.
A Hyundai képviselői szerint a márka nagyon szeretne
felállítani egy újabb, második gyártóbázist Indiában, mivel a koreai vállalat
jelentős befektetéssel legalább két-három új modellt szándékozik bemutatni minden
évben, amelynek első képviselője egy kisterepjáró és egy kisegyterű lehet.
„A Chennaiban meglévő gyárunk egy ideig még rendelkezik
kapacitástartalékokkal. Évente ott mintegy 680 ezer autó készül, amit kicsivel
700 ezer fölé is tornászhatunk” – mondja B. S. Seo, a Hyundai India elnöke.
Azonban a jelenlegi gyár bővítésére korlátozottak a
lehetőségek, ezért a vállalat csökkentette az exportra jutó mennyiséget azért,
hogy a helyi vásárlók igényeit kielégíthesse. Emiatt többé már nem szállítanak
indiai gyártású Hyundai modelleket Európába, az ottani piacokat mostantól
kizárólag a vállalat cseh és török üzemei látják el.
A második gyárról kérdezve Seo annyit árult el: „Szorosan
nyomon követjük az eseményeket és vizsgáljuk a lehetőségeket.”
A vállalat állítólag Indai több államában keresi a lehetőségeket,
többek között Gujaratban, amely az utóbbi időszakban az autógyártók kedvelt
befektetési célpontjává vált, többek között a Tata Motors, a Ford és a Maruti
is rendelkezik itt összeszerelő-üzemekkel. Ennek ellenére Seo nem kívánt
megerősíteni semmi ilyen jellegű feltevést, ám utalt arra, hogy a vállalat egy
esetleges döntést követően nagyon gyorsan fel tudná építeni az új gyáregységet.
„Egy új gyár felépítésében erősek vagyunk” – mondta.
Az új modellekről beszélve Seo elmondta, a vállalat 2-3 új
típust kíván minden évben piacra dobni, amelyek között új változatok és
frissítések is lesznek. A Hyundai az elmúlt néhány hónapban bemutatta a Grand
i10-re épülő Xcentet, a vadonatúj Santa Fét és legutóbb az új i20 generációt.
„Olyan szegmensekbe is belépünk, ahol eddig nem voltunk
jelen, így a kompakt terepjárók és az egyterűek piacára is” – mondja Seo. A modellek
fejlesztésében a Hyundai Hyderabadban működő fejlesztőközpontja is jelentős
mértékben kiveszi részét.
A Hyundai összesen 236 ezer járművet adott el idén január és
július között és Seo szerint az új modellek hatására piacuk felpörög majd. A
vállalatvezető reméli, hogy a növekedési lendület véget vethet az utóbbi két év
csökkenésének.
Forrás: timesofindia.indiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!