Újabb gyárat építene a Hyundai Indiában


India második legnagyobb autógyártójaként a Hyundai egyre élesedő versenyt vív a Hondával, Forddal és a nagy rivális Marutival, amely agresszív modellpolitikához vezet olyan új típusokkal, amelyeket eddig még nem gyártott a cég.   

A Hyundai képviselői szerint a márka nagyon szeretne felállítani egy újabb, második gyártóbázist Indiában, mivel a koreai vállalat jelentős befektetéssel legalább két-három új modellt szándékozik bemutatni minden évben, amelynek első képviselője egy kisterepjáró és egy kisegyterű lehet.

„A Chennaiban meglévő gyárunk egy ideig még rendelkezik kapacitástartalékokkal. Évente ott mintegy 680 ezer autó készül, amit kicsivel 700 ezer fölé is tornászhatunk” – mondja B. S. Seo, a Hyundai India elnöke.

Azonban a jelenlegi gyár bővítésére korlátozottak a lehetőségek, ezért a vállalat csökkentette az exportra jutó mennyiséget azért, hogy a helyi vásárlók igényeit kielégíthesse. Emiatt többé már nem szállítanak indiai gyártású Hyundai modelleket Európába, az ottani piacokat mostantól kizárólag a vállalat cseh és török üzemei látják el.


A második gyárról kérdezve Seo annyit árult el: „Szorosan nyomon követjük az eseményeket és vizsgáljuk a lehetőségeket.”

A vállalat állítólag Indai több államában keresi a lehetőségeket, többek között Gujaratban, amely az utóbbi időszakban az autógyártók kedvelt befektetési célpontjává vált, többek között a Tata Motors, a Ford és a Maruti is rendelkezik itt összeszerelő-üzemekkel. Ennek ellenére Seo nem kívánt megerősíteni semmi ilyen jellegű feltevést, ám utalt arra, hogy a vállalat egy esetleges döntést követően nagyon gyorsan fel tudná építeni az új gyáregységet. „Egy új gyár felépítésében erősek vagyunk” – mondta.   

Az új modellekről beszélve Seo elmondta, a vállalat 2-3 új típust kíván minden évben piacra dobni, amelyek között új változatok és frissítések is lesznek. A Hyundai az elmúlt néhány hónapban bemutatta a Grand i10-re épülő Xcentet, a vadonatúj Santa Fét és legutóbb az új i20 generációt.

„Olyan szegmensekbe is belépünk, ahol eddig nem voltunk jelen, így a kompakt terepjárók és az egyterűek piacára is” – mondja Seo. A modellek fejlesztésében a Hyundai Hyderabadban működő fejlesztőközpontja is jelentős mértékben kiveszi részét.

A Hyundai összesen 236 ezer járművet adott el idén január és július között és Seo szerint az új modellek hatására piacuk felpörög majd. A vállalatvezető reméli, hogy a növekedési lendület véget vethet az utóbbi két év csökkenésének.

Forrás: timesofindia.indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését