Új központot épít a Hyundai Szöulban
A Hyundai csoport rekordösszegért, 10 milliárd dollárért
vásárol fel egy területet Szöul elegáns Gangnam városrészében, ahol új
központját kívánja felépíteni.
A Samsung csoport előtt, árverésen megszerzett területért
fizetendő 10 milliárd dolláros, azaz kétezer milliárd forintos vételár nemcsak Dél-Korea,
de egész Ázsia történetének legnagyobb ilyen jellegű befektetése, amelyet
egyetlen földterületért fizettek, ráadásul háromszorosa annak, amelyet az
előzetes értékbecslés alapján az ingatlan érne.
A befektetők és piaci elemzők azonnal riadót fújtak a
vételár miatt, amelyet a Hyundai fizetni kíván, különösen akkor, amikor inkább
további gyárak építése lenne a vállalat fontosabb feladata. A területen a Hyundai
egy látványos autóparkot, hotelt és különböző irodákat is létrehozna.
„Az ajánlati összeg nonszensz, teljesen meg vagyok döbbenve”
– mondta Kim Sung-soo, az LS Asset Management alapkezelője, akinek három
Hyundai vállalatban vannak befektetései. „Még ha le is kellett győzni a Samsung
csoportot, az ajánlat túlzó” – tette hozzá Kim, aki azt is elmondta, számításai
szerint legalább további 6 milliárd dollár lehet a terület beépítésének
költsége.
Habár a világ ötödik legnagyobb autógyártójaként a Hyundai
csoportnak rengeteg készpénze van, a vállalat hónapról hónapra lassuló profitbővülésről
számol be, mivel az erős helyi valuta elszívja a vállalat tengerentúli
nyereségét.
„Ez az üzlet hatalmas szeletet vág ki a Hyundaiból, a
befektetők pedig nem kifejezetten örülnek annak, hogy a vállalat a magasabb
osztalék vagy kutatás-fejlesztés bővítése helyett erre a célra szórja el a
pénzt” – mondja a HI Investment & Securities elemzője, Ko Tae-bong. Emlékeztetett,
a vállalat új gyárakat készül létrehozni Mexikóban és Kínában, amelyek 2016-tól
működnének.
A Chaebul.com kutatóintézet vezetője, Chung Sun-sup
elmondta, a Hyundainak mindenképpen szereznie kellett egy területet, mivel
jelenlegi Szöul melletti székhelye már nem illik környezetébe, a most
megvásárolni kívánt terület pedig az egyetlen elérhető volt a környéken. Hozzátette,
a 76 éves Chung elnök valami nagy dolgot szeretne hagyni fiára, mielőtt átadja
neki a cég irányítását.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy a Hyundai csaknem 30
leányvállalata jelenleg milliókat költ irodabérletekre. „Ha kiszámítjuk, mennyi
banki kamatot kapnánk 10 milliárd dollár után, akkor nagyjából megegyezne a
bérletért kifizetett összegek értékével. Így aztán van racionális magyarázat is
arra, miért ilyen magas összeget kíván a vállalat a területért fizetni.”
A Hyundai Motor Group közölte, hogy a pontosan 79 342 négyzetméteres
területen egy olyan komplexumot fog létrehozni, amelyben a leányvállalatok
központjain túl lesz hotel, konferenciaközpont és autóipari élménypark. Ezzel a
BMW és Volkswagen után a Hyundainak is lenne turistacsalogató látványossága a
vállalat központja közelében.
„Annak érdekében, hogy elérjük a 10 milliós gyártási
kapacitást és növeljük a márka értékét az öt legnagyobb autóipari vállalat
között, szükségünk van egy globális üzletközpontra. Az ajánlatunk tükrözi nemcsak
a terület jelenlegi értékét, de a csoport növekedése második fázisának
szimbólumát is” – mondta a Hyundai Group szóvivője.
Nem a mostani volt az első olyan Hyundai vásárlás, amelyben
ilyen magas összeg került szóba. Három Hyundai Motor Group vállalat konzorciuma
nagyjából 5 milliárd dollárért 2011-ben megvásárolta a Hyundai Engineering
& Construction vállalatot, amely elemzők szerint nem ért többet 3 milliárd
dollárnál, ám a felvásárolt cég az 1947-ben Chung Ju-yung által alapított
Hyundai birodalom egyik alappillére volt, így szimbolikus értékkel bírt.
Forrás: reuters.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!