Flottaautónak is tökéletes az új Hyundai i20
Az angol BUSINESS Car Manager magazinnak Martin Wilson, a
Hyundai Motor Europe flottaértékesítési igazgatója beszélt az új i20-ban rejlő
lehetőségekről.
A Hyundai szeptember elején egy szűk körű sajtóeseményen már
megmutatta a nemzetközi újságíróknak az új i20 modellt. A rendezvényen jelen
volt Martin Wilson, a HME flottaértékesítési vezetője is, aki szerint az új
modell a flottavásárlók között is komoly érdeklődésre számíthat.
„Talán fura, vajon miért lehet fontos az új kisautónk a
kisebb vállalkozások számára, ám amennyiben meggyőződnek arról, hogy az i20
belső tere majdnem akkora, mint az egy kategóriával nagyobb modelleké, akkor már
érthetőnek tűnik az autó jelentősége. Úgy fogalmaznék, az új i20 nem is egy, de két generációnyival fejlettebb, mint közvetlen elődje” – mondja Wilson az új i20
jelentőségéről.
„Az új i20 először formailag fogja meg a vásárlókat. Az új
generáció a Hyundai Folyékony Szobrászatának 2.0 verziójának stílusjegyeit
hordozza, amely tiszta és elegáns vonalaival kifinomult megjelenést kölcsönöz
az új autónak. Az autó oldalvonalán például egyetlen karaktervonal húzódik
hátrafelé egészen a hátsó üvegig, miközben az új generációs i20 oldalát a
feketére festett C oszlop is kiemeli. Ezzel olyan hatást kelt, mintha az autó teteje lebegne. Összességében az i20 nagyon felnőttes benyomást tesz.”
Wilson a külső mellett beszélt a belső térről is: „Ha
megnézik az autó belső kialakítását, nagyautós érzetet és rengeteg, nagyobb autókra jellemző felszereltséget találnak benne. Van fűthető ülés, a Premium felszereltségnél fűthető a kormánykerék, de rendelhető panorámatető, amely természetes fénnyel
árasztja el a kabint. A dönthető és elhúzható üvegtető egyedi ebben a
méretosztályban. Másik kedvencem az integrált okostelefon-tartó, amely
bármilyen telefonhoz igazítható, legyen az iPhone vagy éppen Samsung Galaxy. Erre
mondom én azt, hogy az új i20 valóban kifinomult. Azzal is rengeteg időt
töltöttünk, hogy a minőségérzet javítása érdekében megfelelő anyagokat
találjunk az utastérbe”
Természetesen az új i20 nem lenne tökéletes flottaautó
megfelelő alacsony fogyasztású és emissziójú motorválaszték nélkül. „Egyelőre
még nem rendelkezünk jóváhagyott széndioxid-kibocsátási értékekkel, de arra
számítok, hogy az új i20 motorjai 95 g/km alatti értékekkel rendelkeznek, amely
Európa számos országában komoly előnyt biztosíthat a kisebb vállalkozások
számára is. Vannak 1,25-ös és 1,4 literes benzines és 1,1 és 1,4 literes
dízelmotorjaink, amelyekhez öt- és hatfokozatú manuális, illetve négyfokozatú
automata váltókat rendelhetnek leendő ügyfeleink. Mindegyik motor alkalmas az
Euro 6 normák teljesítésére is. Mivel az autó nagyobb elődjénél, ezért vonzó
lehet azon vállalatok számára, akik a méretcsökkentés irányába mozdulnak el,
akik közül többen inkább a dízelváltozatokat keresik majd.”
„A legfontosabb tényezőt hagytam utoljára: az új generációs
i20 ugyan a kisautók mezőnyében indul, hatalmas belső tere azonban vetekszik az
egy kategóriával nagyobb, családi kompaktokéval” - mondja Wilson a belső tér
nagyvonalúságát méltatva. „Új modellünk lehetőséget ad a vállalatok számára a
méretcsökkentésre – a kisebb cégautó-adó és az alacsonyabb üzemanyagköltség
miatt – miközben a tér, a kifinomultság és az vezetési élmény egy kategóriával
magasabbra helyezi az autót. Számokban kifejezve: az új i20 tengelytávja 45
milliméterrel nagyobb (2 570
mm ), az első és hátsó lábtér pedig kategóriaelső a maga 1 892
mm-ével, amelynek tágasságához a panoráma napfénytető által beengedett
természetes fény még többet tesz hozzá.”
Az utastér mellett a csomagtér is bővült: „Rengeteg hely van
a csomagtérben is, amely 10 százalékkal, 295-ről 326 literesre bővült. Ezt ráadásul
a hátsó ülések ledöntésével akár 1 042 literesre lehet bővíteni. Van kétszintes
csomagtér-padló is, amely növeli a csomagtér variálhatóságát attól függően,
elrejteni akarunk valamit, vagy nagyobb helyre van szükségünk. Mindent egybevetve
remek autót alkottunk, amely többet ad, mint amit a kategóriában elvárnak” –
összegezte Martin Wilson.
Az új Hyundai i20 az október elején nyitó Párizsi
Autószalonon tartja európai premierjét, majd októberben megkezdődik a modell
sorozatgyártása a koreai vállalat törökországi üzemében.
Forrás: businesscarmanager.co.uk