Hannoverben tartotta világpremierjét a Hyundai új haszongépjárműve


A Hyundai Motor az idei Hannoveri Haszongépjármű-kiállításon mutatta be a kifejezetten az európai piacra szánt H350 kisteherautóját és annak kisbusz-változatát.

A H350 olyan variálható padlólemezre épül, amelyre háromféle, zárt, körablakos kisbusz és platós modell építhető. A vállalat ezen új modelljével nemcsak bővíti európai kínálatát, de ezúttal versenyképes ajánlatával belép a kishaszon-járművek szegmensébe és új vásárlókat céloz meg Európában.    


Az új Hyundai kisteherautó fejlesztői hat kulcsfontosságú területre összpontosítottak a H350 fejlesztése során: hatékonyság, érték, raktérkapacitás, biztonság, megbízhatóság és teljesítmény. Ezen hat terület mentén a H350 prototípusait az európai piacot meghatározó prémiumgyártók haszongépjárműveihez hasonlítva közel 5 millió kilométeren keresztül fejlesztették és tesztelték a világ számos pontján, így pl. Skandináviában és Oroszországban extrém hidegben is ugyanúgy kellett teljesítenie, mint Amerika legforróbb pontján, a kaliforniai Halál Völgyében.  


A kétféle tengelytávval készülő H350 egyedi és áramvonalas karosszériájával formailag folytatja a Hyundai személyautóinál megkezdett irányvonalat, amelynek eredményeként ezen a típuson is megjelent a látványos, hatszögletű hűtőmaszk, azt pedig a ledes nappali menetfényekkel kiegészített projektoros fényszórók fogják közre. Oldalról fényvisszaverők biztosítják az éjszakai láthatóságot, az 1 279 mm-es tolóajtók pedig könnyű hozzáférést biztosítanak a raktérhez. Hátul akár 270 fokban oldalra nyitható ajtókon keresztül juthatunk a raktérhez, amely az 5,5 méter hosszú változatban 10,5, míg a 6,2 méteres változatban 12,9 köbméternyi rakományt, azaz akár 5 Euro raklapot képes elnyelni, míg a kisbusz kivitelben 15 személy foglalhat helyet.  


A külsőhöz hasonlóan az utastér is hű maradt a Hyundai alapértékeihez: az egyszerűség, a könnyű kezelhetőség mellett a biztonságra is nagy hangsúlyt fektettek a tervezés során. A két- vagy háromszemélyes utaskabinban minden kapcsoló, tárolórekesz könnyen elérhető és kezelhető, ahol fűthető ülések mellett elektromos ablakok, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóróvezérlés és sebességszabályozó is megtalálható. Emellett az alapfelszereltség részét képezi a digitális rádióadások vételére is alkalmas, Bluetooth kihangosítóval, AUX/USB csatlakozóval is felszerelt rádió, de opcióként a kisteherautó-kategóriában első alkalommal akár Android rendszerű 8 colos képernyővel szerelt navigáció, illetve tolatókamera is elérhető az autóhoz.


A H350 karosszéria-struktúrájának 75 százalékában nagyszilárdságú acélt használtak fel, amelynek eredményeként a karosszéria a Hyundai belső vizsgálatai szerint a kategória legjobb ütközésvédelmét eredményezte. Az autó utasait vezetőoldali és akár utasoldali légzsákok védik egy esetleges ütközés esetén, a megelőzésben pedig a Hyundai járműmenedzsment-kontrollja (VDC) segédkezik, de alapfelszerelésként jár a visszagurulás-gátló, opcióként pedig akár borulásgátló, vagy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is rendelhető lesz.


Kétféle dízelmotorral kerül majd forgalomba a kisteherautó, amely a H350 hátsó tengelyét hajtja. A Hyundainál régóta bevált 2,5 literes CRDi erőforrás befecskendező-rendszerét jelentősen továbbfejlesztették, így alapváltozatban is 150 lóerős teljesítményt ad le, míg mellette egy 170 lóerős változat is gyártásba kerül. Mindkét változathoz kínálnak továbbfejlesztett ISG motorleállító rendszert, amellyel tovább javítható az autó gazdaságossága.


A H350 gyártása a Hyundai hosszú távú együttműködés keretében török teherautó-partnerénél, a Karsan Otomotiv vállalat üzemeiben jövő év elején veszi kezdetét.

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését