Hannoverben tartotta világpremierjét a Hyundai új haszongépjárműve
A Hyundai Motor az idei Hannoveri Haszongépjármű-kiállításon
mutatta be a kifejezetten az európai piacra szánt H350 kisteherautóját és annak
kisbusz-változatát.
A H350 olyan variálható padlólemezre épül, amelyre
háromféle, zárt, körablakos kisbusz és platós modell építhető. A vállalat ezen új
modelljével nemcsak bővíti európai kínálatát, de ezúttal versenyképes
ajánlatával belép a kishaszon-járművek szegmensébe és új vásárlókat céloz meg
Európában.
Az új Hyundai kisteherautó fejlesztői hat kulcsfontosságú
területre összpontosítottak a H350 fejlesztése során: hatékonyság, érték,
raktérkapacitás, biztonság, megbízhatóság és teljesítmény. Ezen hat terület
mentén a H350 prototípusait az európai piacot meghatározó prémiumgyártók
haszongépjárműveihez hasonlítva közel 5 millió kilométeren keresztül fejlesztették
és tesztelték a világ számos pontján, így pl. Skandináviában és Oroszországban
extrém hidegben is ugyanúgy kellett teljesítenie, mint Amerika legforróbb
pontján, a kaliforniai Halál Völgyében.
A kétféle tengelytávval készülő H350 egyedi és áramvonalas
karosszériájával formailag folytatja a Hyundai személyautóinál megkezdett
irányvonalat, amelynek eredményeként ezen a típuson is megjelent a látványos, hatszögletű
hűtőmaszk, azt pedig a ledes nappali menetfényekkel kiegészített projektoros fényszórók
fogják közre. Oldalról fényvisszaverők biztosítják az éjszakai láthatóságot, az
1 279 mm-es tolóajtók pedig könnyű hozzáférést biztosítanak a raktérhez. Hátul
akár 270 fokban oldalra nyitható ajtókon keresztül juthatunk a raktérhez, amely
az 5,5 méter
hosszú változatban 10,5, míg a 6,2 méteres változatban 12,9 köbméternyi
rakományt, azaz akár 5 Euro raklapot képes elnyelni, míg a kisbusz kivitelben
15 személy foglalhat helyet.
A külsőhöz hasonlóan az utastér is hű maradt a Hyundai
alapértékeihez: az egyszerűség, a könnyű kezelhetőség mellett a biztonságra is
nagy hangsúlyt fektettek a tervezés során. A két- vagy háromszemélyes
utaskabinban minden kapcsoló, tárolórekesz könnyen elérhető és kezelhető, ahol fűthető
ülések mellett elektromos ablakok, esőérzékelős ablaktörlő, automata
fényszóróvezérlés és sebességszabályozó is megtalálható. Emellett az
alapfelszereltség részét képezi a digitális rádióadások vételére is alkalmas,
Bluetooth kihangosítóval, AUX/USB csatlakozóval is felszerelt rádió, de
opcióként a kisteherautó-kategóriában első alkalommal akár Android rendszerű 8
colos képernyővel szerelt navigáció, illetve tolatókamera is elérhető az
autóhoz.
A H350 karosszéria-struktúrájának 75 százalékában
nagyszilárdságú acélt használtak fel, amelynek eredményeként a karosszéria a Hyundai
belső vizsgálatai szerint a kategória legjobb ütközésvédelmét eredményezte. Az autó
utasait vezetőoldali és akár utasoldali légzsákok védik egy esetleges ütközés
esetén, a megelőzésben pedig a Hyundai járműmenedzsment-kontrollja (VDC) segédkezik,
de alapfelszerelésként jár a visszagurulás-gátló, opcióként pedig akár borulásgátló,
vagy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is rendelhető lesz.
Kétféle dízelmotorral kerül majd forgalomba a kisteherautó,
amely a H350 hátsó tengelyét hajtja. A Hyundainál régóta bevált 2,5 literes
CRDi erőforrás befecskendező-rendszerét jelentősen továbbfejlesztették, így alapváltozatban
is 150 lóerős teljesítményt ad le, míg mellette egy 170 lóerős változat is
gyártásba kerül. Mindkét változathoz kínálnak továbbfejlesztett ISG
motorleállító rendszert, amellyel tovább javítható az autó gazdaságossága.
A H350 gyártása a Hyundai hosszú távú együttműködés keretében török
teherautó-partnerénél, a Karsan Otomotiv vállalat üzemeiben jövő év elején veszi kezdetét.