Dél-Afrikában épülhet a legújabb Hyundai gyár
A dél-koreai Hyundai vállalat a hírek szerint új autógyárat
tervez építeni Dél-Afrikában, ahol előbb kishaszon-járművek készülnek majd.
A szöuli székhelyű autógyártó helyi képviselete
megerősítette azt a hírt, miszerint a Hyundai a jövő évtől megkezdi kishaszon-gépjárművek
gyártását a dél-afrikai Gautengben, ahol később akár személyautókat is
összeszerelhetnek majd.
Habár hivatalos értékesítési adatok nem állnak
rendelkezésre, a Hyundai a dél-afrikai piac erős harmadik helyén áll a
Volkswagen és a Toyota mögött. A márka ezen túlmenően egyre növekvő
népszerűségnek örvend Afrika más országaiban is, így pl. Angolában piacvezető.
Ennek ellenére a koreai anyavállalat ismételten
hangsúlyozta, hogy nincs szükség afrikai gyártóbázis létrehozására, a felmerülő
keresletet költséghatékonyan tudják kielégíteni a Hyundai már meglévő gyárai. Korea
mellett a Hyundai Amerikában, Indiában, Csehországban, Pakisztánban, Kínában és
Törökországban is rendelkezik gyáregységekkel.
Alan Ross, a Hyundai South Africa vezetője viszont
megerősítette, hogy vállalata megalapította a Benoni gyárat, ahonnan importált
egységekből havonta 500-600 teherautó gurulhat ki. az összeszerelés várhatóan
jövő év januárjában indul és amennyiben sikeressé válik, a kapacitást
folyamatosan növelni fogják. Ross azt is elárulta, koreai képviselők
meglátogatták az East London Ipari Parkot (IDZ) egy lehetséges többmárkás
összeszerelő-üzem létesítését vizsgálva.
A Mercedes East London összeszerelő-üzemét ellátó 16
beszállítónak is otthont adó ipari park négy éve jött létre akkor, amikor a
kormányzat bejelentette a 2013-2020 időszakra vonatkozó autóipari termelési és
fejlesztési programját, amelynek keretében az autógyáraknak legalább évi 50
ezer autót kell gyártaniuk ahhoz, hogy kormányzati kedvezményekhez jussanak.
Tembela Zweni, az East London Ipari Park vezetője elmondta,
a szervezet 3-4 vállalatot szeretnének meggyőzni, amelyek összesen mintegy 80
ezer autót gyártanának itt a jövő évtől kezdődően. Habár még nem biztos, hogy a
Hyundai is ide szerződik, Ross szerint: „Lehetséges, a Hyundai látta ezeket.”
Múlt hónapban a kínai First Automotive Works (FAW)
megnyitotta összeszerelő üzemét a Coega Ipari Parkban, ahol kezdetben 5 ezer
személy- és kishaszon-gépjármű készülhet évente.
Egy idén megjelent felmérés szerint a korábban ígéretes
növekedési zónaként emlegetett dél-afrikai autóipar továbbra sem veheti fel a
versenyt más fejlődő térségekkel, így a BRIC országaival szemben sem. .
Afrika azonban legalább egymilliárd olyan vásárlóval
rendelkezik, akik szeretnék életszínvonalukat minden tekintetben javítani. Ám az
önálló kormányzattal és egyértelmű iparosodási célokkal rendelkező Kínához
képest az afrikai kontinens széttagolt, hiányzik bármilyen gazdasági egység.
A felmérés szerint ezek az akadályok lehetnek az okai annak,
hogy a koreai, kínai és indiai autógyártók már nem annyira érdeklődnek Afrika
iránt, mint ahogyan néhány évvel ezelőtt hirdették.
Forrás: bdlive.co.za
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!