Az új Hyundai i20 a tér és anyag, stílus és kifinomultság randevúja
Az első képek után a Hyundai még a hónap végén megnyitó
Párizsi Autószalon előtt nyilvánosságra hozta új kisautójának minden fontosabb
részletét.
A márka legújabb modellje, az új generációs i20
bemutatásával a Hyundai Motor folytatja sikeres karrierjét a B-szegmensben,
amit a 2002 óta értékesített, majdnem egymillió példány fémjelez. Az eredeti
i20 nagy népszerűsége révén a gyártó egyik legsikeresebb autójává vált ebben a
régióban. Az új modell céljai közt szerepel, hogy a Hyundai még szélesebb
közönséget szólítson meg, a márka felismerhetőségét fejlessze, valamint a
Hyundai helyzetét igazi európai autógyártóként megerősítse.
Az új generációs i20–as modellt Európában tervezték és
fejlesztették, amit kiválóan bizonyít három, az európai vásárlók igényeinek
különösen megfelelő tulajdonság: kategóriaelső helykínálat, modern technológia
és a kényelmet fokozó funkciók, valamint letisztult, kifinomult formaterv.
A Hyundai harmadik generációs B-szegmesbe tartozó modellje
kihangsúlyozza a TB Get 2002-es, első európai bemutatkozása óta megtett óriási
lépést. Az új generációs i20 hű marad azon elvhez, miszerint megpróbálja
túlteljesíteni az elvárásokat, ahogyan az új generációs i10 és az új ix35 is
tette. Az új i20 megjelenése egyben azt is jelenti, hogy a Hyundai minden,
Európában kapható modellje megújult az elmúlt öt évben.
A 2014-es Párizsi Autószalonon, októberben debütáló modell gyártása
még ugyanebben a hónapban megkezdődik, így az új generációs i20 értékesítése
még 2014 novemberében elindul Európában.
Az elődnél hosszabb, alacsonyabb és szélesebb, új generációs
i20-at a Hyundai Motor németországi, Rüsselsheim székhelyű Európai Formatervező
Központjában vetette papírra Thomas Bürkle vezető tervező és csapata. Az új
modell karakterét a márka folyékony szobrászat formatervezési filozófiája
ihlette. Az elegánsan ívelő vonalak és a kimunkált profil merész, de kifinomult
megjelenést eredményez. A Hyundai család ismertetőjegye, a hatszögletű
hűtőmaszk az új generációs i20 orrát is díszíti, belefolyva a kétfunkciós,
LED-es nappali menetfénnyel is rendelkező fényszórókba.
A kulcsfontosságú stíluselemek összhangban állnak a tágas
utastérrel. Az új platformra épült autó tengelytávolsága 45 milliméteres
növekedést követően 2570 mm
hosszú, ami még nagyobb teret biztosít az utasoknak. A kategóriaelső
helykínálat – összesen 1892
mm első és hátsó lábtér – vérbeli ötszemélyes autóvá
varázsolja az új generációs i20-at, míg a 326 literes csomagtér a modell
sokoldalúságát fokozza.
Thomas Bürkle, Hyundai Motor Európai Formatervező
Központjának vezető tervezője így nyilatkozott: “A hátsó lámpák kialakítása
nagyon fontos a jármű prémium megjelenése szempontjából. Ez vonzza körbe a
nézelődőt, és a lámpacsoport alatt olyan konkáv formai elemet valósítottunk
meg, amely a csomagtérajtónak háromdimenziós megjelenést ad, miközben nagyobb
csomagtérnyílás hatását kelti.”
A modell tervezésénél fontos szempont volt, hogy a vezető és
utasai nagy kényelemben utazzanak, amit a beltérben széleskörűen alkalmazott
puha tapintású anyagok fokoznak. Emellett az igényes zongoralakk betétek és a
króm részletek eredményeképp modern és kifinomult belsőről beszélhetünk. “A kormánykereket követően a műszerfal és az
ajtó az, amelyet a potenciális vásárló megérint, így mindenek előtt ezeknek
kell magas minőségűnek és puhának lenniük,” tette hozzá Christian Löer, a
Hyundai Motor Europe termékfejlesztési és árazási vezetője.
Az autó számos új technológia segítségével nyújt olyan magas
szintű kényelmet, amelyre általában csak a felsőbb szegmensbe tartozó modellek
képesek. Ilyen például az első és hátsó parkolóradar, a fűthető kormánykerék, a
kanyarkövető fényszórók vagy az automatikus páramentesítő, amelyek első ízben
kerülnek a Hyundai B-szegmensű autójába. Továbbá említést érdemel a
sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely egy újabb, leginkább a magasabb
kategóriákban megszokott, innovatív funkció. Az egyedülálló panoráma
napfénytető – billenthető és teljesen kinyitható – még tovább növeli a
kényelmet és fokozza az utasok térérzetét, hiszen természetes fénnyel és friss
levegővel tölti meg az utasteret.
Az új generációs i20 vezethetősége az európai utakhoz való
tökéletes alkalmazkodás, a szofisztikált rugózás és a kezesség megteremtése
érdekében szigorú, az alpesi hegyekben futó utakat, a forró dél-európai klímát
és a kemény skandináv zimankót is érintő teszt keretében került
finomhangolásra.
A teszt folyamán az új i20 generáció 2500 méteres
magasságban is járt, valamint +40 és -35 Celsius fokos
hőmérsékletben is bizonyította rátermettségét. A platform és a karosszéria-elemek
esetében a könnyű, nagy szilárdságú acél kiterjedt használatának köszönhetően
csökkent a jármű tömege, miközben a torziós merevség jelentősen nőtt,
csökkentve a menet közben felmerülő vibrációt és javítva a vezethetőséget.
Az i20 új generációja a Hyundai két ‘Kappa’ benzines
erőforrásával és két ‘U-II’ dízelmotorjával elérhető. A már bizonyított
erőforrások a korábbi generációból érkeznek, számos olyan fejlesztéssel, amely
fokozza a vezethetőséget és lehetővé teszi az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási
előírásnak való megfelelést.
A benzinmotorok kedvelői a sok dicséretet learató 1,25
literes, ‘Kappa’ négyhengerest két verzióban, 75 és 84 lóerővel választhatják.
A teljesen alumínium egységhez szériában ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik.
További alternatívaként a benzineseket kedvelők 1,4 literes, 100 lóerős
négyhengerest választhatnak. Az erősebb motorhoz hatfokozatú kézi vagy
négyfokozatú automataváltó jár.
Az alacsony károsanyag-kibocsátású, kimagaslóan gazdaságos
dízelmotorok iránti kereslet kielégítésére a Hyundai az európai vásárlók
számára két motort kínál a népszerű ‘U-II’ családból: a 75 lóerős, 1,1 literes
és a 90 lóerős, 1,4 literes erőforrást. Mindkét egységhez hatfokozatú kézi
váltó csatlakozik.
A Hyundai európai gyártási minőségbe fektetett bizalma azt
jelenti, hogy minden új generációs i20 szériában tartalmazza az iparban vezető
öt éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát. Az iparág egyik legjobbjának
számító támogatásai csomag továbbá öt éves assistance szolgáltatást, valamint
az ez idő alatt elvégzett állapotellenőrzéseket is részét képezik.
A Hyundai elkötelezettségét, valamint a modell igazi európai
mivoltát mi sem bizonyítja jobban, mint a tény, hogy Hyundai az új generációs
i20 gyártását 100 %-ban a törökországi üzemben végzi. Az új i20 100 %-ban a
nemrégiben kibővített Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) üzemben készül a
törökországi Izmitben. Ehhez szükség volt az év elején az 508 millió eurós
beruházás befejezésére.
“2013-ban a B-szegmensbeli eladásaink mindössze a 13 %-át
tették ki a Hyundai teljes európai értékesítésének, amely jelentősen a piaci
átlag alatt van. Ez rávilágít a Hyundai növekedési potenciáljára a szegmensben,
reflektorfénybe helyezve az i20 új generációját a vállalat hosszú távú céljai
szempontjából a régióban,” mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe
alelnöke és vezérigazgatója.
Az első generációs i20 a tradicionális életciklus modellel
ellentétben olyan járműnek bizonyult, amelynek eladásai folyamatosan
növekedtek, a 2009-es 1,5 %-os piaci részesedését 2013-ra 2,9 százalékra
feltornászva. Az új generációs i20 esetében 2015-től kezdődően a Hyundai évi
100.000-es példányszám eladását tűzte ki célul. Az autó szilárd alapokra
építkezhet – az első i20 tulajdonosainak márkahűsége 88 %-os, majdnem a duplája
a szegmens konkurens modelljeiének.
Az új generációs i20 a harmadik olyan modellt, amely a
gyártó Product Momentum 2017 tervén belül érkezik, amely 22 Hyundai új modell
és modellváltozat európai bemutatását irányozza elő 2017-ig. Új termékek és új
technológiák támogatják a Hyundai regionális stratégiáját a formatervezést, a
mérnöki munkát és az Európának szánt autók európai gyártását illetően.
Forrás: Hyundai Holding Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!