Az új Hyundai i20 a tér és anyag, stílus és kifinomultság randevúja


Az első képek után a Hyundai még a hónap végén megnyitó Párizsi Autószalon előtt nyilvánosságra hozta új kisautójának minden fontosabb részletét.
  
A márka legújabb modellje, az új generációs i20 bemutatásával a Hyundai Motor folytatja sikeres karrierjét a B-szegmensben, amit a 2002 óta értékesített, majdnem egymillió példány fémjelez. Az eredeti i20 nagy népszerűsége révén a gyártó egyik legsikeresebb autójává vált ebben a régióban. Az új modell céljai közt szerepel, hogy a Hyundai még szélesebb közönséget szólítson meg, a márka felismerhetőségét fejlessze, valamint a Hyundai helyzetét igazi európai autógyártóként megerősítse.

Az új generációs i20–as modellt Európában tervezték és fejlesztették, amit kiválóan bizonyít három, az európai vásárlók igényeinek különösen megfelelő tulajdonság: kategóriaelső helykínálat, modern technológia és a kényelmet fokozó funkciók, valamint letisztult, kifinomult formaterv.


A Hyundai harmadik generációs B-szegmesbe tartozó modellje kihangsúlyozza a TB Get 2002-es, első európai bemutatkozása óta megtett óriási lépést. Az új generációs i20 hű marad azon elvhez, miszerint megpróbálja túlteljesíteni az elvárásokat, ahogyan az új generációs i10 és az új ix35 is tette. Az új i20 megjelenése egyben azt is jelenti, hogy a Hyundai minden, Európában kapható modellje megújult az elmúlt öt évben. 

A 2014-es Párizsi Autószalonon, októberben debütáló modell gyártása még ugyanebben a hónapban megkezdődik, így az új generációs i20 értékesítése még 2014 novemberében elindul Európában.


Az elődnél hosszabb, alacsonyabb és szélesebb, új generációs i20-at a Hyundai Motor németországi, Rüsselsheim székhelyű Európai Formatervező Központjában vetette papírra Thomas Bürkle vezető tervező és csapata. Az új modell karakterét a márka folyékony szobrászat formatervezési filozófiája ihlette. Az elegánsan ívelő vonalak és a kimunkált profil merész, de kifinomult megjelenést eredményez. A Hyundai család ismertetőjegye, a hatszögletű hűtőmaszk az új generációs i20 orrát is díszíti, belefolyva a kétfunkciós, LED-es nappali menetfénnyel is rendelkező fényszórókba.

A kulcsfontosságú stíluselemek összhangban állnak a tágas utastérrel. Az új platformra épült autó tengelytávolsága 45 milliméteres növekedést követően 2570 mm hosszú, ami még nagyobb teret biztosít az utasoknak. A kategóriaelső helykínálat – összesen 1892 mm első és hátsó lábtér – vérbeli ötszemélyes autóvá varázsolja az új generációs i20-at, míg a 326 literes csomagtér a modell sokoldalúságát fokozza.


Thomas Bürkle, Hyundai Motor Európai Formatervező Központjának vezető tervezője így nyilatkozott: “A hátsó lámpák kialakítása nagyon fontos a jármű prémium megjelenése szempontjából. Ez vonzza körbe a nézelődőt, és a lámpacsoport alatt olyan konkáv formai elemet valósítottunk meg, amely a csomagtérajtónak háromdimenziós megjelenést ad, miközben nagyobb csomagtérnyílás hatását kelti.”

A modell tervezésénél fontos szempont volt, hogy a vezető és utasai nagy kényelemben utazzanak, amit a beltérben széleskörűen alkalmazott puha tapintású anyagok fokoznak. Emellett az igényes zongoralakk betétek és a króm részletek eredményeképp modern és kifinomult belsőről beszélhetünk.  “A kormánykereket követően a műszerfal és az ajtó az, amelyet a potenciális vásárló megérint, így mindenek előtt ezeknek kell magas minőségűnek és puhának lenniük,” tette hozzá Christian Löer, a Hyundai Motor Europe termékfejlesztési és árazási vezetője.


Az autó számos új technológia segítségével nyújt olyan magas szintű kényelmet, amelyre általában csak a felsőbb szegmensbe tartozó modellek képesek. Ilyen például az első és hátsó parkolóradar, a fűthető kormánykerék, a kanyarkövető fényszórók vagy az automatikus páramentesítő, amelyek első ízben kerülnek a Hyundai B-szegmensű autójába. Továbbá említést érdemel a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely egy újabb, leginkább a magasabb kategóriákban megszokott, innovatív funkció. Az egyedülálló panoráma napfénytető – billenthető és teljesen kinyitható – még tovább növeli a kényelmet és fokozza az utasok térérzetét, hiszen természetes fénnyel és friss levegővel tölti meg az utasteret.

Az új generációs i20 vezethetősége az európai utakhoz való tökéletes alkalmazkodás, a szofisztikált rugózás és a kezesség megteremtése érdekében szigorú, az alpesi hegyekben futó utakat, a forró dél-európai klímát és a kemény skandináv zimankót is érintő teszt keretében került finomhangolásra.


A teszt folyamán az új i20 generáció 2500 méteres magasságban is járt, valamint +40 és -35 Celsius fokos hőmérsékletben is bizonyította rátermettségét. A platform és a karosszéria-elemek esetében a könnyű, nagy szilárdságú acél kiterjedt használatának köszönhetően csökkent a jármű tömege, miközben a torziós merevség jelentősen nőtt, csökkentve a menet közben felmerülő vibrációt és javítva a vezethetőséget.

Az i20 új generációja a Hyundai két ‘Kappa’ benzines erőforrásával és két ‘U-II’ dízelmotorjával elérhető. A már bizonyított erőforrások a korábbi generációból érkeznek, számos olyan fejlesztéssel, amely fokozza a vezethetőséget és lehetővé teszi az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási előírásnak való megfelelést.


A benzinmotorok kedvelői a sok dicséretet learató 1,25 literes, ‘Kappa’ négyhengerest két verzióban, 75 és 84 lóerővel választhatják. A teljesen alumínium egységhez szériában ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. További alternatívaként a benzineseket kedvelők 1,4 literes, 100 lóerős négyhengerest választhatnak. Az erősebb motorhoz hatfokozatú kézi vagy négyfokozatú automataváltó jár.

Az alacsony károsanyag-kibocsátású, kimagaslóan gazdaságos dízelmotorok iránti kereslet kielégítésére a Hyundai az európai vásárlók számára két motort kínál a népszerű ‘U-II’ családból: a 75 lóerős, 1,1 literes és a 90 lóerős, 1,4 literes erőforrást. Mindkét egységhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik.


A Hyundai európai gyártási minőségbe fektetett bizalma azt jelenti, hogy minden új generációs i20 szériában tartalmazza az iparban vezető öt éves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát. Az iparág egyik legjobbjának számító támogatásai csomag továbbá öt éves assistance szolgáltatást, valamint az ez idő alatt elvégzett állapotellenőrzéseket is részét képezik.

A Hyundai elkötelezettségét, valamint a modell igazi európai mivoltát mi sem bizonyítja jobban, mint a tény, hogy Hyundai az új generációs i20 gyártását 100 %-ban a törökországi üzemben végzi. Az új i20 100 %-ban a nemrégiben kibővített Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) üzemben készül a törökországi Izmitben. Ehhez szükség volt az év elején az 508 millió eurós beruházás befejezésére.


“2013-ban a B-szegmensbeli eladásaink mindössze a 13 %-át tették ki a Hyundai teljes európai értékesítésének, amely jelentősen a piaci átlag alatt van. Ez rávilágít a Hyundai növekedési potenciáljára a szegmensben, reflektorfénybe helyezve az i20 új generációját a vállalat hosszú távú céljai szempontjából a régióban,” mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke és vezérigazgatója.

Az első generációs i20 a tradicionális életciklus modellel ellentétben olyan járműnek bizonyult, amelynek eladásai folyamatosan növekedtek, a 2009-es 1,5 %-os piaci részesedését 2013-ra 2,9 százalékra feltornászva. Az új generációs i20 esetében 2015-től kezdődően a Hyundai évi 100.000-es példányszám eladását tűzte ki célul. Az autó szilárd alapokra építkezhet – az első i20 tulajdonosainak márkahűsége 88 %-os, majdnem a duplája a szegmens konkurens modelljeiének.

Az új generációs i20 a harmadik olyan modellt, amely a gyártó Product Momentum 2017 tervén belül érkezik, amely 22 Hyundai új modell és modellváltozat európai bemutatását irányozza elő 2017-ig. Új termékek és új technológiák támogatják a Hyundai regionális stratégiáját a formatervezést, a mérnöki munkát és az Európának szánt autók európai gyártását illetően.

Forrás: Hyundai Holding Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését