Tovább csökkent a Hyundai dominanciája Koreában


A Hyundai Motor Group piaci részesedése az importmodellek térnyerése miatt 70 százalék alá csökkent az idei év első felében Dél-Koreában.

A Koreai Autógyártók Szövetségének (KAMA) adatai szerint a Hyundai csoport 69,5 százalékra csökkent piaci részesedése hét éves mélypontra csökkent. A Hyundai Motor Group a világ ötödik legnagyobb autógyártója 2008 első félévében még 71,7 százalékos piaci részt birtokolt, majd ez 2009-ben érte el a csúcsot jelentő 78 százalékot. A számok azóta azonban egyre kisebbek, a 2012 első féléves 75 százalékról tavaly 71,1 százalékra csökkentek.  

A KAMA szerint ennek oka egyértelműen az importautók térnyerése miatt történt, hiszen azok piaci részesedése a 2007-es 4,5 százalékról háromszorosára, 12,4 százalékra növekedett. Ez jóval nagyobb, mint az összesen 9,3 százalékos részt birtokló GM Korea, Ssangyong Motor és a Renault Samsung összes részesedése.   


„A kereslet azért növekedhetett, mert a helyi vásárlókat lenyűgözték az importmodellek kiváló fogyasztási adatai, főleg az európai márkák esetében” – mondja egy ipari bennfentes. A júliustól életbe lépett európai importvámok teljes körű eltörlése még jutányosabbá teszi a régióból származó luxusautókat a Hyundai csoporttal szemben.

Mások rámutatnak arra, hogy a Hyundai nem figyelt eléggé a közeledő veszélyre és általánosságban is lassan reagáltak az egyre fogyasztás-orientáltabb és nagyobb választékot igénylő vásárlói szokások megjelenésére. Ezekre a kritikákra a Hyundai vezetői úgy reagáltak, hogy a vállalat hamarosan új dízelmotoros modelleket mutat be azért, hogy versenybe szálljon a külföldi konkurenciával szemben és közvetlen riválisokat állítson a BMW, Mercedes és Audi modelljeinek.   


A Hyundai Motor már bemutatta a Grandeur limuzin dízelváltozatát, valamint egy további prémiumkategóriás, Aslan névre keresztelt limuzin sorozatgyártását is tervezi, amely az elsőkerék-meghajtású kínálat zászlóshajója lehet majd. az autógyártó egyelőre hallgat az autó erőforrásáról annak ellenére, hogy korábban már elismerték, az AG kódjelű autó a Grandeur és a Genesis közé ékelődik majd a gyártó kínálatában.  

„Az Aslan kifejezetten azoknak a vásárlóknak készül, akik luxust, csendet és kiváló hangolást keresnek” – mondja az autógyártó. A Hyundai szerint az új modell nagyjából 45 millió wonba (kb. 39 ezer és 44 ezer dollár) kerülhet majd. Az autógyártó ezenkívül valószínűleg az új Sonata modellből is készít majd dízelváltozatot, amelyek mellett fejlesztik a hobbiterepjáróik kínálatát is.   

Forrás: globalpost.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését