Két hét alatt 12 ezer Hyundai Elite i20 kelt el Indiában
A Hyundai legújabb kisautója, az Elite i20 máris hatalmas
siker Indiában, a kereskedőhálózat 15 nap alatt több mint 12 ezer megrendelést
regisztrált.
A 489 ezer rúpiás indulóáron kínált Elite i20 kétféle
motorral, egy 1,2 literes benzinessel és egy 1,4 literes dízelmotorral kapható
Indiában. A Hyundai India erre az évre 8 százalékos hazai piacbővülést
prognosztizált: „Az idei évben összesen 410 ezer új autó eladását tervezzük,
szemben az elmúlt év 380 ezres teljesítményével. Az elmúlt három hónapban az
ügyfélhangulat jobbá vált, amely kedvezőbb eladási adatokat hozhat az
autóiparban” – mondta Rakesh Srivastava, a HMI értékesítési és marketing
vezetője.
A vállalat most bejelentette, hogy az augusztus 11-én
bemutatott új Elite i20 modellből az előrendelések megnyitását követő két
hétben, augusztus 26-ig összesen több, mint 12 ezer új autót értékesítettek
Indiában.
Az új Elite i20 teljesen új irányba fordította a Hyundai i20
eddig megszokott formavilágát, a Folyékony Szobrászat 2.0 formatervezési
filozófia keretein belül rá sem lehet ismerni az autóra. Az új hatszögletű
hűtőmaszknak és a felette végigfutó vékony vízszintes csíkozásnak köszönhetően
teljesen megújult az első kiképzés. A szintén teljesen átrajzolt hátsó részen a
bumerángalakú hátsó lámpatestek és a C oszlop sötét betétje jelenti a
legfontosabb újdonságot. A külsőhöz méltóan teljesen átalakult a belső tér is,
amely hosszabb tengelytávjával tágasabb elhelyezkedést kínál, mint elődje.
A Hyundai indiai gyárában jelenleg akár 640 ezer autó is
készülhet egy évben, amit a gyártásprogram módosításával 680 ezerre is fel
lehet tornászni. Amennyiben azonban az új modellek érkezése miatt a Hyundai
számításainál is jobban alakulnak az eladások, könnyen újabb kapacitásbővítésre
kényszerülhet az autógyártó.
Forrás: auto.ndtv.com