Nem jön több indiai gyártású Hyundai Európába
India legnagyobb autó-exportőreként a Hyundai nem szállít
több autót a vállalat chennai gyárából Európába, mivel az autógyártó török és
cseh üzemeiből látja el autókkal a kontinenst.
Ezzel a lépéssel negyedével csökken a Chennai gyártóüzem tengerentúli
szállításainak száma, így a tavalyi 253 ezer autó helyett idén várhatóan csak
190 ezer Hyundai hagyja el az országot. A Hyundai Motor India hazai piacának
ellátása mellett ezentúl a latin-amerikai, közel-keleti, ausztrál és ázsiai
piacra fordítja figyelmét.
„Körülbelül egy hónapja állítottuk le az európai
exportunkat, mivel ezt a piacot mostantól teljes egészében a Hyundai török és
cseh üzemei látják el” – mondta Rakesh Srivastava, a HMIL értékesítési és
marketing alelnöke.
Korábban Európa volt India legnagyobb autóexportőrének egyik
legnagyobb piaca. Tavaly a teljes exportmennyiség 40 százaléka irányult
Európába. Srivastava szerint a lépés elsősorban azért vált szükségessé, hogy a
Chennai gyár termelését az indiai piac igényeihez igazíthassák.
„Csak az elmúlt
egy évben négy terméket vezettünk be Indiában. Emiatt muszáj volt kapacitást
teremtenünk. Számunkra a hazai piac a legfontosabb. Így amikor a Hyundai törökországi
üzeme készen lett, a vállalat úgy döntött,, hogy az i20 európai változatának
gyártását is oda helyezik. Így az ottani üzemből kerül ki az európai utakra
szánt i10 és i20 is” – tette hozzá Srivastava.
Srivastava azt is elmondta, hogy a Hyundai indiai üzeme
továbbra is a vállalat globális kisautóbázisa marad, így az európai termelés
nem veszélyezteti a HMIL termelését. „India még mindig a Hyundai globális
kisautóbázisa. Továbbra is exportálunk Latin-Amerikába, Közel-Keletre,
Ausztráliába és Ázsiába” – mondta, majd hozzátette, a döntés hátterében a hét
globális gyártóbázis termelésének jobb kihasználása áll.