Továbbra is népszerű a Hyundai Atos Indiában
Amikor az autógyártók modelljeiket még Indiában is 3-5 év után
lecserélik, a Hyundai Motor India továbbra is kitart első típusa, a Santro
mellett.
A HMIL a közeli jövőben továbbra sem szándékozik megszüntetni
a típus gyártását, amelyet már 1998 szeptembere óta készítenek. Az elmúlt 16 év
során több mint 1,85 millió Santro hagyta el a futószalagokat, amelyeket a
hazai piac mellett Atos Prime néven exportpiacokra, többek között hazánkba is
szállítottak.
„A Santroból még a mai napig is 2 400 – 2 500 darab
kel el havonta Indiában” – mondja Rakesh Srivastava, a HMIL értékesítési és
marketingvezetője. „Nem látjuk annak okát, miért szüntetnénk be a gyártását,
különösen azért, mert a szegmens más, újabb modelljei nem érik el ezeket a
számokat.”
A Santro Indiában a Maruti Alto K10 és a Wagon R mellett a
Hyundai saját Eonja és a General Motors Spark modelljével verseng. A több mint
10 éve végrehajtott legutolsó nagyobb módosítástól eltekintve a Santro az
elmúlt 15 év során többé-kevésbé megőrizte eredeti alakját.
„A Santrot főként India északi és nyugati területein,
valamint a déli részeken keresik. Több versenytárs mutatott be később hasonló
modellt, de nem voltak képesek elérni vagy felülmúlni a Santro értékesítési
számait” – tette hozzá Srivastava. „Ez volt az első „magasított tetős” termék
az indiai piacon, amely megjelenését a mai napig megőrizte. A Santro az
exportpiacokon is jól teljesített, ám már régóta nem exportáljuk.”
A Santro kizárólag benzines motorral kapható, különböző
felszereltségű változatai 301 ezer és 409 ezer rúpia (kb. 1,2 és 1,6 mFt) között kapható Indiában.
Forrás: mydigitalfc.com