Gyorsan fejlődik a Hyundai autonóm technológiája
A Hyundai Mobis fejlesztési részlegének vezetője szerint a
vállalat az autonóm vezetéstámogató technológiák területén gyors követő, amely
azt jelenti, hogy az éllovasokhoz képest csupán fél éves elmaradásuk van.
Egészen 2011-ig Korea legnagyobb autóipari beszállítójánál, a
Hyundai Mobisnál nem létezett autonóm vezetési technológiák programja. Akkor ugyanis
egy mérnök érkezett a céghez a General Motorshoz, aki alakított egyet. A Mobis
fejlett mérnökcsoportját jól ismerő Shin Kwang-keun szerint a vállalat technológiai
értelemben a mai napig gyors követő. Shin csapata azonban azt a célt tűzte ki
maga elé, hogy a Hyundai csoportnál 2020-ig általános legyenek a fejlett
biztonsági rendszerek és autonóm vezetéstámogató rendszerek.
„Nem vagyunk akkora lemaradásban. Úgy gondoljuk, nagyjából
egy évvel vagyunk csak elmaradva” – mondja Shin. „Lehet, hogy nem mi gyártjuk
az ilyen cuccokat először, de ahogyan látszik a siker, már tudunk is lépni.”
Szerinte a Mobis nagyjából fél évvel az első fejlett biztonsági rendszer
megjelenése után már képes saját rendszerének telepítésére.
A Hyundai csoport legnagyobb beszállítójaként a Mobis
kulcsfontosságú szerepet játszik a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) versenyében,
az önmagukat vezető autókhoz hatalmas lépést jelentő következő generációs
fékező és kormányzó rendszerek fejlesztése terén.
Shin 2011-ben tért haza Dél-Koreába, miután több mint egy
évtizedig dolgozott a General Motors futómű rendszerek fejlesztőjeként. A General
Motorshoz pedig egyenesen a Michigani Egyetemről került, ahol a gépgyártás
elektronikus vezérlésének elemzésével szerzett doktorátust.
Az Automotive News ranglistáján a Hyundai Mobis a világ hatodik
legnagyobb globális autóalkatrész beszállítója, amely 2013-ban 24,7 milliárd
dollár értékben értékesített alkatrészeket. A Mobisnál jelenleg több száz
mérnök dolgozik az ADAS rendszereken. A vállalat globális riválisa a német
Robert Bosch és a Continental AG, valamint a japán Denso vállalat.
A Mobis egyelőre csak és kizárólag a Hyundai csoport számára
készíti a vezetéstámogató rendszereit. A vállalat már most is kínál olyan
fejlett technológiákat, mint a sávtartó asszisztens, az adaptív
sebességszabályzó, vagy az automata parkolórendszer. Ennek ellenére formálisan csupán
2013-ban alakult meg az autonóm vezetéstechnikai részleg. A legfejlettebb parkoló
rendszerük ultrahangos érzékelők segítségével kormányozza az autót a helyre,
miközben a vezető csak a féket és a gázpedált kezeli.
A Mobis olyan új rendszert fejleszt jelenleg, amely képes
megkeresni a szabad parkolóhelyet és beáll oda anélkül, hogy bárki is ülne az
autóban. Ez a technológia a tervek szerint 2020-ig készül majd el, ám a
fejlesztés leginkább jogszabályi akadályokba ütközik. „Ez jogi probléma, hiszen
senki sem ül az autó kormányánál” – mondja Shin.
A Mobis egy másik fejlesztése dugóban segíti a vezetőt
azzal, hogy önműködően kezeli a féket és a gáz, illetve a kormányzást anélkül,
hogy a vezetőnek bármit tennie kellene. Ez a technológia egy lézeres
letapogatót és kamerát használ arra, hogy kövesse az előtte haladó járművet 25
kim/órás sebességig.
Shin szerint ez utóbbi rendszer még legalább két évig nem
lesz kapható. Ennek egyik oka a lézeres szkenner ára. Ez azonban a technológia
fejlődésével és elterjedésével drasztikusan csökkenni fog, így a szenzorok ára
évente mintegy 10-20 százalékot is csökkenhet.
Shin azt is hozzátette, a Mobis nagyjából 2020-ra készül el
az önműködő autójával. Ám a tömeggyártás 2030 előtt nem várható, mivel a
törvényhozóknak addig rendezni kell a jogi kérdéseket, köztük a felelősséget
is.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!