Gyorsan fejlődik a Hyundai autonóm technológiája


A Hyundai Mobis fejlesztési részlegének vezetője szerint a vállalat az autonóm vezetéstámogató technológiák területén gyors követő, amely azt jelenti, hogy az éllovasokhoz képest csupán fél éves elmaradásuk van.

Egészen 2011-ig Korea legnagyobb autóipari beszállítójánál, a Hyundai Mobisnál nem létezett autonóm vezetési technológiák programja. Akkor ugyanis egy mérnök érkezett a céghez a General Motorshoz, aki alakított egyet. A Mobis fejlett mérnökcsoportját jól ismerő Shin Kwang-keun szerint a vállalat technológiai értelemben a mai napig gyors követő. Shin csapata azonban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a Hyundai csoportnál 2020-ig általános legyenek a fejlett biztonsági rendszerek és autonóm vezetéstámogató rendszerek.

„Nem vagyunk akkora lemaradásban. Úgy gondoljuk, nagyjából egy évvel vagyunk csak elmaradva” – mondja Shin. „Lehet, hogy nem mi gyártjuk az ilyen cuccokat először, de ahogyan látszik a siker, már tudunk is lépni.” Szerinte a Mobis nagyjából fél évvel az első fejlett biztonsági rendszer megjelenése után már képes saját rendszerének telepítésére.

A Hyundai csoport legnagyobb beszállítójaként a Mobis kulcsfontosságú szerepet játszik a fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS) versenyében, az önmagukat vezető autókhoz hatalmas lépést jelentő következő generációs fékező és kormányzó rendszerek fejlesztése terén.


Shin 2011-ben tért haza Dél-Koreába, miután több mint egy évtizedig dolgozott a General Motors futómű rendszerek fejlesztőjeként. A General Motorshoz pedig egyenesen a Michigani Egyetemről került, ahol a gépgyártás elektronikus vezérlésének elemzésével szerzett doktorátust.   

Az Automotive News ranglistáján a Hyundai Mobis a világ hatodik legnagyobb globális autóalkatrész beszállítója, amely 2013-ban 24,7 milliárd dollár értékben értékesített alkatrészeket. A Mobisnál jelenleg több száz mérnök dolgozik az ADAS rendszereken. A vállalat globális riválisa a német Robert Bosch és a Continental AG, valamint a japán Denso vállalat.  

A Mobis egyelőre csak és kizárólag a Hyundai csoport számára készíti a vezetéstámogató rendszereit. A vállalat már most is kínál olyan fejlett technológiákat, mint a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességszabályzó, vagy az automata parkolórendszer. Ennek ellenére formálisan csupán 2013-ban alakult meg az autonóm vezetéstechnikai részleg. A legfejlettebb parkoló rendszerük ultrahangos érzékelők segítségével kormányozza az autót a helyre, miközben a vezető csak a féket és a gázpedált kezeli.   

A Mobis olyan új rendszert fejleszt jelenleg, amely képes megkeresni a szabad parkolóhelyet és beáll oda anélkül, hogy bárki is ülne az autóban. Ez a technológia a tervek szerint 2020-ig készül majd el, ám a fejlesztés leginkább jogszabályi akadályokba ütközik. „Ez jogi probléma, hiszen senki sem ül az autó kormányánál” – mondja Shin.


A Mobis egy másik fejlesztése dugóban segíti a vezetőt azzal, hogy önműködően kezeli a féket és a gáz, illetve a kormányzást anélkül, hogy a vezetőnek bármit tennie kellene. Ez a technológia egy lézeres letapogatót és kamerát használ arra, hogy kövesse az előtte haladó járművet 25 kim/órás sebességig.

Shin szerint ez utóbbi rendszer még legalább két évig nem lesz kapható. Ennek egyik oka a lézeres szkenner ára. Ez azonban a technológia fejlődésével és elterjedésével drasztikusan csökkenni fog, így a szenzorok ára évente mintegy 10-20 százalékot is csökkenhet.

Shin azt is hozzátette, a Mobis nagyjából 2020-ra készül el az önműködő autójával. Ám a tömeggyártás 2030 előtt nem várható, mivel a törvényhozóknak addig rendezni kell a jogi kérdéseket, köztük a felelősséget is.

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei