Ismét kategóriagyőzelmet aratott a Hyundai a Nürburgringen
A Hyundai i30 Turbo már a debütáló versenyén megszerezte a győzelmet
saját kategóriájában, de a célba a tavalyi győztes Veloster Turbo is gond
nélkül eljutott.
A Hyundai i30 Turbo erős, magabiztos teljesítményt nyújtott a
Nürburgringen hétvégén megrendezésre került 24 órás verseny SP2T (1 620 köbcenti
alatti turbómotoros szériamodell) kategóriájában, amelyet végül meg is nyert. A
Veloster Turbo tavalyi győzelme után a Hyundai ezzel immár sorozatban második
alkalommal szerezte meg a világ egyik legnehezebb hosszú távú versenyén a
kategóriagyőzelmet.
A Markus Schrick, Peter Schumann, Michael Bohrer és Guido
Naumann pilótákból álló csapat a kezdeti 147. helyről a 71 helyig tört előre a
verseny során. A 76 helyet ugró i30 Turbo ezzel megdöntötte a Veloster Turbo
tavalyi teljesítményét, hiszen az „csupán” 52 vetélytársát előzte meg a 2014-es
verseny során. Akárcsak az i30 Turbo, a Veloster Turbo is technikai probléma
nélkül futotta végig a versenyt, ám néhány ütközés miatt mégis javításra szorultak.
Ennek ellenére a Veloster Turbon osztozó Heiko Hammel, Alexander Köppen, Thomas
Kroher és Rory Penttinen kvartettnek sikerült ugyanolyan bámulatos előzésekkel
a 100 legjobb közé, a 98. helyre befutniuk.
„Nagyon büszkék lehetünk a teljesítményünkre. Kemény 24 órán
át tartó küzdelem volt, viszont még saját elvárásainkat is sikerült
túlteljesítenünk” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője
és az i30 Turbo egyik pilótája. „Nemcsak mindkét autónkkal sikerült célba
érnünk, de egy szériaközeli autóval megnyertük a kategóriát és így saját
tavalyi teljesítményünket javítottuk meg. Egy intenzív és izgalmas hétvége
volt. szeretném megköszönni a Schumann Motorsport szervizcsapatának, hogy a nem
tervezett éjszakai javítás során kiváló munkát végeztek és autóinkat újra
bevetésre készen kaphattuk vissza.”
A Hyundai i30 Turbo a verseny során összesen 119 kört tett
meg, amellyel 3 019,982 kilométert teljesített. A kategória második
helyezettje jelentősen, tíz körrel lemaradva futott be a célba.
Az esti sötétség leszállta után félelmetes pillanatok
következtek, amikor egy Porsche GT a vizes aszfalton a kategóriát már vezető
i30 Turbonak csúszott. „Az egész rosszabbul nézett ki, mint amilyen valójában
volt – és a tény, hogy az i30 egy lenyűgöző javítás után teljes mértékben
bevethető volt, mutatja a modell minőségi színvonalát” – mondja Schrick. A
verseny során aztán a Veloster Turbo is karambolozott, így az is javításra
szorult. Ennek ellenére a 132-es rajtszámú autó sikeresen visszaverekedte magát
a versenybe.
A Hyundai Motorsport a Nürburgringen megrendezett
versenyeken már 2013-ban és 2014-ben is bizonyította megbízhatóságát és
minőségi szintjét. Mindkét versenyautó, az i30 Turbo és a Veloster Turbo is megbízhatónak
és tartósnak mutatkozott. A járművek teljesítménye alátámasztja, hogy a Hyundai
tömeggyártási technológiája a világ legkeményebb versenypályáján is képes
helytállni.
Forrás: motorsport-magazin.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!