Ismét kategóriagyőzelmet aratott a Hyundai a Nürburgringen


A Hyundai i30 Turbo már a debütáló versenyén megszerezte a győzelmet saját kategóriájában, de a célba a tavalyi győztes Veloster Turbo is gond nélkül eljutott.

A Hyundai i30 Turbo erős, magabiztos teljesítményt nyújtott a Nürburgringen hétvégén megrendezésre került 24 órás verseny SP2T (1 620 köbcenti alatti turbómotoros szériamodell) kategóriájában, amelyet végül meg is nyert. A Veloster Turbo tavalyi győzelme után a Hyundai ezzel immár sorozatban második alkalommal szerezte meg a világ egyik legnehezebb hosszú távú versenyén a kategóriagyőzelmet.      


A Markus Schrick, Peter Schumann, Michael Bohrer és Guido Naumann pilótákból álló csapat a kezdeti 147. helyről a 71 helyig tört előre a verseny során. A 76 helyet ugró i30 Turbo ezzel megdöntötte a Veloster Turbo tavalyi teljesítményét, hiszen az „csupán” 52 vetélytársát előzte meg a 2014-es verseny során. Akárcsak az i30 Turbo, a Veloster Turbo is technikai probléma nélkül futotta végig a versenyt, ám néhány ütközés miatt mégis javításra szorultak. Ennek ellenére a Veloster Turbon osztozó Heiko Hammel, Alexander Köppen, Thomas Kroher és Rory Penttinen kvartettnek sikerült ugyanolyan bámulatos előzésekkel a 100 legjobb közé, a 98. helyre befutniuk.      


„Nagyon büszkék lehetünk a teljesítményünkre. Kemény 24 órán át tartó küzdelem volt, viszont még saját elvárásainkat is sikerült túlteljesítenünk” – mondja Markus Schrick, a Hyundai Motor Deutchland vezetője és az i30 Turbo egyik pilótája. „Nemcsak mindkét autónkkal sikerült célba érnünk, de egy szériaközeli autóval megnyertük a kategóriát és így saját tavalyi teljesítményünket javítottuk meg. Egy intenzív és izgalmas hétvége volt. szeretném megköszönni a Schumann Motorsport szervizcsapatának, hogy a nem tervezett éjszakai javítás során kiváló munkát végeztek és autóinkat újra bevetésre készen kaphattuk vissza.”


A Hyundai i30 Turbo a verseny során összesen 119 kört tett meg, amellyel 3 019,982 kilométert teljesített. A kategória második helyezettje jelentősen, tíz körrel lemaradva futott be a célba.  


Az esti sötétség leszállta után félelmetes pillanatok következtek, amikor egy Porsche GT a vizes aszfalton a kategóriát már vezető i30 Turbonak csúszott. „Az egész rosszabbul nézett ki, mint amilyen valójában volt – és a tény, hogy az i30 egy lenyűgöző javítás után teljes mértékben bevethető volt, mutatja a modell minőségi színvonalát” – mondja Schrick. A verseny során aztán a Veloster Turbo is karambolozott, így az is javításra szorult. Ennek ellenére a 132-es rajtszámú autó sikeresen visszaverekedte magát a versenybe.     


A Hyundai Motorsport a Nürburgringen megrendezett versenyeken már 2013-ban és 2014-ben is bizonyította megbízhatóságát és minőségi szintjét. Mindkét versenyautó, az i30 Turbo és a Veloster Turbo is megbízhatónak és tartósnak mutatkozott. A járművek teljesítménye alátámasztja, hogy a Hyundai tömeggyártási technológiája a világ legkeményebb versenypályáján is képes helytállni.   


Forrás: motorsport-magazin.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei