Tökéletes alap - Hyundai i20 menetpróba
A Hyundai legújabb kisautója ismét bizonyítja, hogy a márka
többet kínál vásárlóinak, mint amit azok elvárnak tőle.
Amíg a saját autóm épp „vérátömlesztést” kapott a Hyundai
Hovány szegedi márkaszervizében, a szalon értékesítője, Attila kezembe nyomta
az új i20 tesztautó kulcsát, én pedig kapva kaptam az alkalmon, hiszen eddig nem
sikerült még közelebbről ismeretséget kötni a Hyundai legújabb modelljével.
Az új i20 formája a márka továbbfejlesztett Folyékony
Szobrászat koncepcióját képviseli, vagyis a korábbi, néha már túlzottan is
folyékony vonalakat és íveket egyszerű, szinte szigorú formák váltották fel, amelyekben
persze továbbra is könnyedén felismerhetőek a Hyundaira jellemző ismertetőjegyek.
Az autó elején az i10-hez hasonló hatszögletű hűtőmaszk a fényszórók belső
oldalából is kiharap egy szeletet, amely így egyedi, jellegzetes karaktert
biztosít az autónak. A fényszórók alatt lendületes formát kapott a ködlámpa is,
amely az alapverzióknál a nappali menetfény szerepét is betölti egyben.
Oldalról is jól felismerhetőek a hátrahúzott első fényszórók
ívei, amelyek ideális kiindulópontot jelentenek a karosszérián végigfutó és az
előre nyújtózó hátsó lámpákig húzódó törésvonalnak. Viszont a Hyundaihoz is
elért a fekete oszlopok divatja, így a C oszlop fényes fekete betétet kapott, amely
azonban nem rejt harmadik oldalüveget, valódi funkciója így nincs, csak
dizájnelemként szolgál.
Hátra jellegzetes bumeráng alakú lámpatestek kerültek, más
formai játékok azonban nem dobják fel az autó kinézetét, azt hiszem, ezt
nyugodtan hívhatjuk letisztult formának. A hátsó üveg felett kis légterelő idom
hivatott a sportosságot hangsúlyozni, amelyre remekül rímel a lökhárító alsó
műanyag betétje is.
A tavaly bemutatott i20 annál is inkább érdekes, hiszen
ugyanazt a koncepciót testesíti meg, mint az egy kategóriával kisebb i10,
vagyis kívül osztályának megfelelő méret mellett belül jóval nagyobb teret
kínál. Ez az i20 esetében is így van, hiszen a 4 méternél alig nagyobb karosszéria
bőven elég helyet nyújt négy felnőttnek, akik mögött még 326 liternyi
csomagteret is sikerül varázsolniuk. Az első i30 csomagtere normál pótkerékkel
csak 300 literes volt, de szükségkerékkel is csak 14 literrel több, azaz 340
liternyi csomag fért el benne. Egyszóval szép teljesítmény!
A vezetőülésben helyet foglalva kényelmes pozíciót lehet
beállítani, amiben segít az állítható kormány és ülés is. Az i10-éhez hasonló műanyag
kormány fogása nem olyan vészes, mint ahogy első pillantásra tűnik, bár tény,
hogy a kapcsolók nélküli alapverzió kissé sivár benyomást kelt. A műszerfal
elrendezése sokkal felnőttesebbé teszi az autót, mint a korábbi generáció játékossága,
amiben nagy szerepet játszanak a középkonzolon vízszintesen elhelyezett
légbeömlők és a rádió-klímakonzol kettőse.
A tesztautót a Hyundai jól bevált 1,2 literes benzinese
mozgatta, ráadásul annak gyengébbik, 75 lovas változatában. Sokan idegenkednek
egy ilyen gyenge motortól, de a tapasztalatok azért nem festenek ennyire sötét
képet. A motort ugyanis úgy tervezték, hogy már viszonylag alacsony fordulaton
is kellő rugalmasságot biztosít, ami 1-2 személlyel terhelten (vagyis főleg
városban) bőven elegendő a forgalom ritmusának követéséhez. Attila elmondta, a
rugalmasság még öt személlyel terhelten is jelentkezik, vagyis valóban jó
munkát végeztek a gyár mérnökei.
Az ötfokozatú váltó finoman, könnyedén kapcsolható és a
sebesség emelkedésével a zajszint sem növekszik jelentősen. Alapjáraton pedig
annyira csendes az erőforrás, hogy még nyitott motorháztetővel is fülelni
kellett, hogy meghalljuk a hangját. Aki pedig néha hosszabb távra is utazna,
annak létezik egy erősebb 1,2-es, de ott van a száz lóerős 1,4-es is, amelyhez
már hatgangos váltó is jár. És akkor még nem beszéltem a kétféle dízelről, vagy
az érkező 1,0 literes turbómotorról, amelyet már mindenki nagyon vár.
Az eladások jelentős részét várhatóan kitevő Life
alapváltozat már rendelkezik azokkal az alapszolgáltatásokkal, amit manapság
elvárnak a vásárlók a kategóriában. A biztonsági felszereltség hat légzsákkal,
menetstabilizálóval, blokkolásgátlóval és keréknyomás-jelzővel már itt is
teljes, a kényelmet pedig első elektromos ablakemelők, központi zár, manuális
klíma, fedélzeti számítógép, USB-vel szerelt rádió szolgálja. Emellett pedig
kifejezetten szokatlan figyelmesség, hogy az egyébként fűthető és motorral
állítható, a kilincsekhez hasonlóan fényezett külső tükrökbe LED irányjelző is
került.
A fentiek után már alig várom, hogy hosszabb távon is ki
tudjam próbálni az új i20 valamelyik változatát, hiszen a próba bebizonyította,
hogy – ha korlátok között is, de – akár családi használatra is alkalmas lehet
az autó, mi pedig kisbabával és a hozzá tartozó cuccokkal most igazán tökéletes
próbák elé tudnánk állítani a Hyundai új üdvöskéjét.
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!