A Hyundai hűséges marad az orosz piachoz


Miközben a rubel értékvesztése miatt számtalan autómárka kivonul az országból, a Hyundai egyre több vásárlót toboroz magának Oroszországban.

A Hyundai csoport nemrégiben négy díjat is nyert az orosz Év Autója választáson. Az április 23-án megtartott díjkiosztó eredményei széleskörű felmérés során születtek meg, amelyben több mint egymillió helyi autóvásárló vett részt. A Hyundai Solaris és Genesis modelljei mellett a Kia Motors leányvállalat cee’d modellje is díjat nyert. A helyi gyártású Solaris ráadásul már negyedik éve kapja meg a díjat, amely mellett a Hyundai Motor Russia már második éve nyeri el a legkedveltebb elérhető árú autómárka díját is.  

Az Európai Üzleti Szövetség szerint a Hyundai csoport 26 022 új autót adott el az orosz piacon az elmúlt hónapban és ezzel a piac 18,6 százalékát birtokolta, míg a teljes első negyedévet tekintve piaci hányada egy év alatt 5,9 százalékkal 19,8 százalékra emelkedett, közel 2 százalékkal megelőzve a legnagyobb helyi AvtoVAZ autógyártót is.


A kiváló teljesítmény hátterében a vállalat piacbarát üzleti stratégiája áll. A General Motors nemrég állította le szentpétervári összeszerelő üzemének termelését és a Volkswagen is visszafogja oroszországi autótermelését. Ezzel egy irányba lép a PSA konszern, a Mitsubishi, a Renault-Nissan is.

Ezzel szemben a Hyundai csoport nem tervez gyárbezárásokat, termeléscsökkentést vagy létszámleépítéseket. A továbbiakban inkább a helyben gyártott modellekre koncentrálnak azért, hogy megbirkózzanak a kockázatokkal. A csoport jelenleg Szentpéterváron gyártja a Hyundai Solaris és Kia Rio modelleket, ahol nagyjából 2 500 dolgozójuk van.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei