A Hyundai hűséges marad az orosz piachoz
Miközben a rubel értékvesztése miatt számtalan autómárka
kivonul az országból, a Hyundai egyre több vásárlót toboroz magának
Oroszországban.
A Hyundai csoport nemrégiben négy díjat is nyert az orosz Év
Autója választáson. Az április 23-án megtartott díjkiosztó eredményei széleskörű
felmérés során születtek meg, amelyben több mint egymillió helyi autóvásárló
vett részt. A Hyundai Solaris és Genesis modelljei mellett a Kia Motors
leányvállalat cee’d modellje is díjat nyert. A helyi gyártású Solaris ráadásul
már negyedik éve kapja meg a díjat, amely mellett a Hyundai Motor Russia már
második éve nyeri el a legkedveltebb elérhető árú autómárka díját is.
Az Európai Üzleti Szövetség szerint a Hyundai csoport 26 022
új autót adott el az orosz piacon az elmúlt hónapban és ezzel a piac 18,6
százalékát birtokolta, míg a teljes első negyedévet tekintve piaci hányada egy
év alatt 5,9 százalékkal 19,8 százalékra emelkedett, közel 2 százalékkal
megelőzve a legnagyobb helyi AvtoVAZ autógyártót is.
A kiváló teljesítmény hátterében a vállalat piacbarát üzleti
stratégiája áll. A General Motors nemrég állította le szentpétervári
összeszerelő üzemének termelését és a Volkswagen is visszafogja oroszországi
autótermelését. Ezzel egy irányba lép a PSA konszern, a Mitsubishi, a
Renault-Nissan is.
Ezzel szemben a Hyundai csoport nem tervez gyárbezárásokat, termeléscsökkentést
vagy létszámleépítéseket. A továbbiakban inkább a helyben gyártott modellekre
koncentrálnak azért, hogy megbirkózzanak a kockázatokkal. A csoport jelenleg
Szentpéterváron gyártja a Hyundai Solaris és Kia Rio modelleket, ahol nagyjából
2 500 dolgozójuk van.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!