Növelhetik a Hyundai terepjáróinak termelését
Miután a vállalat profitja ismét csökkenést mutatott, a
dél-koreai Hyundai a jövőben lényegesen növelheti terepjáróinak amerikai és
kínai termelését.
A világ ötödik legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor nemrég
hozta nyilvánosságra első negyedéves eredményeit, amelynek alapján a vállalat
nettó profitja 1 százalékot csökkenve 1,91 trillió koreai won (kb. 1,77
milliárd dollár) lett a január és március közötti három hónapban. Ez pedig
immár sorozatban az ötödik olyan negyedév, amikor csökken a nyereség.
Miközben a konkurensek kihasználják az olcsóbb üzemanyag
hatására élénkülő terepjáró-keresletet, addig a Hyundai kapacitásproblémákkal
küzd és nincs kielégítő modellválasztéka sem a szegmensben. A cég képviselői
azt remélik, hogy az eredmények a Tucson bevezetésével már a mostani
negyedévben növekedhetnek. „A SUv kapacitásunk korlátai miatt nem vagyunk
képesek megbirkózni a piaci kereslettel,, ami meg is látszik az eredményeinken”
– mondta Won-hee Lee elnök.
Lee szerint a Hyundai aktívan mérlegeli amerikai és kínai üzemeinek
kapacitásbővítését azért, hogy lépést tudjon tartani a piac bővülésével. A Hyundai
Motor America vezetője, Dave Zuchowski korábban arról beszélt, hogy a döntés
közeledtével egy másik észak-amerikai összeszerelő üzem is szerepel a lehetőségek
között, ahol a crossoverek iránti igényeket tudnák kielégíteni. Azt is
hozzátette, jelenleg még nem született döntés az ügyben. Lee azt is hozzátette,
a Hyundai óvatosan bár, de fontolgatja belépését a platós kisteherautók szegmensébe
is, amelyet eddig az amerikai és japán gyártók uraltak.
A Hyundai csoport tavaly az év vége felé közeledve annak
ellenére megemelte 2014-es értékesítési terveit, hogy a gyártó alappilléreinek
tekintett limuzinok eladásai stagnáltak. A Hyundai kénytelen volt akár 30
százalékos, azaz autónként 2 200 dolláros értékesítési ösztönzőket is
bevetni az amerikai piacon azért, hogy tisztítsák a készleteiket. Ezzel egy időben
a dél-koreai won az orosz, brazil és európai devizákkal szemben is jelentősen
erősödött, amelyek elvitték a külföldi hasznot. Márpedig a Hyundai autóinak
több, mint 85 százalékát külföldön értékesíti.
A gyengébb pozíciók hatásainak ellensúlyozására a vállalat
megemelte modelljeinek árát Oroszországban és Brazíliában és növelte az ottani
gyárakban termelt járműveinek exportját is. Lee azt azonban egyértelműen
tagadta, hogy (a General Motorshoz hasonlóan) a Hyundai is befagyasztaná oroszországi
gyártósorait. Ehelyett a vállalat célja a piaci részesedés növelése és arra
törekszik, hogy győztesen kerüljön ki a versenyből, ha a rubel ismét
stabilizálódik.
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!