Növelhetik a Hyundai terepjáróinak termelését


Miután a vállalat profitja ismét csökkenést mutatott, a dél-koreai Hyundai a jövőben lényegesen növelheti terepjáróinak amerikai és kínai termelését.

A világ ötödik legnagyobb autógyártója, a Hyundai Motor nemrég hozta nyilvánosságra első negyedéves eredményeit, amelynek alapján a vállalat nettó profitja 1 százalékot csökkenve 1,91 trillió koreai won (kb. 1,77 milliárd dollár) lett a január és március közötti három hónapban. Ez pedig immár sorozatban az ötödik olyan negyedév, amikor csökken a nyereség.  

Miközben a konkurensek kihasználják az olcsóbb üzemanyag hatására élénkülő terepjáró-keresletet, addig a Hyundai kapacitásproblémákkal küzd és nincs kielégítő modellválasztéka sem a szegmensben. A cég képviselői azt remélik, hogy az eredmények a Tucson bevezetésével már a mostani negyedévben növekedhetnek. „A SUv kapacitásunk korlátai miatt nem vagyunk képesek megbirkózni a piaci kereslettel,, ami meg is látszik az eredményeinken” – mondta Won-hee Lee elnök.


Lee szerint a Hyundai aktívan mérlegeli amerikai és kínai üzemeinek kapacitásbővítését azért, hogy lépést tudjon tartani a piac bővülésével. A Hyundai Motor America vezetője, Dave Zuchowski korábban arról beszélt, hogy a döntés közeledtével egy másik észak-amerikai összeszerelő üzem is szerepel a lehetőségek között, ahol a crossoverek iránti igényeket tudnák kielégíteni. Azt is hozzátette, jelenleg még nem született döntés az ügyben. Lee azt is hozzátette, a Hyundai óvatosan bár, de fontolgatja belépését a platós kisteherautók szegmensébe is, amelyet eddig az amerikai és japán gyártók uraltak.  

A Hyundai csoport tavaly az év vége felé közeledve annak ellenére megemelte 2014-es értékesítési terveit, hogy a gyártó alappilléreinek tekintett limuzinok eladásai stagnáltak. A Hyundai kénytelen volt akár 30 százalékos, azaz autónként 2 200 dolláros értékesítési ösztönzőket is bevetni az amerikai piacon azért, hogy tisztítsák a készleteiket. Ezzel egy időben a dél-koreai won az orosz, brazil és európai devizákkal szemben is jelentősen erősödött, amelyek elvitték a külföldi hasznot. Márpedig a Hyundai autóinak több, mint 85 százalékát külföldön értékesíti.   

A gyengébb pozíciók hatásainak ellensúlyozására a vállalat megemelte modelljeinek árát Oroszországban és Brazíliában és növelte az ottani gyárakban termelt járműveinek exportját is. Lee azt azonban egyértelműen tagadta, hogy (a General Motorshoz hasonlóan) a Hyundai is befagyasztaná oroszországi gyártósorait. Ehelyett a vállalat célja a piaci részesedés növelése és arra törekszik, hogy győztesen kerüljön ki a versenyből, ha a rubel ismét stabilizálódik.

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei