Rekordszinten a Hyundai brazil eladásai


A Hyundai csoport piaci részesedése soha nem látott szintre nőttek a brazil újautó-piacon, amelyben nagy szerep jutott a konkurensek visszaszorulásának is.

A Brazil Autókereskedelmi Szövetség tájékoztatása szerint a Hyundai csoport két autómárkájának piaci részesedése rekordszinten, 8,7 százalékon állt az idei év áprilisában. Soha nem volt még ilyen nagy a Hyundai piaci részesedése, pedig a márka már 1992 óta jelen van a helyi piacon. Az idei évre vetített piaci részesedés január és április között szintén emelkedett, így az most 8,3 százalékon áll. Ha ez így folytatódik, év végére 8 százalék fölött lehet a csoport részesedése.  


Az eredményben szerepet játszik a konkurensek eladási számaiban bekövetkezett csökkenés is. A brazil reál értékének csökkenésével a Hyundai Motor növelni tudta piaci részét, miközben más gyártóknál csökkenés mutatkozott. A vállalat 430 ezer új autót adott el az év első negyedében, amely ugyan azonos a korábbi év darabszámaival, ám az értékesítési eredmény eközben 11,2 százalékkal 498 millió dollárra esett vissza.  


Ugyanebben az időszakban a három legnagyobb gyártó, a Fiat 30,3, a GM 21,9, míg a Volkswagen 25,3 százalékkal kevesebb autót tudott eladni a brazil piacon. Brazíliában idén 18,4 százalékkal, azaz 860 ezer darabra csökkent az újautók iránti kereslet.

Ezzel szemben a Hyundai csoport relatív jobban teljesített, hiszen összesített eladásaik csupán 8,3 százalékkal 71 387 darabra estek vissza. Így a piaci részesedésük 7,4-ről 8,3 százalékra emelkedett, megközelítve ezzel a jelenleg negyedik legnagyobb Ford 10,5 százalékos szintjét.

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei