Rekordszinten a Hyundai brazil eladásai
A Hyundai csoport piaci részesedése soha nem látott szintre
nőttek a brazil újautó-piacon, amelyben nagy szerep jutott a konkurensek
visszaszorulásának is.
A Brazil Autókereskedelmi Szövetség tájékoztatása szerint a
Hyundai csoport két autómárkájának piaci részesedése rekordszinten, 8,7
százalékon állt az idei év áprilisában. Soha nem volt még ilyen nagy a Hyundai
piaci részesedése, pedig a márka már 1992 óta jelen van a helyi piacon. Az idei
évre vetített piaci részesedés január és április között szintén emelkedett, így
az most 8,3 százalékon áll. Ha ez így folytatódik, év végére 8 százalék fölött
lehet a csoport részesedése.
Az eredményben szerepet játszik a konkurensek eladási
számaiban bekövetkezett csökkenés is. A brazil reál értékének csökkenésével a
Hyundai Motor növelni tudta piaci részét, miközben más gyártóknál csökkenés
mutatkozott. A vállalat 430 ezer új autót adott el az év első negyedében, amely
ugyan azonos a korábbi év darabszámaival, ám az értékesítési eredmény eközben 11,2
százalékkal 498 millió dollárra esett vissza.
Ugyanebben az időszakban a három legnagyobb gyártó, a Fiat
30,3, a GM 21,9, míg a Volkswagen 25,3 százalékkal kevesebb autót tudott eladni
a brazil piacon. Brazíliában idén 18,4 százalékkal, azaz 860 ezer darabra
csökkent az újautók iránti kereslet.
Ezzel szemben a Hyundai csoport relatív jobban teljesített,
hiszen összesített eladásaik csupán 8,3 százalékkal 71 387 darabra estek
vissza. Így a piaci részesedésük 7,4-ről 8,3 százalékra emelkedett,
megközelítve ezzel a jelenleg negyedik legnagyobb Ford 10,5 százalékos
szintjét.
Forrás: businesskorea.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!