Agresszív ösztönzőket kínál a Hyundai hazai piacán


Soha nem látott kedvezményekkel igyekszik vásárlókat toborozni Dél-Koreában a Hyundai, amellyel az egyre növekvő importjármű-eladások hatásait próbálják ellensúlyozni.

Az importmárkák előretörése következtében hazai piacából egyre többet vesztő Hyundai Motor most agresszív ösztönző programot indított. A vállalat 36 hónapos hitelprogramja kamatmentességet ígér három népszerű modell, az Elantra, az új Sonata és a Sonata Hybrid modelleket választók számára.  

A májusi program szerint a vásárlók 20 százalék kezdőrészlet befizetése után 36 hónapos törlesztés kereteiben fizethetik ki autójuk fennmaradó vételárát, míg a készpénzért vásárlók 500 ezer wonos engedményt kapnak. Az akció azért különleges, mivel a Hyundai Motor 18 éve nem kínált ilyen kamatmentes részletfizetési programot Dél-Koreában. Ezzel a kezdeményezéssel a vállalat hajlandó nagyobb pénzügyi terhet is vállalni azért, hogy javítsa hanyatló hazai eladásait.

A Hyundai Motor nagyobb modelljeire, így a Grandeur és a Santa Fe modellekre vágyóknak is növelte ösztönzőit. A kedvezmények csúcsa, ha a vásárló egy importmárka modelljét számítja vissza egy Hyundai Genesis vagy Aslanba, akkor ez a vásárló is 500 ezer wonos bónuszt kap autójáért.


A Hyundai az elmúlt hónapokban számos kedvezményes finanszírozási programot indított el Koreában. A Grandeur modell korábbi 2,9 százalékos kamatát 2,6 százalékra csökkentette, de több terepjáró és más modell esetében is hasonló kedvezményeket adott.  

A drasztikus ösztönzőket azért vetik be a Hyundainál, mert a csoport hazai piaci részesedése tavaly júniusban a márka történelmében először 70 százalék alá esett vissza és azt az elmúlt 10 hónapban sem sikerült helyreállítani. Ezzel szemben a külföldi autógyártók piaci részesedése a júniusi 15 százalékról az idei év végére 20 százalékra is emelkedhet. A Hyundai helyzetét csak tovább rontja, hogy a külföldi cégek készleteinek kisöprése miatt az elmúlt hónapokban akár 20 százalékkal is csökkentették áraikat.      

„Amióta a rekord alacsony 65 százalékos piaci részesedést regisztrálunk, látjuk már a bővülés jeleit, de még agresszívabban igyekszünk visszatérni a 70 százalék fölé” – mondta a Hyundai egyik képviselője.


A Hyundai csoport a vártnál kevesebb autót adott el eddig az év első négy hónapjában. A Hyundai a tavalyinál 2,9 százalékkal kevesebb, összesen 1,62 millió autót adott el az idei év január és április közötti időszakban, de a Kia is 2,4 százalékkal kevesebb, 1,02 millió autót adott el ugyanebben az időszakban.

Az értékesítés csökkenése mögött a kevesebb külföldi kereslet mellett az olyan kedvezőtlen piaci tényezők is szerepet játszottak, mint gyenge japán jen. A Hyundainál 2,7 százalékos, míg a Kiánál 3,9 százalékos volt a külföldi kereslet csökkenésének mértéke.    

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei