Agresszív ösztönzőket kínál a Hyundai hazai piacán
Soha nem látott kedvezményekkel igyekszik vásárlókat
toborozni Dél-Koreában a Hyundai, amellyel az egyre növekvő importjármű-eladások
hatásait próbálják ellensúlyozni.
Az importmárkák előretörése következtében hazai piacából
egyre többet vesztő Hyundai Motor most agresszív ösztönző programot indított. A
vállalat 36 hónapos hitelprogramja kamatmentességet ígér három népszerű modell,
az Elantra, az új Sonata és a Sonata Hybrid modelleket választók számára.
A májusi program szerint a vásárlók 20 százalék kezdőrészlet
befizetése után 36 hónapos törlesztés kereteiben fizethetik ki autójuk
fennmaradó vételárát, míg a készpénzért vásárlók 500 ezer wonos engedményt
kapnak. Az akció azért különleges, mivel a Hyundai Motor 18 éve nem kínált
ilyen kamatmentes részletfizetési programot Dél-Koreában. Ezzel a
kezdeményezéssel a vállalat hajlandó nagyobb pénzügyi terhet is vállalni azért,
hogy javítsa hanyatló hazai eladásait.
A Hyundai Motor nagyobb modelljeire, így a Grandeur és a
Santa Fe modellekre vágyóknak is növelte ösztönzőit. A kedvezmények csúcsa, ha
a vásárló egy importmárka modelljét számítja vissza egy Hyundai Genesis vagy Aslanba,
akkor ez a vásárló is 500 ezer wonos bónuszt kap autójáért.
A Hyundai az elmúlt hónapokban számos kedvezményes
finanszírozási programot indított el Koreában. A Grandeur modell korábbi 2,9
százalékos kamatát 2,6 százalékra csökkentette, de több terepjáró és más modell
esetében is hasonló kedvezményeket adott.
A drasztikus ösztönzőket azért vetik be a Hyundainál, mert a
csoport hazai piaci részesedése tavaly júniusban a márka történelmében először
70 százalék alá esett vissza és azt az elmúlt 10 hónapban sem sikerült
helyreállítani. Ezzel szemben a külföldi autógyártók piaci részesedése a júniusi
15 százalékról az idei év végére 20 százalékra is emelkedhet. A Hyundai helyzetét
csak tovább rontja, hogy a külföldi cégek készleteinek kisöprése miatt az elmúlt
hónapokban akár 20 százalékkal is csökkentették áraikat.
„Amióta a rekord alacsony 65 százalékos piaci részesedést regisztrálunk,
látjuk már a bővülés jeleit, de még agresszívabban igyekszünk visszatérni a 70
százalék fölé” – mondta a Hyundai egyik képviselője.
A Hyundai csoport a vártnál kevesebb autót adott el eddig az
év első négy hónapjában. A Hyundai a tavalyinál 2,9 százalékkal kevesebb, összesen
1,62 millió autót adott el az idei év január és április közötti időszakban, de
a Kia is 2,4 százalékkal kevesebb, 1,02 millió autót adott el ugyanebben az
időszakban.
Az értékesítés csökkenése mögött a kevesebb külföldi
kereslet mellett az olyan kedvezőtlen piaci tényezők is szerepet játszottak,
mint gyenge japán jen. A Hyundainál 2,7 százalékos, míg a Kiánál 3,9 százalékos
volt a külföldi kereslet csökkenésének mértéke.
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!