A Hyundai Equus történelme – az első generáció
A hírek szerint még idén bemutatkozik a Hyundai
zászlóshajójának legújabb, harmadik nemzedéke, ezért itt az ideje, hogy
megismerkedjünk a modell történetével.
Az első Equus generációt a Hyundai még a Mitsubishivel
közösen készítette el és mutatta be 1999-ben. A hivatalos közlemény szerint az
Equus a Mercedes-Benz S-osztályával és a BMW 7-es sorozatával vette volna fel a
versenyt a koreai piacon, gyakorlatilag azonban külföldi termékekre kivetett védővámok miatt elsősorban a hazai rivális, SsangYong
Chairman volt a célpont. Az Equus hatalmas sikereket ért el Koreában, ám
külföldre csak néhány példány jutott el. Hyundai L450 néven egyetlen autót ugyan
a 2001-es New Yorki Autószalonon is bemutattak, de a csekély érdeklődés miatt a
forgalmazás elmaradt.
Az autót a Mitsubishi tervezte, amely Proudia néven saját
márkajelzése alatt gyártotta és forgalmazta is a típust. Az elsőkerék-meghajtásos,
5,1 méter
hosszú és 1,9 méter
széles limuzin Dél-Koreában hosszított kivitelben is kapható volt, amely
alkatrészeiben nagyrészt azonos volt a japán piacon árult Mitsubishi Dignity
limuzinnal. Az Equust Dél-Koreán kívül Kínában és a Közel-Keleten is árulták,
míg az autó Centennial néven és korlátozott darabszámban a 2000-es évek elején
és közepén Nyugat-Európába is eljutott.
A típus 2003-ban kapott egy kisebb frissítést. A „New” Equus
néven piacra dobott autó eltérő hűtőmaszkjával és utastéri változtatásaival
mutatott újat. A hátsó ülések előtt egy 7 colos kijelzőt építettek be, amely
mellett többek között xenonlámpákat, első parkolóradarokat, szellőztethető
üléseket és légtisztítós klímát is kapott az Equus, 2007-től pedig már Alcantara
bőrülések is a felszereltség részét képezték.
A forgalmazás kezdetén egy 3,5 V6-os és egy 4,5 literes
V8-as, közvetllen befecskendezéses (GDI) benzinmotorból állt a kínálat, néhány
hónappal a bevezetést követően ezekhez megérkezett egy 3,0 literes V6-os is. A Mitsubishi
által gyártott GDI motort azonban prémium üzemanyagra optimalizálták, ez
viszont kevésbé volt elérhető Dél-Koreában, ami teljesítményproblémákhoz és az
ezekhez kapcsolódó vásárlói panaszokhoz vezetett. Emiatt ezt az erőforrást a Hyundai
mérnökei hengerenkénti befecskendezésesre (MPI) módosították. 2005-től a Mitsubishi
motorokat 3,3 és 3,8 literes V6-os erőforrásokra cserélték, amelyeket már a
Hyundai fejlesztett az autóhoz.
Már az első generációból is létezett nyújtott tengelytávú "Limousine" kivitel. Ezt azonban kizárólag a koreai piacra gyártották, vásárlóik között pedig a leggazdagabb dél-koreai üzletemberek voltak, illetve hivatalos célból VIP vendégek szállítására használták a nyújtott autót.
Már az első generációból is létezett nyújtott tengelytávú "Limousine" kivitel. Ezt azonban kizárólag a koreai piacra gyártották, vásárlóik között pedig a leggazdagabb dél-koreai üzletemberek voltak, illetve hivatalos célból VIP vendégek szállítására használták a nyújtott autót.
Az Equus második generációját 2009 márciusában mutatták be Dél-Koreában, de az előd gyártását csak 2009
novemberében fejezték be.
Forrás: wikipedia.org
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!