A Hyundai Equus történelme – az első generáció


A hírek szerint még idén bemutatkozik a Hyundai zászlóshajójának legújabb, harmadik nemzedéke, ezért itt az ideje, hogy megismerkedjünk a modell történetével.

Az első Equus generációt a Hyundai még a Mitsubishivel közösen készítette el és mutatta be 1999-ben. A hivatalos közlemény szerint az Equus a Mercedes-Benz S-osztályával és a BMW 7-es sorozatával vette volna fel a versenyt a koreai piacon, gyakorlatilag azonban külföldi termékekre kivetett védővámok miatt elsősorban a hazai rivális, SsangYong Chairman volt a célpont. Az Equus hatalmas sikereket ért el Koreában, ám külföldre csak néhány példány jutott el. Hyundai L450 néven egyetlen autót  ugyan a 2001-es New Yorki Autószalonon is bemutattak, de a csekély érdeklődés miatt a forgalmazás elmaradt.  


Az autót a Mitsubishi tervezte, amely Proudia néven saját márkajelzése alatt gyártotta és forgalmazta is a típust. Az elsőkerék-meghajtásos, 5,1 méter hosszú és 1,9 méter széles limuzin Dél-Koreában hosszított kivitelben is kapható volt, amely alkatrészeiben nagyrészt azonos volt a japán piacon árult Mitsubishi Dignity limuzinnal. Az Equust Dél-Koreán kívül Kínában és a Közel-Keleten is árulták, míg az autó Centennial néven és korlátozott darabszámban a 2000-es évek elején és közepén Nyugat-Európába is eljutott.   


A típus 2003-ban kapott egy kisebb frissítést. A „New” Equus néven piacra dobott autó eltérő hűtőmaszkjával és utastéri változtatásaival mutatott újat. A hátsó ülések előtt egy 7 colos kijelzőt építettek be, amely mellett többek között xenonlámpákat, első parkolóradarokat, szellőztethető üléseket és légtisztítós klímát is kapott az Equus, 2007-től pedig már Alcantara bőrülések is a felszereltség részét képezték.


A forgalmazás kezdetén egy 3,5 V6-os és egy 4,5 literes V8-as, közvetllen befecskendezéses (GDI) benzinmotorból állt a kínálat, néhány hónappal a bevezetést követően ezekhez megérkezett egy 3,0 literes V6-os is. A Mitsubishi által gyártott GDI motort azonban prémium üzemanyagra optimalizálták, ez viszont kevésbé volt elérhető Dél-Koreában, ami teljesítményproblémákhoz és az ezekhez kapcsolódó vásárlói panaszokhoz vezetett. Emiatt ezt az erőforrást a Hyundai mérnökei hengerenkénti befecskendezésesre (MPI) módosították. 2005-től a Mitsubishi motorokat 3,3 és 3,8 literes V6-os erőforrásokra cserélték, amelyeket már a Hyundai fejlesztett az autóhoz.


Már az első generációból is létezett nyújtott tengelytávú "Limousine" kivitel. Ezt azonban kizárólag a koreai piacra gyártották, vásárlóik között pedig a leggazdagabb dél-koreai üzletemberek voltak, illetve hivatalos célból VIP vendégek szállítására használták a nyújtott autót.

Az Equus második generációját 2009 márciusában mutatták be Dél-Koreában, de az előd gyártását csak 2009 novemberében fejezték be.


Forrás: wikipedia.org

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését