Tíz éves a Hyundai angol szervezete


A Hyundai Motor UK idén ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját, amely időszak nemcsak az Egyesült Királyságban, de globálisan is a vállalat legjelentősebb időszaka volt.    

A hivatalosan 2005 júliusában megalakult Hyundai Motor UK az elmúlt tíz év során több mint 600 ezer új autót adott el a szigetországban, amelyből csak tavaly 82 ezret sikerült értékesíteniük. A márka piaci részesedése ezalatt az időszak alatt a kezdeti 1,5 százalékról több mint háromszorosára, 3,5 százalékra bővült, amellyel a Hyundai az Egyesült Királyság leggyorsabban növekvő autómárkájává. A Hyundai Motor UK gyors növekedése legjobban a vállalat essexi Tilbury Docks importbázisán mérhető le, amely a növekvő kereslet miatt eredeti méretének háromszorosára nőtt.    


A vállalat azonban nemcsak az eladott mennyisége tekintetében nőtt az elmúlt tíz év során, de 35,2 millió angol fontot fektetett kereskedőhálózatának fejlesztésébe, amelynek során annak 70 százaléka lecserélődött 2005 óta. A Hyundai legutóbb az Egyesült Királyságban is bevezette vadonatúj kereskedőtér identitási rendszerét (GDSI), amely a márka kivételes vevőszolgálati rendszereként új arculatot ad a kereskedéseknek, nyílt tereivel, modern berendezéseivel és technológiájával fejlett vásárlói élményt nyújt számukra. A Rockar vállalattal közösen indított Rockar Hyundai a világ első digitális kereskedése, ahol akár online is vásárolható gépkocsi, de a kereskedésben is csupán öt percet vesz igénybe a folyamat. A Bluewater bevásárlóközpontban működő kereskedésbe az elmúlt hét hónapban több mint 120 ezren látogattak el, amely siker is azt bizonyítja, hogy lehet alternatívát kínálni azok számára, akik ezt igénylik.     


A Hyundai vállalat több mint 37 millió új autót adott el az elmúlt évtizedben – 2005-ben 1,7 milliót, míg 2014-ben 4,96 millió darabot. Továbbá a Hyundai márkát 2014-ben a 40. legértékesebb márka lett, 44 helyet javítva ezzel a 2005-ös eredményén. Ez a folyamat azt is jelenti, hogy a Hyundai ma a világ leggyorsabban növekvő autógyártója, amelynek márkaértéke 200 százalékkal növekedett az elmúlt 10 évben.   


„Az elmúlt 10 év során a Hyundai Motor a világpiac legjelentősebb és leginkább lenyűgöző autógyártója lett” – mondja Garel Rhys, a Cardiff Egyetem Autóipari Kutatóközpontjának professzora. „A cég az ázsiai válság ellenére egyértelműen Korea elsőszámú autóvállalata maradt, Kínában az első tízben vannak, ott vannak az amerikai piac legfontosabb szereplői között. Piaci pozícióikat úgy szilárdították meg Európában, hogy nemcsak értékesítették, de itt is gyártják autóikat – ezek pedig egy valódi globális vállalatra utalnak.”   


Rhys hozzátette: „Arra is képesek voltak, hogy a piaci igényeknek megfelelő autókat készítsenek, amelyek a válság kezdetével és a roncsautó-prémiumoknak köszönhetően gyors elismerést arattak – más márkáknak is megvolt a megfelelő termékük és megfelelő áruk, de nem tudtak olyan gyorsan reagálni. A Hyundai sikere azonban nem folytatódhatott volna az autók fejlesztései nélkül. Véleményem szerint a Hyundai Motor az elmúlt évtized autóiparának legokosabb résztvevője volt.”  


„2005-ben csatlakoztam a Hyundaihoz és fantasztikus látni, hová jutott el a vállalat ezalatt a rövid idő alatt” – mondja Tony Whitehorn, a Hyundai Motor UK elnök-vezérigazgatója. „Sikereink három fontosabb területre vezethetőek vissza: a termékkínálatunkra, a vásárlóinkra és embereinkre. Az elmúlt 10 év során termékkínálatunk teljesen átalakult. Egy olyan gyártóból, amely jó áron, megbízható autókat ad el, átalakultunk egy olyan márkává, amelynek termékeit azok formaterve, technológiája és kényelme miatt vásárolják." 


Whitehorn így folytatta: "2009-ben hoztunk egy kockázatos döntést, amikor a kormányzat bevezette a roncsprémiumot, mi pedig készen álltunk, hogy teljesítsük vásárlói megrendeléseinket akkor, amikor mások már kifutottak a készleteikből. Ezzel a lépéssel a 2008-ban 28 ezer autós eladásaink 2010-re 61 ezerre ugrottak fel. Ezek mellett a termékekbe, márkába és vásárlói élményekbe eszközölt befektetéseink biztosították azt, hogy ne csak idényjellegű legyen a sikerünk. A márka évről évre, immár 15 negyedéve folyamatosan egyre több autót értékesít, az idei év pedig ismét a legjobb lehet. De a java még ezután jön – célunk elérni a 100 ezer autót a következő néhány évben, hosszú távon pedig az Egyesült Királyság öt legnagyobbja között lehetünk.”   


„Én és a családom 1992 óta húsz Hyundait vásároltunk – a legelső egy Sonata volt” – mondja David Neech, egy hűséges Hyundai ügyfél a kelet-sussexi Seafordból. „Ezalatt az időszak alatt hatalmas változásokat vettem észre. Nem is tudom elhinni, mennyire fejlett a mostani autóm, még mindig nem tudok mindent kezelni! De a legfontosabb dolog, hogy a Hyundaiok még ezekkel az eszközökkel együtt is nagyon megbízhatóak. A márka formatervei is sokat fejlődtek – minden olyan új modell, amit a vállalat bemutat, sokkal kifinomultabb. Azt kell mondjam, nagyon büszke vagyok a stílusos ix35-re, amit most vezetek."


Neech még hozzátette: "De a kedvenc kereskedésem, a Brooklyn Hyundai is drámaian átalakult azóta. Most csodálatosan néz ki, bár nem kellett sokat oda visszamennem. Valójában az elmúlt 20 év során csupán egyetlen problémám volt az autókkal. Ami leginkább lenyűgöz, hogy habár a Hyundai jelentősen bővült az elmúlt 10 évben, a helyi kereskedés kiszolgálásán ez nem látszik meg. Mindig kedvesek, udvariasak, így pedig tényleg úgy érzem, valóban megbecsült vásárló vagyok.”  

A tizedik évforduló alkalmából a Hyundai Motor UK ősszel megrendezi a világ első városi vezetési versenyét Londonban, ahol a egy másik nagy mérföldkövét is bejelentik majd.  


Forrás: hyundaipressoffice.co.uk

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei