Tíz éves a Hyundai angol szervezete
A Hyundai Motor UK idén ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját, amely időszak nemcsak az Egyesült Királyságban, de globálisan is a
vállalat legjelentősebb időszaka volt.
A hivatalosan 2005 júliusában megalakult Hyundai Motor UK az
elmúlt tíz év során több mint 600 ezer új autót adott el a szigetországban,
amelyből csak tavaly 82 ezret sikerült értékesíteniük. A márka piaci részesedése
ezalatt az időszak alatt a kezdeti 1,5 százalékról több mint háromszorosára,
3,5 százalékra bővült, amellyel a Hyundai az Egyesült Királyság leggyorsabban
növekvő autómárkájává. A Hyundai Motor UK gyors növekedése legjobban a vállalat
essexi Tilbury Docks importbázisán mérhető le, amely a növekvő kereslet miatt eredeti
méretének háromszorosára nőtt.
A vállalat azonban nemcsak az eladott mennyisége
tekintetében nőtt az elmúlt tíz év során, de 35,2 millió angol fontot fektetett
kereskedőhálózatának fejlesztésébe, amelynek során annak 70 százaléka
lecserélődött 2005 óta. A Hyundai legutóbb az Egyesült Királyságban is bevezette vadonatúj kereskedőtér identitási rendszerét (GDSI), amely a márka kivételes
vevőszolgálati rendszereként új arculatot ad a kereskedéseknek, nyílt tereivel,
modern berendezéseivel és technológiájával fejlett vásárlói élményt nyújt
számukra. A Rockar vállalattal közösen indított Rockar Hyundai a világ első
digitális kereskedése, ahol akár online is vásárolható gépkocsi, de a
kereskedésben is csupán öt percet vesz igénybe a folyamat. A Bluewater
bevásárlóközpontban működő kereskedésbe az elmúlt hét hónapban több mint 120
ezren látogattak el, amely siker is azt bizonyítja, hogy lehet alternatívát kínálni
azok számára, akik ezt igénylik.
A Hyundai vállalat több mint 37 millió új autót adott el az
elmúlt évtizedben – 2005-ben 1,7 milliót, míg 2014-ben 4,96 millió darabot. Továbbá
a Hyundai márkát 2014-ben a 40. legértékesebb márka lett, 44 helyet javítva
ezzel a 2005-ös eredményén. Ez a folyamat azt is jelenti, hogy a Hyundai ma a
világ leggyorsabban növekvő autógyártója, amelynek márkaértéke 200 százalékkal
növekedett az elmúlt 10 évben.
„Az elmúlt 10 év során a Hyundai Motor a világpiac
legjelentősebb és leginkább lenyűgöző autógyártója lett” – mondja Garel Rhys, a
Cardiff Egyetem Autóipari Kutatóközpontjának professzora. „A cég az ázsiai
válság ellenére egyértelműen Korea elsőszámú autóvállalata maradt, Kínában az
első tízben vannak, ott vannak az amerikai piac legfontosabb szereplői között. Piaci
pozícióikat úgy szilárdították meg Európában, hogy nemcsak értékesítették, de
itt is gyártják autóikat – ezek pedig egy valódi globális vállalatra utalnak.”
Rhys hozzátette: „Arra is képesek voltak, hogy a piaci
igényeknek megfelelő autókat készítsenek, amelyek a válság kezdetével és a
roncsautó-prémiumoknak köszönhetően gyors elismerést arattak – más márkáknak is
megvolt a megfelelő termékük és megfelelő áruk, de nem tudtak olyan gyorsan
reagálni. A Hyundai sikere azonban nem folytatódhatott volna az autók
fejlesztései nélkül. Véleményem szerint a Hyundai Motor az elmúlt évtized autóiparának
legokosabb résztvevője volt.”
„2005-ben csatlakoztam a Hyundaihoz és fantasztikus látni,
hová jutott el a vállalat ezalatt a rövid idő alatt” – mondja Tony Whitehorn, a
Hyundai Motor UK elnök-vezérigazgatója. „Sikereink három fontosabb területre vezethetőek
vissza: a termékkínálatunkra, a vásárlóinkra és embereinkre. Az elmúlt 10 év
során termékkínálatunk teljesen átalakult. Egy olyan gyártóból, amely jó áron,
megbízható autókat ad el, átalakultunk egy olyan márkává, amelynek termékeit
azok formaterve, technológiája és kényelme miatt vásárolják."
Whitehorn így folytatta: "2009-ben hoztunk
egy kockázatos döntést, amikor a kormányzat bevezette a roncsprémiumot, mi
pedig készen álltunk, hogy teljesítsük vásárlói megrendeléseinket akkor, amikor
mások már kifutottak a készleteikből. Ezzel a lépéssel a 2008-ban 28 ezer autós
eladásaink 2010-re 61 ezerre ugrottak fel. Ezek mellett a termékekbe, márkába
és vásárlói élményekbe eszközölt befektetéseink biztosították azt, hogy ne csak
idényjellegű legyen a sikerünk. A márka évről évre, immár 15 negyedéve
folyamatosan egyre több autót értékesít, az idei év pedig ismét a legjobb
lehet. De a java még ezután jön – célunk elérni a 100 ezer autót a következő
néhány évben, hosszú távon pedig az Egyesült Királyság öt legnagyobbja között lehetünk.”
„Én és a családom 1992 óta húsz Hyundait vásároltunk – a legelső
egy Sonata volt” – mondja David Neech, egy hűséges Hyundai ügyfél a kelet-sussexi
Seafordból. „Ezalatt az időszak alatt hatalmas változásokat vettem észre. Nem is
tudom elhinni, mennyire fejlett a mostani autóm, még mindig nem tudok mindent
kezelni! De a legfontosabb dolog, hogy a Hyundaiok még ezekkel az eszközökkel
együtt is nagyon megbízhatóak. A márka formatervei is sokat fejlődtek – minden olyan
új modell, amit a vállalat bemutat, sokkal kifinomultabb. Azt kell mondjam,
nagyon büszke vagyok a stílusos ix35-re, amit most vezetek."
Neech még hozzátette: "De a kedvenc kereskedésem,
a Brooklyn Hyundai is drámaian átalakult azóta. Most csodálatosan néz ki, bár
nem kellett sokat oda visszamennem. Valójában az elmúlt 20 év során csupán
egyetlen problémám volt az autókkal. Ami leginkább lenyűgöz, hogy habár a
Hyundai jelentősen bővült az elmúlt 10 évben, a helyi kereskedés kiszolgálásán
ez nem látszik meg. Mindig kedvesek, udvariasak, így pedig tényleg úgy érzem, valóban
megbecsült vásárló vagyok.”
A tizedik évforduló alkalmából a Hyundai Motor UK ősszel
megrendezi a világ első városi vezetési versenyét Londonban, ahol a egy másik
nagy mérföldkövét is bejelentik majd.
Forrás: hyundaipressoffice.co.uk
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!