A Hyundai Equus történelme – az előremutató tanulmány
A hírek szerint még idén bemutatkozik a Hyundai
zászlóshajójának legújabb, harmadik nemzedéke, ezért itt az ideje, hogy
megismerkedjünk a modell történetével.
A Hyundai még 2002-re elkészítette a HCD-7
tanulmányát, amely az Equus nevet kapta. A koncepciót először a Chicagói
Autószalonon mutatták be 2002 februárjában és ahogy az ilyenkor lenni szokott, a
modell később más nemzetközi autószalonokon is felbukkant. Így fordulhatott
elő, hogy a 2002-es Párizsi Autószalon Hyundai standjának egyik sztárja a
vadonatúj, Európára szabott Getz mellett a HCD-7 Equus modell lett.
A Hyundai kaliforniai tervezői által megálmodott, előremutató
tanulmány gömbölyű, áramvonalas karosszériáját egy repülőgép törzséről
mintázták, amelyet kívülről teljesen körbeüvegeztek, eltakarva ezzel az
A-oszlopokat is. A függőlegesre húzott első és hátsó lámpatestek, a hatalmas,
21 colos, 245/45 méretű abroncsokkal szerelt kerekeket keretező masszív
sárvédők magabiztos megjelenést kölcsönöztek az elegáns Hyundai limuzinnak. A HCD-7
merész első hűtőrácsa a Hyundai márka csúcsmodelljeinek kialakítását idézte.
A külsőhöz alkalmazkodva a tanulmány belső kialakítása egy
magánrepülőgép luxusszínvonalát nyújtotta, ahol az utasokat kényelem és elegancia
veszi körül. A műszerfal a vezető és az utas felé ergonómiailag ívelt, míg a műszerfal
és a kapcsolók egyszerűek és elegánsak.
A hagyományos középkonzol helyett egy egyedi, 7 colos
színes kijelző került beépítésre, amely gombnyomásra ugrik elő a konzolból,
ahonnan a vezető a klímát, a navigációt és a hangrendszert is kezelheti. A hátsó
utasok szórakoztatására az első fejtámlákba is monitorok kerültek beépítésre. Az
ajtók belső paneljét egy repülőgépbelsőhöz hasonlóan ívesre húzták, amelyek így szinte átölelik a bent ülőket.
A 4 960
mm hosszú, 1 848 mm széles tanulmányautó meghajtását
egy teljesen alumínium felépítésű 4,5 literes 270 lóerős, 32 szelepes, hengerenkénti
befecskendezéses V8-as benzinmotorra bízták, amelyhez ötfokozatú, Shiftronic
manuálisan is kapcsolható automata váltót építettek be.
A Hyundai akkori sajtóközleményében megfogalmazták, hogy a
tanulmány néhány elemét akár felhasználhatják az XG350 modell következő
nemzedékének megformálásakor. Ez így is lett, az autó számos formai megoldása - persze sokkal finomabban - visszaköszön
a 2009-ben bemutatott második generációs Equus modellben.
Forrás: conceptcarz.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!