A Hyundai Equus történelme – az előremutató tanulmány


A hírek szerint még idén bemutatkozik a Hyundai zászlóshajójának legújabb, harmadik nemzedéke, ezért itt az ideje, hogy megismerkedjünk a modell történetével.

A Hyundai még 2002-re elkészítette a HCD-7 tanulmányát, amely az Equus nevet kapta. A koncepciót először a Chicagói Autószalonon mutatták be 2002 februárjában és ahogy az ilyenkor lenni szokott, a modell később más nemzetközi autószalonokon is felbukkant. Így fordulhatott elő, hogy a 2002-es Párizsi Autószalon Hyundai standjának egyik sztárja a vadonatúj, Európára szabott Getz mellett a HCD-7 Equus modell lett.


A Hyundai kaliforniai tervezői által megálmodott, előremutató tanulmány gömbölyű, áramvonalas karosszériáját egy repülőgép törzséről mintázták, amelyet kívülről teljesen körbeüvegeztek, eltakarva ezzel az A-oszlopokat is. A függőlegesre húzott első és hátsó lámpatestek, a hatalmas, 21 colos, 245/45 méretű abroncsokkal szerelt kerekeket keretező masszív sárvédők magabiztos megjelenést kölcsönöztek az elegáns Hyundai limuzinnak. A HCD-7 merész első hűtőrácsa a Hyundai márka csúcsmodelljeinek kialakítását idézte.


A külsőhöz alkalmazkodva a tanulmány belső kialakítása egy magánrepülőgép luxusszínvonalát nyújtotta, ahol az utasokat kényelem és elegancia veszi körül. A műszerfal a vezető és az utas felé ergonómiailag ívelt, míg a műszerfal és a kapcsolók egyszerűek és elegánsak.    


A hagyományos középkonzol helyett egy egyedi, 7 colos színes kijelző került beépítésre, amely gombnyomásra ugrik elő a konzolból, ahonnan a vezető a klímát, a navigációt és a hangrendszert is kezelheti. A hátsó utasok szórakoztatására az első fejtámlákba is monitorok kerültek beépítésre. Az ajtók belső paneljét egy repülőgépbelsőhöz hasonlóan ívesre húzták, amelyek így szinte átölelik a bent ülőket.


A 4 960 mm hosszú, 1 848 mm széles tanulmányautó meghajtását egy teljesen alumínium felépítésű 4,5 literes 270 lóerős, 32 szelepes, hengerenkénti befecskendezéses V8-as benzinmotorra bízták, amelyhez ötfokozatú, Shiftronic manuálisan is kapcsolható automata váltót építettek be.


A Hyundai akkori sajtóközleményében megfogalmazták, hogy a tanulmány néhány elemét akár felhasználhatják az XG350 modell következő nemzedékének megformálásakor. Ez így is lett, az autó számos formai megoldása - persze sokkal finomabban - visszaköszön a 2009-ben bemutatott második generációs Equus modellben.  

Forrás: conceptcarz.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését