Nincs elég kereslet a Hyundai üzemanyagcellás autójára
A Hyundai Motor bejelentette, hogy üzemanyagcellás autójának
globális értékesítési eredménye jórészt a hiányzó infrastruktúra és az autó
magas ára miatt elmarad az eredetileg tervezettől.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója a világon elsőként kezdte
meg a Tucson Fuel Cell modell sorozatgyártását 2013-ban. Az üzemanyagcellás
technológia hatalmas előnye többek között, hogy teljesen károsanyagmentes,
hiszen a meghajtási folyamat egyetlen melléktermékeként vízpára keletkezik.
A Hyundai Motor mostani közleménye szerint május végéig 273
darab Tucson Fuel Cell modellt szállítottak ki a hazai és a világpiacra. Gyártás
megindulásának évében, 2013-ban 76 autót adtak el, míg 2014-ben 128 autó kelt
el és 69 darabot értékesítettek az idei év első öt hónapjában. A saját, koreai
piacon mindössze 29 darabra mutatkozott igény, míg 116 darabot Amerikába,
117-et pedig Európába exportáltak.
A fenti számok is mutatják, hogy az eredmények jóval alatta
maradnak a vállalat által korábban meghatározott és az idei év végéig
teljesíteni szándékozott ezer darabos nagyságrendhez képest. A vártnál kisebb
eladási számok a hiányzó töltőállomás infrastruktúrára és a modell igen magas
árára vezethető vissza.
Összesen mindössze 11 hidrogénkút található Dél-Koreában,
amelyek közül csupán kettő található a 10 milliós lakosságú Szöulban. Nem jobb
a helyzet az Egyesült Államokban sem, ahol szintén csak 10 kút üzemel az egész
országban.
Idén februárban a Hyundai Motor 150 millióról 85 millió
wonra (76 ezer dollár) csökkentette a Tucson Fuel Cell modell árát, ám ez még
mindig túl drága a hagyományos modellekhez képest. Ezen túlmenően pedig nem
kérhető rá állami támogatás sem, ami más elektromos működésű autó vásárlásakor
megilleti a koreai vásárlókat.
Forrás: yonhapnews.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!