Nincs elég kereslet a Hyundai üzemanyagcellás autójára


A Hyundai Motor bejelentette, hogy üzemanyagcellás autójának globális értékesítési eredménye jórészt a hiányzó infrastruktúra és az autó magas ára miatt elmarad az eredetileg tervezettől.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója a világon elsőként kezdte meg a Tucson Fuel Cell modell sorozatgyártását 2013-ban. Az üzemanyagcellás technológia hatalmas előnye többek között, hogy teljesen károsanyagmentes, hiszen a meghajtási folyamat egyetlen melléktermékeként vízpára keletkezik.


A Hyundai Motor mostani közleménye szerint május végéig 273 darab Tucson Fuel Cell modellt szállítottak ki a hazai és a világpiacra. Gyártás megindulásának évében, 2013-ban 76 autót adtak el, míg 2014-ben 128 autó kelt el és 69 darabot értékesítettek az idei év első öt hónapjában. A saját, koreai piacon mindössze 29 darabra mutatkozott igény, míg 116 darabot Amerikába, 117-et pedig Európába exportáltak.   


A fenti számok is mutatják, hogy az eredmények jóval alatta maradnak a vállalat által korábban meghatározott és az idei év végéig teljesíteni szándékozott ezer darabos nagyságrendhez képest. A vártnál kisebb eladási számok a hiányzó töltőállomás infrastruktúrára és a modell igen magas árára vezethető vissza.  


Összesen mindössze 11 hidrogénkút található Dél-Koreában, amelyek közül csupán kettő található a 10 milliós lakosságú Szöulban. Nem jobb a helyzet az Egyesült Államokban sem, ahol szintén csak 10 kút üzemel az egész országban.


Idén februárban a Hyundai Motor 150 millióról 85 millió wonra (76 ezer dollár) csökkentette a Tucson Fuel Cell modell árát, ám ez még mindig túl drága a hagyományos modellekhez képest. Ezen túlmenően pedig nem kérhető rá állami támogatás sem, ami más elektromos működésű autó vásárlásakor megilleti a koreai vásárlókat.

Forrás: yonhapnews.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését