A Hyundai Equus történelme – a második nemzedék
A hírek szerint még idén bemutatkozik a Hyundai
zászlóshajójának legújabb, harmadik nemzedéke, ezért itt az ideje, hogy
megismerkedjünk a modell történetével.
A jelenleg is kapható,, második generációs Equust a koreai
Grand Hyatt Seoul hotelben mutatták be 2009. márciusában. Az eseményre
Dél-Korea akkori miniszterelnöke, Han Seung-soo mellett csaknem ezer VIP
vendéget hívtak meg. A korábbi verziótól eltérően az új Equus már egy teljesen
új, az akkor már bemutatott első generációs Genesis limuzin módosított padlólemezére épült,
amelyet teljes egészében a Hyundai Motor fejlesztett ki. Az immár
hátsókerék-meghajtású, hosszabb karosszériával és új motorokkal rendelkező
autónak így ugyan sok köze nem volt a leköszönő első generációhoz, az autó
mégis megtartotta az Equus márkajelzést, hiszen az addigra rangot vívott ki
magának Koreában.
A koreai piacra érkező Equus 3,8 literes és 4,6 literes
erőforrásaival a Hyundai termékpalettájának legdrágább modellje volt, amit még
ugyanebben az évben, 2009-ben bemutatták Kínában is.
Az Equus amerikai változatát a 2010 áprilisi New Yorik
Autószalonon leplezték le és a forgalmazás a Genesisben is dolgozó nagyobbik,
4,6 literes V8-as motorral kezdődött, amelynek teljesítménye 270 lóerő volt,
nyomatékmaximuma pedig elérte a 451 Nm-t. Az amerikai változat orrára a biztonsági
előírásoknak megfelelően szárnyas alak helyett egy embléma került, míg a hűtőrács
a nemzetközi modellektől eltérően a Genesishez hasonló vízszintes pálcákat
kapott. Az autó különleges tulajdonsága volt, hogy amerikai vásárlói kézikönyv
helyett egy iPad-et kaptak, amelyre az autó kezelési könyvét töltötték fel.
Az Equus volt az első olyan Hyundai, amelyet elektromosan
szabályozott lengéscsillapítóval szereltek fel, de itt tűnt fel először az
azóta minden Hyundai szériafelszereltségéhez tartozó
Járműstabilitás-menedzsment rendszer (VSM) is, amely a teljes biztonság
érdekében összehangoltan kezeli a menetstabilizáló rendszert, az elektromos
parkolóféket, a radaros sebességszabályzót és az övfeszítő rendszert.
A korábbinál sokkal nagyobb szerepet kapott az Equus nyújtott
tengelytávú Limousine változata, amelyet már 2009 szeptemberében bevezettek. A 300
mm-rel hosszabb modell a kisebb változat 3,8 literes motorja mellett egy 5,0
literes V8-ast is kapott, kívülről pedig kifejezetten ehhez az autóhoz készített
vízszintes hűtőmaszkot is kapott. Belül olyan kiegészítők emelték a kényelmet,
mint a motorosan állítható lábtámasz és a masszázsfunkció. Ez a modell jelenleg
Dél-Koreán kívül Oroszországban is elérhető, ahol ugyanannyiba kerül, mint a
hazai piacon.
A Hyundai egy 5,5 literes V8-as motorral szerelt golyóálló
változatot is készített az Equusból, amelynek három példányát a Dél-Koreai
Elnöki Biztonsági Hivatal is megvásárolt. A golyóálló üvegek mellett az autót
különleges alufelnikkel és automatikus hűtőrendszerrel is ellátták.
Az Equus 2012-ben kapott egy kisebb ráncfelvarrást, amikor megjelentek
az új, 3,8 literes és 5,0 literes GDI benzinmotorok, igaz, utóbbi felárért már
2011-től megjelent a kínálatban. Immár nyolcfokozatú automata váltómű
kapcsolódott a motorokhoz, a belső térben teljesen új műszeregység felett pedig megjelent a szélvédőre
információkat vetítő kijelző (HUD), valamint holttérfigyelő-rendszer és a
Hyundai Blue Link alkalmazása is megtalálható, de persze fejlesztettek a
rugózáson is.
Habár a 2016-os, immár automatikus csomagtér-nyitással is
ellátott Hyundai Equus nemrég került a piacra, a második generáció napjai meg
vannak számlálva, hiszen a gyári források szerint jóval fejlettebb tartalommal
és modern, elegáns formavilággal még idén megjelenik az autó harmadik
generációja.
Forrás: wikipedia.org
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!