A Hyundai Equus történelme – a második nemzedék


A hírek szerint még idén bemutatkozik a Hyundai zászlóshajójának legújabb, harmadik nemzedéke, ezért itt az ideje, hogy megismerkedjünk a modell történetével.

A jelenleg is kapható,, második generációs Equust a koreai Grand Hyatt Seoul hotelben mutatták be 2009. márciusában. Az eseményre Dél-Korea akkori miniszterelnöke, Han Seung-soo mellett csaknem ezer VIP vendéget hívtak meg. A korábbi verziótól eltérően az új Equus már egy teljesen új, az akkor már bemutatott első generációs Genesis limuzin módosított padlólemezére épült, amelyet teljes egészében a Hyundai Motor fejlesztett ki. Az immár hátsókerék-meghajtású, hosszabb karosszériával és új motorokkal rendelkező autónak így ugyan sok köze nem volt a leköszönő első generációhoz, az autó mégis megtartotta az Equus márkajelzést, hiszen az addigra rangot vívott ki magának Koreában.  


A koreai piacra érkező Equus 3,8 literes és 4,6 literes erőforrásaival a Hyundai termékpalettájának legdrágább modellje volt, amit még ugyanebben az évben, 2009-ben bemutatták Kínában is.


Az Equus amerikai változatát a 2010 áprilisi New Yorik Autószalonon leplezték le és a forgalmazás a Genesisben is dolgozó nagyobbik, 4,6 literes V8-as motorral kezdődött, amelynek teljesítménye 270 lóerő volt, nyomatékmaximuma pedig elérte a 451 Nm-t. Az amerikai változat orrára a biztonsági előírásoknak megfelelően szárnyas alak helyett egy embléma került, míg a hűtőrács a nemzetközi modellektől eltérően a Genesishez hasonló vízszintes pálcákat kapott. Az autó különleges tulajdonsága volt, hogy amerikai vásárlói kézikönyv helyett egy iPad-et kaptak, amelyre az autó kezelési könyvét töltötték fel. 


Az Equus volt az első olyan Hyundai, amelyet elektromosan szabályozott lengéscsillapítóval szereltek fel, de itt tűnt fel először az azóta minden Hyundai szériafelszereltségéhez tartozó Járműstabilitás-menedzsment rendszer (VSM) is, amely a teljes biztonság érdekében összehangoltan kezeli a menetstabilizáló rendszert, az elektromos parkolóféket, a radaros sebességszabályzót és az övfeszítő rendszert.


A korábbinál sokkal nagyobb szerepet kapott az Equus nyújtott tengelytávú Limousine változata, amelyet már 2009 szeptemberében bevezettek. A 300 mm-rel hosszabb modell a kisebb változat 3,8 literes motorja mellett egy 5,0 literes V8-ast is kapott, kívülről pedig kifejezetten ehhez az autóhoz készített vízszintes hűtőmaszkot is kapott. Belül olyan kiegészítők emelték a kényelmet, mint a motorosan állítható lábtámasz és a masszázsfunkció. Ez a modell jelenleg Dél-Koreán kívül Oroszországban is elérhető, ahol ugyanannyiba kerül, mint a hazai piacon.  


A Hyundai egy 5,5 literes V8-as motorral szerelt golyóálló változatot is készített az Equusból, amelynek három példányát a Dél-Koreai Elnöki Biztonsági Hivatal is megvásárolt. A golyóálló üvegek mellett az autót különleges alufelnikkel és automatikus hűtőrendszerrel is ellátták.


Az Equus 2012-ben kapott egy kisebb ráncfelvarrást, amikor megjelentek az új, 3,8 literes és 5,0 literes GDI benzinmotorok, igaz, utóbbi felárért már 2011-től megjelent a kínálatban. Immár nyolcfokozatú automata váltómű kapcsolódott a motorokhoz, a belső térben teljesen új műszeregység felett pedig megjelent a szélvédőre információkat vetítő kijelző (HUD), valamint holttérfigyelő-rendszer és a Hyundai Blue Link alkalmazása is megtalálható, de persze fejlesztettek a rugózáson is.  


Habár a 2016-os, immár automatikus csomagtér-nyitással is ellátott Hyundai Equus nemrég került a piacra, a második generáció napjai meg vannak számlálva, hiszen a gyári források szerint jóval fejlettebb tartalommal és modern, elegáns formavilággal még idén megjelenik az autó harmadik generációja.

Forrás: wikipedia.org

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését