Finnországban tesztelték a Hyundai új raliautóit


A Lengyel-ralit megelőzően a Hyundai Motorsport négy napot töltött Finnországban, ahol az i20 WRC mostani és új változatát is vallatóra fogták.  

A Hyundai versenysportrészlege gőzerővel dolgozik az i20 WRC jövőbeli változatán. A csapat június végén a Finn-rali útvonalán állította fel sátrát és több szakaszon is összehasonlították az i20 WRC jelenlegi és jövőbeli változatának viselkedését.   


Az Olasz-rali meglepetése, Hayden Paddon most először ülhetett az új modell kormánya mögé, de ahogyan Thierry Neuville is elmondta, eddig ő is csak három napig tudta megtapasztalni az új modell képességeit. Dani Sordo mellett a Hyundai csapatának legújabb tagja, Kevin Abbring szintén ott volt a teszten, egészségügyi problémái miatt azonban nem vezethette az autókat, de reméli, hogy hamarosan erre is sor kerülhet.  



A Hyundai ugyan nem kívánta nyilvánosságra hozni, pontosan mit és hogyan teszteltek ebben a pár napban, ám annyi bizonyos, hogy komoly ütőkártyáik vannak a jövőre nézve. Az új autó formailag nagyjából 50 százalékban megegyezik azzal, amit januárban bemutatnak majd, de a karosszéria alatt már jóval előrébb járnak. Új a teljes motorblokk és a hengerfej is végleges fázisban van már.


„Ez végre egy igazi WRC raliautó!” – mondta Neuville. „Az optimálisabb súlyeloszlás miatt sokkal jobban kezelhető az új futómű.” Nandan szerint a 2016-os ötajtós modell karosszériája ugyan nagyjából 14 kilóval nehezebb, mint a mostani háromajtósé, de a 10 milliméterrel nagyobb tengelytáv és a nagyjából 20 milliméterrel nagyobb rugóút kiegyenlíti ezt a hátrányt. „Az egész karosszéria egy kicsit alacsonyabb, ami miatt a súlypont még hátrébb került” – teszi hozzá Nandan. Ennél a pontnál még jobb volna az eredetileg tervezett kupéváltozat. „Amikor meg kellett hoznunk a döntésünket, nem volt biztos, hogy a homologizációhoz szükséges 25 ezer darab eladott utcai modell meglesz. Ez az ötajtós esetében nem volt soha kérdés.”


A 2016-os i20 WRC teljesen új motorját a Hyundai Motorsport alzenaui üzeme a francia Pipo céggel közösen fejlesztette ki. „Ez egy valódi versenymotor, amely a réginél magasabb fordulatszámon dolgozik” – árulja el Nandan és valóban, az új motor tényleg jóval agresszívabb hangvételű, mint az aktuális változat.



A motor új erőátviteli rendszerét a korábbi X-Trac helyett a Sadev szállítja. „A teljes csomag sokkal jobban illeszkedik az új autónkhoz” – mondja Nandan, aki szerint ezzel az új váltóval nem fordulhat majd elő olyan probléma, amely Hayden Paddon legutóbbi raliján valószínűleg a győzelmébe került. „A mostani autónknál még együtt kell élnünk ezzel a kockázatta. Ez azonban a 2015-ös idény további, kevésbé küzdelmes futamain már nem okozhat nagy problémát.”


Ahogyan az a tesztelések során kiderült, az új versenyautó legalább fél másodperccel gyorsabb, mint a mostani változat. Ezen viszont még tovább dolgoznak a mérnökök, akiknek még négy hónap áll rendelkezésükre, mielőtt a végleges autót 2016. január elsején a FIA homologizációján be kell mutatniuk. "Az első légterelők, a hátsó sárvédők és a hátsó szárny kialakítása még egyáltalán nem végleges." - árulta el Nandan. „Az új i20 WRC versenyautónkkal közelebb kellene kerüljünk a Volkswagenekhez” – reméli. „Persze az is egyértelmű, hogy mindeközben a Volkswagen is továbbfejleszti autóit.”


Forrás: rallye-magazin.despeedweek.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését