Finnországban tesztelték a Hyundai új raliautóit
A Lengyel-ralit megelőzően a Hyundai Motorsport négy napot
töltött Finnországban, ahol az i20 WRC mostani és új változatát is vallatóra
fogták.
A Hyundai versenysportrészlege gőzerővel dolgozik az i20 WRC
jövőbeli változatán. A csapat június végén a Finn-rali útvonalán állította fel
sátrát és több szakaszon is összehasonlították az i20 WRC jelenlegi és jövőbeli
változatának viselkedését.
Az Olasz-rali meglepetése, Hayden Paddon most először ülhetett
az új modell kormánya mögé, de ahogyan Thierry Neuville is elmondta, eddig ő is
csak három napig tudta megtapasztalni az új modell képességeit. Dani Sordo
mellett a Hyundai csapatának legújabb tagja, Kevin Abbring szintén ott volt a
teszten, egészségügyi problémái miatt azonban nem vezethette az autókat, de
reméli, hogy hamarosan erre is sor kerülhet.
A Hyundai ugyan nem kívánta nyilvánosságra hozni, pontosan mit és hogyan teszteltek ebben a pár napban, ám annyi bizonyos, hogy komoly ütőkártyáik vannak a jövőre nézve. Az új autó formailag nagyjából 50 százalékban megegyezik azzal, amit januárban bemutatnak majd, de a karosszéria alatt már jóval előrébb járnak. Új a teljes motorblokk és a hengerfej is végleges fázisban van már.
„Ez végre egy igazi WRC raliautó!” – mondta Neuville. „Az
optimálisabb súlyeloszlás miatt sokkal jobban kezelhető az új futómű.” Nandan
szerint a 2016-os ötajtós modell karosszériája ugyan nagyjából 14 kilóval
nehezebb, mint a mostani háromajtósé, de a 10 milliméterrel nagyobb tengelytáv
és a nagyjából 20 milliméterrel nagyobb rugóút kiegyenlíti ezt a hátrányt. „Az
egész karosszéria egy kicsit alacsonyabb, ami miatt a súlypont még hátrébb került”
– teszi hozzá Nandan. Ennél a pontnál még jobb volna az eredetileg tervezett
kupéváltozat. „Amikor meg kellett hoznunk a döntésünket, nem volt biztos, hogy
a homologizációhoz szükséges 25 ezer darab eladott utcai modell meglesz. Ez az
ötajtós esetében nem volt soha kérdés.”
A 2016-os i20 WRC teljesen új motorját a Hyundai Motorsport
alzenaui üzeme a francia Pipo céggel közösen fejlesztette ki. „Ez egy valódi
versenymotor, amely a réginél magasabb fordulatszámon dolgozik” – árulja el
Nandan és valóban, az új motor tényleg jóval agresszívabb hangvételű, mint az
aktuális változat.
A motor új erőátviteli rendszerét a korábbi X-Trac helyett a
Sadev szállítja. „A teljes csomag sokkal jobban illeszkedik az új autónkhoz” –
mondja Nandan, aki szerint ezzel az új váltóval nem fordulhat majd elő olyan
probléma, amely Hayden Paddon legutóbbi raliján valószínűleg a győzelmébe
került. „A mostani autónknál még együtt kell élnünk ezzel a kockázatta. Ez azonban
a 2015-ös idény további, kevésbé küzdelmes futamain már nem okozhat nagy
problémát.”
Ahogyan az a tesztelések során kiderült, az új versenyautó
legalább fél másodperccel gyorsabb, mint a mostani változat. Ezen viszont még
tovább dolgoznak a mérnökök, akiknek még négy hónap áll rendelkezésükre, mielőtt
a végleges autót 2016. január elsején a FIA homologizációján be kell mutatniuk. "Az első légterelők, a hátsó sárvédők és a hátsó szárny kialakítása még egyáltalán nem végleges." - árulta el Nandan. „Az új i20 WRC versenyautónkkal közelebb kellene kerüljünk a
Volkswagenekhez” – reméli. „Persze az is egyértelmű, hogy mindeközben a
Volkswagen is továbbfejleszti autóit.”
Forrás: rallye-magazin.de, speedweek.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!