Tovább apad a Hyundai koreai részesedése


A Hyundai csoport összesített piaci részesedése júniusban tovább csökkent, amelynek oka természetesen az importmárkák előretörése.

Hazai gyártóként a Hyundai csoport 76,8 százalékos piaci arányával egészen 2009 végéig uralta a dél-koreai autópiacot, ám 2010 óta – a külföldi gyártóknak kedvező kormányzati pénzügyi politika hatására – a Hyundai piaci része tavaly év végére 70 százalék alá csökkent.

A Hyundai Motor és a csoporthoz tartozó Kia Motors piaci részesedése a júniusi piaci adatokat is figyelembe véve 0,9 százalékkal csökkent az elmúlt hat hónapban, így a két márka piaci részesedése június végére már elérte a 67,3 százalékot.  


A Koreai Autóimportőrök és –kereskedők Szövetségének adatai szerint júniusban rekordmennyiségű, 24 275 darab külföldi járművet importáltak Dél-Koreába, amely a teljes hazai értékesítés 18 százaléka, de elemzők szerint ez az arány hamarosan átlépheti a 20 százalékot is.

A legtöbb autót 5 744 darabbal a BMW hozta be, amely rekord, hiszen eddig még egyik külföldi gyártó sem adott el egy hónapban ötezer darabnál többet. A második helyen a Volkswagen áll 4 321 autóval, míg 4 196 darabbal a Mercedes-Benz került a harmadik helyre.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését