Kiábrándítóak a Hyundai féléves eredményei
A Hyundai az elmúlt évek egyik legsikeresebb autógyártója,
első féléves eredményeik alapján azonban nincs ok örömre Dél-Koreában. Most egy új
modellnek kellene új lendületbe hoznia az eladásokat.
A Hyundai gyors növekedésének évei úgy tűnik, egy időre
biztosan véget értek. A koreaiak most pozícióik megszilárdítására törekednek. Éppen
ezért nem véletlen, hogy a vezetők mostanában csupán szerény növekedést
irányoznak elő. A júniusi értékesítési adatok azonban még ennek ellenére is
alatta maradnak a várakozásoknak. Immár sorozatban harmadik hónapja csökken a
márka globális értékesítési eredménye az előző évihez képest. A Hyundai
összesen 2,42 millió autót tudott eladni a világpiacon, amely 3,2 százalékkal
kevesebb, mint tavaly. Májusban pedig 2008 óta először kellett csökkenteni a
koreai üzemek teljesítményét.
A problémát nem csupán Európa okozza. Éppen ellenkezőleg, a
márka modellkínálatát most frissítették fel, így a Hyundai itt a kontinens
legfiatalabb modellpalettáját tudja kínálni. Mindezek dacára az ACEA adatai
szerint a márka eladásai 9 százalékkal csökkentek az első félévben. Mégsem itt
keresendő a Hyundai igazi problémája.
Sokkal inkább az Egyesült Államokban. Ahogyan a Volkswagennek,
úgy a Hyundainak sincs nagy terepjárója, így nem tud igazán részt venni az
amerikai piac bővülésében. Az első félév statisztikája önmagáért beszél: miközben
a versenytársak beleerősítettek, a koreai cég eladásai csupán enyhén nőttek –
vagyis a Hyundai piaci részesedést veszít.
Még rosszabb a helyzet Kínában. A Hyundai eladásai 31
százalékkal estek vissza, ráadásul azon a piacon, ahol a Hyundai minden
negyedik autóját eladja. Két épülő Hyundai gyár próbálja majd legalább fenntartani
az eladások szintjét. Az erős koreai won is a Hyundai ellen dolgozik, hiszen a
japán konkurensek a koreaiaknál sokkal olcsóbban tudják autóikat értékesíteni
az ázsiai piacokon.
Különösen a gyorsan növekvő terepjárók piacán mutat
gyengeségeket a márka, hiszen csak két modelljük, a Tucson/ix35, illetve a
nagyobb Santa Fe modell áll rendelkezésre. Kínában emellett már árulják az ix25
kisterepjárót, amit nemrég Creta néven Indiában is bemutattak. Még fontosabb,
hogy a Tucson vadonatúj változatával a márka prémiumirányba indul.
Forrás: handelsblatt.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!