Kiábrándítóak a Hyundai féléves eredményei


A Hyundai az elmúlt évek egyik legsikeresebb autógyártója, első féléves eredményeik alapján azonban nincs ok örömre Dél-Koreában. Most egy új modellnek kellene új lendületbe hoznia az eladásokat.  

A Hyundai gyors növekedésének évei úgy tűnik, egy időre biztosan véget értek. A koreaiak most pozícióik megszilárdítására törekednek. Éppen ezért nem véletlen, hogy a vezetők mostanában csupán szerény növekedést irányoznak elő. A júniusi értékesítési adatok azonban még ennek ellenére is alatta maradnak a várakozásoknak. Immár sorozatban harmadik hónapja csökken a márka globális értékesítési eredménye az előző évihez képest. A Hyundai összesen 2,42 millió autót tudott eladni a világpiacon, amely 3,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Májusban pedig 2008 óta először kellett csökkenteni a koreai üzemek teljesítményét.       


A problémát nem csupán Európa okozza. Éppen ellenkezőleg, a márka modellkínálatát most frissítették fel, így a Hyundai itt a kontinens legfiatalabb modellpalettáját tudja kínálni. Mindezek dacára az ACEA adatai szerint a márka eladásai 9 százalékkal csökkentek az első félévben. Mégsem itt keresendő a Hyundai igazi problémája.   


Sokkal inkább az Egyesült Államokban. Ahogyan a Volkswagennek, úgy a Hyundainak sincs nagy terepjárója, így nem tud igazán részt venni az amerikai piac bővülésében. Az első félév statisztikája önmagáért beszél: miközben a versenytársak beleerősítettek, a koreai cég eladásai csupán enyhén nőttek – vagyis a Hyundai piaci részesedést veszít.   


Még rosszabb a helyzet Kínában. A Hyundai eladásai 31 százalékkal estek vissza, ráadásul azon a piacon, ahol a Hyundai minden negyedik autóját eladja. Két épülő Hyundai gyár próbálja majd legalább fenntartani az eladások szintjét. Az erős koreai won is a Hyundai ellen dolgozik, hiszen a japán konkurensek a koreaiaknál sokkal olcsóbban tudják autóikat értékesíteni az ázsiai piacokon.  


Különösen a gyorsan növekvő terepjárók piacán mutat gyengeségeket a márka, hiszen csak két modelljük, a Tucson/ix35, illetve a nagyobb Santa Fe modell áll rendelkezésre. Kínában emellett már árulják az ix25 kisterepjárót, amit nemrég Creta néven Indiában is bemutattak. Még fontosabb, hogy a Tucson vadonatúj változatával a márka prémiumirányba indul.  

Forrás: handelsblatt.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését