Három új motorral kapható a Hyundai Sonata


A Hyundai Motor megkezdte a középkategóriás Sonata három új változatának forgalmazását, amellyel bővíteni szeretnék a modell vásárlóinak körét.   

A megújult Hyundai Sonata összesen immár hétféle erőforrással választható Dél-Koreában, a meglévő 2 literes szívó és turbófeltöltős benzines, a hibrid és a kizárólag Koreában forgalmazott autógázos változatok mellett mostantól ugyanis gyártásba került az i40-ben már 1,7 literes dízelváltozat, a legutóbb a vadonatúj Tucsonban bemutatott 1,6-os T-GDI turbómotor, amelyek mellett megjelent a kínálatban Korea első plug-in hibrid (PHEV) járműve is.  


„A Sonata új kínálatával megmutatja, hogyan újul meg Korea legnépszerűbb középkategóriás limuzinja. Az autó magában hordozza az elmúlt harminc év örökségét, de a legmodernebb erőforrásokkal és a legmagasabb fokú biztonsági és szórakoztató berendezésekkel lett felszerelve” – mondta a Hyundai szóvivője.


A Hyundai első konnektorról is tölthető hibridje elektromos üzemben egy feltöltéssel akár 44 kilométert is meg tud tenni, városban elektromos üzemben, míg országúton a benzinmotorral közlekedve pedig tölti az akkuit. A típust elsőként ismerte el alacsony szén-dioxid kibocsátású hazai járműként a koreai Környezetvédelmi Minisztérium.  


Mostantól két évig díjmentesen használható a Blue Link telematikai rendszer, amelynek okostelefonos alkalmazása segítségével a plug-in hibrid ügyfelek távirányítással is beállíthatják az akkuk töltését és ellenőrizhetik, hány kilométerre elegendő az akkuk feltöltöttsége. Miután az autó teljesen feltöltődött, arról egy szöveges üzenetben értesítik a vezetőt.    


A méretcsökkentés trendjét követve a Hyundai a 2,4-es GDI erőforrást törölte a kínálatból, helyette mostantól az 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotort építi be az autóba, 180 lóerős teljesítménnyel. Az új modellek a gyártó hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóművével érkeznek, amely tovább javítja az autók üzemanyag-takarékosságát.    


Az új változatok bevezetésével egy időben számos ponton változtattak elsősorban az autó biztonsági rendszerein, így pl. olyan fejlett légzsákrendszer került beépítésre, amely nem robban be, ha az utas ülésen egy csecsemő ül hordozójában. Dél-Korea első konnektoros hibridje száz kilométeren átlagosan 5,8 litert fogyaszt, míg a dízel 5,9, a turbós benzines pedig 7,5 litert fogyaszt.


Az új Sonata formailag is módosult kissé azért, hogy vonzóbb legyen a fiatalabb generáció számára is. Ennek érdekében az 1,6 Turbo változat megkapta ugyanazokat a sportos kiegészítőket – LED menetfényekkel ellátott sportos lökhárító – amelyeket korábban a 2,0 literes turbóváltozat viselt. A Hyundai szerint a többi változat is eltér egymástól annak függvényében, milyen motor dolgozik benne.   


„Alapvetően megpróbáltunk olyan autót fejleszteni, amely 2,0 liternél kisebb hengerűrtartalommal rendelkezik, miközben dinamizmusával meggyőzi a fiatalabb vásárlókat is, de emellett takarékos is” – mondja Hwang Kwan-sik, a Hyundai Motor képviselője. „Az emberek azon aggódnak, hogyan versenghet ez az autó a kisebb Avantével, de az ügyfelek Sonata méretű autóra vágynak, csak épp takarékosabb motorokkal. Sok fiatal koreai vásárló a motor mérete miatt nem mer Sonatát venni, emiatt pedig úgy gondoljuk, az új turbó és dízelmotoros változat megoldhatja ezeket a kérdéseket. Azt is reméljük, hogy ezekkel az új modellekkel a vásárlók minket választanak a külföldi kompaktok helyett.” 


Az új modellek piacra dobásával együtt a Hyundai csökkentette, illetve érintetlenül hagyta a Sonata minden változatának árát, Az 1.6 Turbo ára 24,1 millió won (kb. 6,1 mFt), míg a 141 lóerős dízelváltozatért 24,95 millió wont (kb. 6,3 mFt) kérnek. A Hyundai Sonata PHEV változata az új modellek legdrágábbjaként 39,95 millió wonba (kb. 10,1 mFt) kerül Dél-Koreában.


Forrás: english.yonhapnews.co.krkoreaherald.comkoreatimes.co.krkoreajoongangdaily.joins.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését