Enyhe piaci növekedésre számít a Hyundai


A Hyundai csoport a bizonytalan gazdasági környezet és a gyenge koreai won hatására enyhe piaci növekedést prognosztizál az idei év második felében.

Mong-koo Chung, a Hyundai csoport elnöke szerint Görögország bizonytalan helyzete, az amerikai kamatok csökkenése és a kínai gazdaság stagnálása továbbra is meghatározza az idei év világgazdaságát. Hozzátette, ezek hatásait pedig a fejlődő piacok is megérzik majd, amely mellett a japán jen és az euró is tovább gyengülhet.

Chung azután vetítette előre ezt a jövőképet, miután a Hyundai csoport eladásai újra csökkenést mutattak, elsősorban az erős koreai won és a gyengébb japán jen által a japán autómárkáknak, pl. Toyotának kedvező gazdasági környezet miatt. A koreai autóóriás most megpróbálja visszafogni költségeit és termelését azért, hogy ismét nyereséget termeljenek, a Hyundai pedig bővíti hobbiterepjáró-kínálatát annak érdekében, hogy a világszerte egyre népszerűbb kategóriából kivegyék részüket.  

Chung a külföldi részlegek vezetőivel folytatott megbeszélésen arra ösztönözte az egységek elnökeit, hogy a jelenlegi helyzetet innovációs és reformlehetőségként fogják fel. „Korábban is sokszor kerültünk nehéz helyzetbe, de mindegyiket tudtuk kezelni. Az ilyen kihívások lehetőséget adnak nekünk arra, hogy fejlesszünk és innovatív megoldásokkal küszöböljük ki a külső tényezők hatásait” – mondta Chung.


 „A jelenlegi piaci környezetben az értékesítési lehetőségekre kell összpontosítanunk” – tette hozzá. „Minden vállalatunknak összefüggő rendszerként kell működnie azért, hogy olyan vállalati szintű értékesítés-támogató rendszert alakítsanak ki, amellyel felkészülhetünk a jövőre.”

A szintén a Hyundai csoporthoz tartozó Koreai Autóipari Kutatóintézet a korábba idénre előre jelzett 2,6 százalékos növekedési előrejelzését 1,2 százalékosra módosította. Júliusban a Hyundai bejelentette, hogy mind hazai, mind pedig világpiaci eladásai tovább csökkentek júniusban.   

A Hyundai egyre inkább lemarad a világpiaci versenyben, miután a csökkenő üzemanyagárak hatására robbanásszerűen megnövekedett a hobbiterepjárók iránti kereslet. Ennek legszembetűnőbb jele, hogy a márka egyetlen modellje sem került fel a tíz legnépszerűbb hobbiterepjáró első negyedéves kínai listájára.

Áprilisban a Hyundai ugyan megmutatta a Tucson terepjáró legújabb generációját a Sanghaji Autószalonon, ez a modell viszont csak később kerül a kínai gyártósorokra. A vállalat bejelentette továbbá, hogy a Tucson új generációjából jövőre 90 ezer darabot kívánnak az Egyesült Államokban értékesíteni, míg az Indiában bemutatott Creta kisterepjáró a második félévben pörgetheti fel a Hyundai eladásait.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését