Enyhe piaci növekedésre számít a Hyundai
A Hyundai csoport a bizonytalan gazdasági környezet és a
gyenge koreai won hatására enyhe piaci növekedést prognosztizál az idei év
második felében.
Mong-koo Chung, a Hyundai csoport elnöke szerint Görögország
bizonytalan helyzete, az amerikai kamatok csökkenése és a kínai gazdaság
stagnálása továbbra is meghatározza az idei év világgazdaságát. Hozzátette, ezek
hatásait pedig a fejlődő piacok is megérzik majd, amely mellett a japán jen és
az euró is tovább gyengülhet.
Chung azután vetítette előre ezt a jövőképet, miután a
Hyundai csoport eladásai újra csökkenést mutattak, elsősorban az erős koreai
won és a gyengébb japán jen által a japán autómárkáknak, pl. Toyotának kedvező
gazdasági környezet miatt. A koreai autóóriás most megpróbálja visszafogni
költségeit és termelését azért, hogy ismét nyereséget termeljenek, a Hyundai
pedig bővíti hobbiterepjáró-kínálatát annak érdekében, hogy a világszerte egyre
népszerűbb kategóriából kivegyék részüket.
Chung a külföldi részlegek vezetőivel folytatott
megbeszélésen arra ösztönözte az egységek elnökeit, hogy a jelenlegi helyzetet innovációs
és reformlehetőségként fogják fel. „Korábban is sokszor kerültünk nehéz
helyzetbe, de mindegyiket tudtuk kezelni. Az ilyen kihívások lehetőséget adnak
nekünk arra, hogy fejlesszünk és innovatív megoldásokkal küszöböljük ki a külső
tényezők hatásait” – mondta Chung.
„A jelenlegi piaci
környezetben az értékesítési lehetőségekre kell összpontosítanunk” – tette
hozzá. „Minden vállalatunknak összefüggő rendszerként kell működnie azért, hogy
olyan vállalati szintű értékesítés-támogató rendszert alakítsanak ki, amellyel
felkészülhetünk a jövőre.”
A szintén a Hyundai csoporthoz tartozó Koreai Autóipari
Kutatóintézet a korábba idénre előre jelzett 2,6 százalékos növekedési
előrejelzését 1,2 százalékosra módosította. Júliusban a Hyundai bejelentette,
hogy mind hazai, mind pedig világpiaci eladásai tovább csökkentek júniusban.
A Hyundai egyre inkább lemarad a világpiaci versenyben,
miután a csökkenő üzemanyagárak hatására robbanásszerűen megnövekedett a
hobbiterepjárók iránti kereslet. Ennek legszembetűnőbb jele, hogy a márka
egyetlen modellje sem került fel a tíz legnépszerűbb hobbiterepjáró első
negyedéves kínai listájára.
Áprilisban a Hyundai ugyan megmutatta a Tucson terepjáró
legújabb generációját a Sanghaji Autószalonon, ez a modell viszont csak később
kerül a kínai gyártósorokra. A vállalat bejelentette továbbá, hogy a Tucson új
generációjából jövőre 90 ezer darabot kívánnak az Egyesült Államokban
értékesíteni, míg az Indiában bemutatott Creta kisterepjáró a második félévben
pörgetheti fel a Hyundai eladásait.