Összkerékhajtással jön az új Hyundai Equus
A 2017-es modellévre megújuló vadonatúj Hyundai Equus első alkalommal rendelkezik majd összkerékhajtási rendszerrel, de akár turbómotoros változatra is számítani lehet.
Az új Hyundai Equus valamikor jövőre mutatkozik majd be,
formavilágát pedig a 2015-ös Hyundai Genesistől örökli majd. Erről Dave
Zuchowski, a Hyundai Motor America első embere beszélt egy sajtótájékoztatón. „Most
a két modell teljesen különálló formavilággal rendelkezik, de a következő Equus
a Genesis testvére lesz” – mondta.
Zuchowski hozzátette, a 2017-es Equus teljesen új formát
kapott, amelynek hatalmas hűtőmaszkja hasonlít majd ahhoz, mint amit a Genesis
is visel. Habár élőben még nem láthatta az autót, Zuchowski elmondta, az új
Equus a képek alapján a jelenleginél hosszabbnak tűnik. „Nagyon
jelentőségteljes kinézetű autó lesz” – mondja. „Néhány képet már megmutattunk a
Hyundai kereskedőinek és a visszajelzéseik elég jók voltak.” Szerinte az új
Equus az Audi A8, a BMW 7-es és a Mercedes-Benz S-osztályának méltó ellenfele
lesz.
Az Equus modell bevezetése óta szenved az amerikai
luxusautók piacán. A Hyundai 2014-ben mintegy 3 400 darabot értékesített,
amely 4,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A vállalat idén
április végéig 820 Equust adott el, ami tovább 32 százalékos zuhanást jelent. Zuchowski
szerint az összkerékhajtás hiánya és a 2015-ös Genesis HTRAC rendszere miatt
csökkent ilyen látványosan az érdeklődés a nagyobb modell iránt.
Az elnök elmondta, hogy a télen havas régiókban, mint pl.
New York vagy Chicago, a luxusautók 85 százalékát összkerékhajtási rendszerrel
vásárolják meg. Zuchowski a Genesis eladások 50 százalékos növekedését is az
összkerékhajtási rendszer elérhetőségének tulajdonítja, hiszen azon ügyfelek,
akik a havas régiókban Equust szerettek volna venni, helyett inkább a HTRAC
rendszerrel ellátott Genesist vették.
A fentiek miatt Zuchowski biztos benne, hogy az
összkerékhajtás bevezetésével az Equus eladások is felfelé indulnak majd. „Most
már van saját összkerékhajtási rendszerünk és a Genesisben jól bevált” –
mondja. „Úgy gondoljuk, az Equus esetében is húzóerő lesz.”
A Hyundai egyik terméktervezési vezetője hozzátette, az új Equus méretei nőnek majd a modellváltással. "Akárcsak a legtöbb kategóriatárs, az Equus is bővülni fog" - mondta, majd hozzátette, hogy a vállalat célja, hogy minél inkább elkülönítse az azonos platformokra épített Genesist és a nemsokára megjelenő új Equust.
Az összkerékhajtás és méretnövekedés mellett az új modell "az iparági trendeknek megfelelően néhány érdekes hajtáslánc opcióval gazdagodik majd." Az esetleges plug-in hibrid változatra irányuló kérdésre ugyan nem adott választ, de elmondta: A Hyundai ugyan nagyon szeretné dízelmotorral is kínálni az Equust, ám az amerikai átállás költségei még mindig túl nagyok. A terméktervező nem részletezte az új motorkínálatot, ám könnyen elképzelhető, hogy a méretcsökkentett turbómotoros erőforrásokra gondolhatott.
A Hyundai egyik terméktervezési vezetője hozzátette, az új Equus méretei nőnek majd a modellváltással. "Akárcsak a legtöbb kategóriatárs, az Equus is bővülni fog" - mondta, majd hozzátette, hogy a vállalat célja, hogy minél inkább elkülönítse az azonos platformokra épített Genesist és a nemsokára megjelenő új Equust.
Az összkerékhajtás és méretnövekedés mellett az új modell "az iparági trendeknek megfelelően néhány érdekes hajtáslánc opcióval gazdagodik majd." Az esetleges plug-in hibrid változatra irányuló kérdésre ugyan nem adott választ, de elmondta: A Hyundai ugyan nagyon szeretné dízelmotorral is kínálni az Equust, ám az amerikai átállás költségei még mindig túl nagyok. A terméktervező nem részletezte az új motorkínálatot, ám könnyen elképzelhető, hogy a méretcsökkentett turbómotoros erőforrásokra gondolhatott.
Forrás: edmunds.com, autoworldnews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!