Összkerékhajtással jön az új Hyundai Equus


A 2017-es modellévre megújuló vadonatúj Hyundai Equus első alkalommal rendelkezik majd összkerékhajtási rendszerrel, de akár turbómotoros változatra is számítani lehet.  

Az új Hyundai Equus valamikor jövőre mutatkozik majd be, formavilágát pedig a 2015-ös Hyundai Genesistől örökli majd. Erről Dave Zuchowski, a Hyundai Motor America első embere beszélt egy sajtótájékoztatón. „Most a két modell teljesen különálló formavilággal rendelkezik, de a következő Equus a Genesis testvére lesz” – mondta.

Zuchowski hozzátette, a 2017-es Equus teljesen új formát kapott, amelynek hatalmas hűtőmaszkja hasonlít majd ahhoz, mint amit a Genesis is visel. Habár élőben még nem láthatta az autót, Zuchowski elmondta, az új Equus a képek alapján a jelenleginél hosszabbnak tűnik. „Nagyon jelentőségteljes kinézetű autó lesz” – mondja. „Néhány képet már megmutattunk a Hyundai kereskedőinek és a visszajelzéseik elég jók voltak.” Szerinte az új Equus az Audi A8, a BMW 7-es és a Mercedes-Benz S-osztályának méltó ellenfele lesz.


Az Equus modell bevezetése óta szenved az amerikai luxusautók piacán. A Hyundai 2014-ben mintegy 3 400 darabot értékesített, amely 4,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A vállalat idén április végéig 820 Equust adott el, ami tovább 32 százalékos zuhanást jelent. Zuchowski szerint az összkerékhajtás hiánya és a 2015-ös Genesis HTRAC rendszere miatt csökkent ilyen látványosan az érdeklődés a nagyobb modell iránt.

Az elnök elmondta, hogy a télen havas régiókban, mint pl. New York vagy Chicago, a luxusautók 85 százalékát összkerékhajtási rendszerrel vásárolják meg. Zuchowski a Genesis eladások 50 százalékos növekedését is az összkerékhajtási rendszer elérhetőségének tulajdonítja, hiszen azon ügyfelek, akik a havas régiókban Equust szerettek volna venni, helyett inkább a HTRAC rendszerrel ellátott Genesist vették.   


A fentiek miatt Zuchowski biztos benne, hogy az összkerékhajtás bevezetésével az Equus eladások is felfelé indulnak majd. „Most már van saját összkerékhajtási rendszerünk és a Genesisben jól bevált” – mondja. „Úgy gondoljuk, az Equus esetében is húzóerő lesz.”

A Hyundai egyik terméktervezési vezetője hozzátette, az új Equus méretei nőnek majd a modellváltással. "Akárcsak a legtöbb kategóriatárs, az Equus is bővülni fog" - mondta, majd hozzátette, hogy a vállalat célja, hogy minél inkább elkülönítse az azonos platformokra épített Genesist és a nemsokára megjelenő új Equust.


Az összkerékhajtás és méretnövekedés mellett az új modell "az iparági trendeknek megfelelően néhány érdekes hajtáslánc opcióval gazdagodik majd." Az esetleges plug-in hibrid változatra irányuló kérdésre ugyan nem adott választ, de elmondta: A Hyundai ugyan nagyon szeretné dízelmotorral is kínálni az Equust, ám az amerikai átállás költségei még mindig túl nagyok. A terméktervező nem részletezte az új motorkínálatot, ám könnyen elképzelhető, hogy a méretcsökkentett turbómotoros erőforrásokra gondolhatott. 

Forrás: edmunds.comautoworldnews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését