Új modellekkel bővül a Hyundai indiai exportja


A Hyundainak már egy évtizede sikerül megőriznie a vállalatot a legnagyobb személyautó-exportőrként Indiában, ahol az autóeladások egyharmadát a koreai cég adja.  

A Hyundai Motor India vállalat exportkínálata átalakulni látszik. Továbbra is szállítanak külföldre a régebbi modellekből, így az Eonból, az i10-ből és az Accentből, ám ezek mellett igyekeznek lehetőségeket teremteni az újabb Grand i10, Xcetn és az Elite i20 típusok számára is, de a nemsokára hivatalosan is bemutatkozó Creta sem csak Indiában lesz kapható.

A nagyjából 85 országba szállító Hyundai továbbra is szeretné megőrizni vezető személyautó-exportőri pozícióit. „A Grand i10, Eon, i10, Xcent és Verna modelljeinkre nagy igény mutatkozik Dél-Afrikában, Vietnámban, Ausztráliában, Mexikóban, Kolumbiában, stb. Továbbra is igyekszünk helytállni ezeken a piacokon és emellett újakat is keresünk” – mondja Rakesh Srivastava, a HMIL értékesítési és marketingvezetője.     


A Hyundai jelenleg kapacitási gondokkal küzd, a gyárak 98 százalék feletti kihasználtsággal dolgoznak. A helyi kereslet élénkülése háttérbe szorította az exportot. A 2014-15-ös gazdasági évben a kivitel 18 százalékkal esett vissza, míg az indiai értékesítés 10 százalékkal nőtt meg. Áprilisban és májusban a tavalyihoz képest 8 százalékkal kevesebb autót exportáltak, a helyi eladások pedig hat százalékkal nőttek. „Továbbra is elsősorban a helyi piacra koncentrálunk, eközben pedig az exporttal is úgy egyensúlyozunk, hogy kielégíthessük a keresletet” – teszi hozzá Srivastava.

A Hyundai legnagyobb hazai és exportvetélytársa, a Maruti Suzuki 20 százalékkal tudta növelni exportját, míg a hazai piacon eladásai 11 százalékkal nőttek. Ez a tendencia idén is folytatódott, áprilisban és májusban a Maruti 34 százalékkal több autót szállított külföldre, helyi értékesítése pedig 19 százalékkal haladta meg az előző évi eredményeit.  


A két vetélytárs közötti rés azonban szűkülni látszik az exportpiacon. A Hyundai tavaly 57 százalékkal több autót vitt külföldre, mint a Maruti. Ez azonban az április-májusi időszakban 19 százalékra esett vissza. Egy piaci elemző szerint a Hyundainak sürgősen szüksége lenne még nagyobb kapacitásra ahhoz, hogy fenntarthassa lendületét a helyi piacon és továbbra is az ország elsőszámú autóexportőrének mondhassa magát.  

Forrás: business-standard.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését