Új modellekkel bővül a Hyundai indiai exportja
A Hyundainak már egy évtizede sikerül megőriznie a
vállalatot a legnagyobb személyautó-exportőrként Indiában, ahol az autóeladások
egyharmadát a koreai cég adja.
A Hyundai Motor India vállalat exportkínálata átalakulni
látszik. Továbbra is szállítanak külföldre a régebbi modellekből, így az
Eonból, az i10-ből és az Accentből, ám ezek mellett igyekeznek lehetőségeket
teremteni az újabb Grand i10, Xcetn és az Elite i20 típusok számára is, de a nemsokára
hivatalosan is bemutatkozó Creta sem csak Indiában lesz kapható.
A nagyjából 85 országba szállító Hyundai továbbra is
szeretné megőrizni vezető személyautó-exportőri pozícióit. „A Grand i10, Eon,
i10, Xcent és Verna modelljeinkre nagy igény mutatkozik Dél-Afrikában, Vietnámban,
Ausztráliában, Mexikóban, Kolumbiában, stb. Továbbra is igyekszünk helytállni
ezeken a piacokon és emellett újakat is keresünk” – mondja Rakesh Srivastava, a
HMIL értékesítési és marketingvezetője.
A Hyundai jelenleg kapacitási gondokkal küzd, a gyárak 98
százalék feletti kihasználtsággal dolgoznak. A helyi kereslet élénkülése
háttérbe szorította az exportot. A 2014-15-ös gazdasági évben a kivitel 18 százalékkal
esett vissza, míg az indiai értékesítés 10 százalékkal nőtt meg. Áprilisban és
májusban a tavalyihoz képest 8 százalékkal kevesebb autót exportáltak, a helyi
eladások pedig hat százalékkal nőttek. „Továbbra is elsősorban a helyi piacra
koncentrálunk, eközben pedig az exporttal is úgy egyensúlyozunk, hogy
kielégíthessük a keresletet” – teszi hozzá Srivastava.
A Hyundai legnagyobb hazai és exportvetélytársa, a Maruti
Suzuki 20 százalékkal tudta növelni exportját, míg a hazai piacon eladásai 11
százalékkal nőttek. Ez a tendencia idén is folytatódott, áprilisban és májusban
a Maruti 34 százalékkal több autót szállított külföldre, helyi értékesítése pedig
19 százalékkal haladta meg az előző évi eredményeit.
A két vetélytárs közötti rés azonban szűkülni látszik az
exportpiacon. A Hyundai tavaly 57 százalékkal több autót vitt külföldre, mint a
Maruti. Ez azonban az április-májusi időszakban 19 százalékra esett vissza. Egy
piaci elemző szerint a Hyundainak sürgősen szüksége lenne még nagyobb
kapacitásra ahhoz, hogy fenntarthassa lendületét a helyi piacon és továbbra is az
ország elsőszámú autóexportőrének mondhassa magát.
Forrás: business-standard.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!