Lassuló kereslet ellenére is kell a plug-in hibrid a Hyundainak


Az üzemanyagárak esésével a hibridek iránti kereslet fokozatosan csökken, a Hyundai mégis most mutatta be konnektoros hibridjét. Van ennek értelme?

Ha csak a Hyundai Motor tervezőin, mérnökein, üzleti stratégáin, vagy vezetőin múlna, a 2016-os Sonata konnektoros hibridje, azaz PHEV változata már az ötletek szintjén elbukott volna. Az idén ősszel érkező stílusos és kétségkívül takarékos középkategóriás modell akár 32 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemben (a Hyundai belső vizsgálatai szerint akár 38 km-t is), így teljes hatótávja meghaladhatja a 960 kilométert is.


Az autóban egy újratölthető akkucsomag található, akárcsak a Chevrolet Voltban. Ám a Volthoz hasonlóan ezt az autót is nagyon költséges és bonyolult volt megtervezni és gyártani, nem beszélve arról, hogy – ha hinni lehet az eladási statisztikáknak – nincs is rá igazán igény manapság. Az alacsony üzemanyagárak miatt ugyanis a drágább hibridek és más, alternatív üzemanyagot használó járművek kevésbé vonzóak.   


A Hyundai mégis kénytelen ilyen modellt is kínálni annak érdekében, hogy megfeleljen az Amerikai Egyesült Államok tíz államában, köztük Oregonban, Kaliforniában és jó néhány északkeleti államban bevezetett zéró emissziós törvénynek. A következő évtizedben ugyanis az autógyártóknak bizonyos darabszámot el kell adniuk károsanyag-kibocsátásmentes autóikból (legyen az elektromos, üzemanyagcellás, vagy plug-in hibrid) ahhoz, hogy egyáltalán forgalmazhassanak autót az adott térségben.  


A PHEV modellek ugyan csak részben tesznek eleget ezen elvárásoknak, hiszen az akkuk mellett egy hagyományos motor benzint is éget. Az akkut töltheti maga a benzinmotor, de parkolás közben akár töltőoszlopról, vagy a tulajdonos garázsában is feltölthető. A tíz állam a teljes amerikai eladások nagyjából negyedét teszi ki, vagyis a gyártóknak olyan elektromos modelleket kell fejleszteniük, mint a Nissan Leaf, a Chevrolet Volt, vagy épp az új Sonata – vagy kénytelenek drasztikus bevételcsökkenést elszenvedni.


De a vásárlók nem túl lelkesek: áprilisban a Kelley Blue Book szerint csak 67 867 darab hibrid, elektromos és más alternatív jármű kelt el Amerikában, ami 15,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban és töredéke a teljes 5,4 milliós újautó-piacnak. Az egyszer egekig magasztalt Toyota Prius szenvedte el a legnagyobb visszaesést ezen a piacon. „Igaz ugyan, hogy jelenleg nincs nagy piaca az alternatív járműveknek” – mondja John Shon, a Hyundai tervezője. „Viszont az is igaz, hogy olyan technológiákat fejlesztünk és finomítunk, amelyek nagyokká érhetnek a jövőben.”  


A Hyundai konnektoros Sonata hibridje közvetlenül verseng a Honda és a Ford hasonló limuzinjaival. A hibrideket sokkal költségesebb gyártani, mint a hagyományos autókat, mivel egyszerre kétféle meghajtási rendszerre (benzin és elektromos), valamint egy hatalmas akkucsomagra is szükség van, amelyet bonyolult fedélzeti számítógépes rendszer hangol össze. Habár a Hyundai eddig nem közölte a Sonata PHEV árát, az valószínűleg a konkurens modellekhez igazodik majd. A Ford Fusion Energi 35 ezer dollárba kerül, míg a Honda 40 ezer dollárért kínálja saját modelljét.


A szövetségi és az állami kormányzatok különböző ösztönzőkkel támogatják az alternatív üzemű járművek vásárlását. A Hyundai szerint új konnektoros Sonata modelljük nagyjából 4 900 dolláros adókedvezményre lesz jogosult. A Hyundai és a tíz állam döntéshozói is olyan vásárlókra számítanak, akik nemcsak a pénzügyileg megkérdőjelezhető racionalitást helyezik előtérbe egy új konnektoros hibrid vásárlásakor. Akár a növekvő olajárak vagy a környezeti katasztrófáktól való félelem elég nyomós indok lehet a vásárláshoz.  

Forrás: fortune.com/

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését