Első teszten az új Hyundai Tucson


Németországban már elérhető az új Hyundai Tucson, amely az AutoBild próbája szerint nagyon közel került a rivális Volkswagen Tiguanhoz.

A Hyundai új Tucson modelljével egyértelműen a Volkswagen Tiguan hobbiterepjárónak kívánnak konkurenciát állítani. Ezt követve a Tucson kicsit hosszabb és szélesebb lett, de csak annyival, hogy olyan nagyra nőjön, mint az eddigi Tiguan. Vagyis kényelmes középméret. A mérethez pedig illeszkedik a formavilág is, a markáns hűtőmaszktól egészen a kissé unalmasnak tűnő hátsóig, amely azonban a vezetőülésből nehezen belátható.  


Belül éppen annyit lépett előre a márka új terepese, mint minden Hyundai mostanság: minden jól és kényelmesen elérhető, az áttekinthető kezelőszervek között az új asszisztensrendszerek kezelői tisztán különválogatva kerültek elhelyezésre és emellett rengeteg a rakodóhely. Az alapjában 513, lehajtva 1 503 literes csomagtér is jól átgondolt – a padló alatti rekeszektől a lehajtva sík rakodótérig bezárólag. Új extraként már a Tucson is elérhető elektromosan nyitható-csukható csomagtér-ajtóval, fűthető kormánykerékkel és táblafelismerő-rendszerrel.   


Az AutoBild tesztjére ráadásul a legnagyobb újdonsággal, az 1,6 literes turbómotorral érkezett az újdonság, amely az eddigi kétliteres szívóbenzinest nyugdíjazza, és amelyhez a Hyundai első duplakuplungos automatáját építették be. Ugyanilyen dolgozhat kívánságra a Tiguan 1,4 TSI verziójában is.  


Az i30 Turboban, korábban pedig a Veloster Turboban is megismert és megkedvelt erőforrást a jobb nyomatékeloszlás miatt átdolgozták, így a Tucson rezgésmentesen és egyenletesen épül fel a 265 Nm, még mielőtt a fordulatszámmérő elérné a piros zónát. Az erőátviteli rendszer a lámpákhoz lassításkor visszakapcsolással segít, elkerülve ezzel korai Fiat és Ford hasonló váltóinak hektikus működését gyors sebességváltások esetében.


Az új váltó azonban a Tucsonnál egyelőre csak ehhez a turbómotorhoz párosítható annak ellenére, hogy igazán egy dízellel lenne igazán harmonikus párosítás. Az átdolgozott, 115 és 186 lóerő közötti teljesítményű dízelmotorokhoz csak hagyományos automata, vagy manuális váltó rendelhető.

Forrás: autobild.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését