Első teszten az új Hyundai Tucson
Németországban már elérhető az új Hyundai Tucson, amely az
AutoBild próbája szerint nagyon közel került a rivális Volkswagen Tiguanhoz.
A Hyundai új Tucson modelljével egyértelműen a Volkswagen
Tiguan hobbiterepjárónak kívánnak konkurenciát állítani. Ezt követve a Tucson
kicsit hosszabb és szélesebb lett, de csak annyival, hogy olyan nagyra nőjön,
mint az eddigi Tiguan. Vagyis kényelmes középméret. A mérethez pedig
illeszkedik a formavilág is, a markáns hűtőmaszktól egészen a kissé unalmasnak
tűnő hátsóig, amely azonban a vezetőülésből nehezen belátható.
Belül éppen annyit lépett előre a márka új terepese, mint
minden Hyundai mostanság: minden jól és kényelmesen elérhető, az áttekinthető
kezelőszervek között az új asszisztensrendszerek kezelői tisztán különválogatva
kerültek elhelyezésre és emellett rengeteg a rakodóhely. Az alapjában 513,
lehajtva 1 503 literes csomagtér is jól átgondolt – a padló alatti
rekeszektől a lehajtva sík rakodótérig bezárólag. Új extraként már a Tucson is
elérhető elektromosan nyitható-csukható csomagtér-ajtóval, fűthető kormánykerékkel
és táblafelismerő-rendszerrel.
Az AutoBild tesztjére ráadásul a legnagyobb újdonsággal, az
1,6 literes turbómotorral érkezett az újdonság, amely az eddigi kétliteres
szívóbenzinest nyugdíjazza, és amelyhez a Hyundai első duplakuplungos
automatáját építették be. Ugyanilyen dolgozhat kívánságra a Tiguan 1,4 TSI
verziójában is.
Az i30 Turboban, korábban pedig a Veloster Turboban is megismert
és megkedvelt erőforrást a jobb nyomatékeloszlás miatt átdolgozták, így a
Tucson rezgésmentesen és egyenletesen épül fel a 265 Nm, még mielőtt a
fordulatszámmérő elérné a piros zónát. Az erőátviteli rendszer a lámpákhoz
lassításkor visszakapcsolással segít, elkerülve ezzel korai Fiat és Ford
hasonló váltóinak hektikus működését gyors sebességváltások esetében.
Az új váltó azonban a Tucsonnál egyelőre csak ehhez a
turbómotorhoz párosítható annak ellenére, hogy igazán egy dízellel lenne igazán
harmonikus párosítás. Az átdolgozott, 115 és 186 lóerő közötti teljesítményű
dízelmotorokhoz csak hagyományos automata, vagy manuális váltó rendelhető.
Forrás: autobild.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!