Vezeték nélküli töltőrendszert tesztelnek a Hyundainál
A Hyundai amerikai fejlesztőközpontja a Mojo Mobility
vállalattal közösen egy olyan vezeték nélküli gyorstöltő-rendszert fejleszt, amelyet
az elektromos autók töltésére használnának a jövőben.
A Hyundai-Kia America Technical Center (HATCI) az Amerikai
Energia Hivatal programjában a Mojo Mobility vállalattal közösen egy olyan vezeték
nélküli töltési rendszert fejlesztenek, amellyel jelentősen megkönnyíthetik az
elektromos autók jövőbeli feltöltését. A Mojo Mobility kimagaslóan hatékony töltési
rendszereivel vált ismertté, amelyekhez egyáltalán nem szükséges semmilyen
kábel az autó és a töltőegység között.
„Megtiszteltetés számunkra, hogy az Amerikai Energia Hivatal
kiválasztott partnerei lehetünk ebben a programban” – mondta Dr. Sung Hwan Cho,
a HATCI elnöke. „Ez olyan innovatív megoldás, amely összhangban áll vállalatunk
alapcéljával, vagyis olyan kezelhetőséget adni fogyasztóinknak, amely könnyen
és intuitív módon használható.”
A Hyundai csoport első elektromos autója, a Kia Soul EV amerikai
piaci sikere is jól jelzi az elektromos autók iránti igény növekedését és a amerikai
kőolaj-fogyasztás visszaszorításának szükségességét. A vezeték nélküli töltési
technológia lehetőséget ad arra, hogy az elektromos autókat még kényelmesebbé
tegyék – amellyel együtt a vásárlók számára vonzóbbak és elfogadottabbak is
lehetnek – miközben az akkucsomagok kisebbek és ezzel az autók könnyebbé válhatnak.
A HATCI és a Mojo Mobility előbbi michigani, illetve utóbbi
kaliforniai fejlesztőközpontjában egy Soul EV tesztflottával három fázisban fejleszti,
dolgozza ki és mutatja be a vezeték nélküli átviteli rendszert.
„Nagyon örülünk annak, hogy a Hyundai-csoporttal és az
Amerikai Energiahivatallal közösen fejleszthetjük a legfejlettebb vezeték
nélküli töltési rendszerünket, amely a töltési felületével még nagyobb
rugalmasságot ad a Hyundai csoport elektromos járműveinek és segíti azok
elfogadását és a vásárlók mindennapi használatát” – mondta Dr. Afshin Partovi,
a Mojo Mobility alapító-igazgatója.
Az első fázisban a felek egy olyan vezeték nélküli töltési
rendszert dolgoztak ki, amelynek hatékonysága a felülettől a jármű felé 85
százalékos és képes gyorstöltésként akár 10 kW-nál nagyobb mennyiségű áramot
továbbítani. Az új rendszer képes kapcsolatot teremteni a padlóban meghúzódó
töltőrendszer és az autó elektromos fogadórendszere között, amellyel könnyebbé
és kényelmesebbé válik a mindennapi használat. A rendszer valódi teljesítményét
a program harmadik, végső fázisában gyűjtik össze, amelyhez öt darab Kia Soul
EV modellt használnak. Ebbe a fázisban tesztelik a rendszerek tartósságát, biztonságát,
teljesítményét és a kapcsolat megbízhatóságát.
Ugyan sem a Hyundai csoport, sem a Mojo Mobility nem
közölte, mikortól építik be ezt az új rendszert a szériagyártmányokba,
amennyiben a tesztek pozitív eredménnyel zárulnak, néhány éven belül
mindenképpen találkozhatunk majd ezzel a megoldással a jövő Hyundai és Kia
típusaiban.
Forrás: autoevolution.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!