Vezeték nélküli töltőrendszert tesztelnek a Hyundainál


A Hyundai amerikai fejlesztőközpontja a Mojo Mobility vállalattal közösen egy olyan vezeték nélküli gyorstöltő-rendszert fejleszt, amelyet az elektromos autók töltésére használnának a jövőben.

A Hyundai-Kia America Technical Center (HATCI) az Amerikai Energia Hivatal programjában a Mojo Mobility vállalattal közösen egy olyan vezeték nélküli töltési rendszert fejlesztenek, amellyel jelentősen megkönnyíthetik az elektromos autók jövőbeli feltöltését. A Mojo Mobility kimagaslóan hatékony töltési rendszereivel vált ismertté, amelyekhez egyáltalán nem szükséges semmilyen kábel az autó és a töltőegység között.  

„Megtiszteltetés számunkra, hogy az Amerikai Energia Hivatal kiválasztott partnerei lehetünk ebben a programban” – mondta Dr. Sung Hwan Cho, a HATCI elnöke. „Ez olyan innovatív megoldás, amely összhangban áll vállalatunk alapcéljával, vagyis olyan kezelhetőséget adni fogyasztóinknak, amely könnyen és intuitív módon használható.”

A Hyundai csoport első elektromos autója, a Kia Soul EV amerikai piaci sikere is jól jelzi az elektromos autók iránti igény növekedését és a amerikai kőolaj-fogyasztás visszaszorításának szükségességét. A vezeték nélküli töltési technológia lehetőséget ad arra, hogy az elektromos autókat még kényelmesebbé tegyék – amellyel együtt a vásárlók számára vonzóbbak és elfogadottabbak is lehetnek – miközben az akkucsomagok kisebbek és ezzel az autók könnyebbé válhatnak.


A HATCI és a Mojo Mobility előbbi michigani, illetve utóbbi kaliforniai fejlesztőközpontjában egy Soul EV tesztflottával három fázisban fejleszti, dolgozza ki és mutatja be a vezeték nélküli átviteli rendszert.

„Nagyon örülünk annak, hogy a Hyundai-csoporttal és az Amerikai Energiahivatallal közösen fejleszthetjük a legfejlettebb vezeték nélküli töltési rendszerünket, amely a töltési felületével még nagyobb rugalmasságot ad a Hyundai csoport elektromos járműveinek és segíti azok elfogadását és a vásárlók mindennapi használatát” – mondta Dr. Afshin Partovi, a Mojo Mobility alapító-igazgatója.

Az első fázisban a felek egy olyan vezeték nélküli töltési rendszert dolgoztak ki, amelynek hatékonysága a felülettől a jármű felé 85 százalékos és képes gyorstöltésként akár 10 kW-nál nagyobb mennyiségű áramot továbbítani. Az új rendszer képes kapcsolatot teremteni a padlóban meghúzódó töltőrendszer és az autó elektromos fogadórendszere között, amellyel könnyebbé és kényelmesebbé válik a mindennapi használat. A rendszer valódi teljesítményét a program harmadik, végső fázisában gyűjtik össze, amelyhez öt darab Kia Soul EV modellt használnak. Ebbe a fázisban tesztelik a rendszerek tartósságát, biztonságát, teljesítményét és a kapcsolat megbízhatóságát.  

Ugyan sem a Hyundai csoport, sem a Mojo Mobility nem közölte, mikortól építik be ezt az új rendszert a szériagyártmányokba, amennyiben a tesztek pozitív eredménnyel zárulnak, néhány éven belül mindenképpen találkozhatunk majd ezzel a megoldással a jövő Hyundai és Kia típusaiban.

Forrás: autoevolution.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését