Kínai, indiai márkák a Hyundai-Kia sikerek nyomában


A Hyundai és Kia márkáknak 15 évükbe telt, hogy a mai szintre emeljék autóik elismertségét az amerikai vásárlók körében. Amennyiben a kínai és indiai autómárkák – amelyek mostanában lépnek az amerikai piacra – nem kívánnak 2025-ig várni azért, hogy látható részesedésük legyen a piacon, akkor fel kell venniük a tempót ahhoz, hogy termékeik és márkáik beolvadhassanak a többi márka közé.

A GfK legújabb felmérése szerint az amerikai autóvásárlók csupán egyharmada fogadná el az indiai, illetve kínai autógyártókat, ellenben 95 százalékuk elfogadja az amerikai autógyártókat. A potenciális indiai és kínai márkáknak szembe kell nézniük az amerikaiak minőséggel kapcsolatos szkepticizmusával is. Természetesen a koreai márkáknak is sikerült túljutniuk a minőségi kifogásokon, amelyek a 80-as évek végén, illetve a 90-es években érték a Hyundai modelleket. A koreai márka a kifogásokra az erőforrásokra kiterjesztett 100.000 mérföldes garanciával válaszolt, így a Hyundai-jal kapcsolatos minőségi kifogások az utóbbi években láthatóan csökkentek. Ám ez nem garancia arra, hogy minden autómárka felül tud kerekedni a gondokon, ha úgy adódik. Erre a legjobb példa a Yugo esete, amely negyed százada próbált betörni az amerikai piacra.

Egy másik tényező az amerikaiak ázsiai márkák betörésével kapcsolatos kételkedése. Azok az amerikai vásárlók, akik kicsit is odafigyelnek a hírekre, hallottak már arról, hogy néhány kínai márka már megcélozta az USA piacát, ám ezek még mindig csak pletykaszinten maradtak, nem történt igazán semmi előrelépés. Az ázsiai gyártók közül pl. a BYD kínai márka jelenleg még a hazai piacával is küzd, nemhogy amerikai terjeszkedésre készülne.    

Amennyiben a BYD, vagy az indiai Tata valóban Amerika felé veszi az irányt, a marketingjük bizonyosan kulcsfontosságú lesz. „Az amerikai célközönség elfogadtatásának és a márkahűség kialakításának gyorsabban kell kialakulnia az indiai és kínai márkák esetében, mint a koreaiak idejében. Ütősnek kell lenniük a bevezetésnek és az egész történetüket kommunikálniuk kell a potenciális vásárlóknak.” – mondja Don DeVeaux, a new york-i székhelyű GfK Automotive ügyvezető igazgatója. „Hozzá kell szoktatniuk a vásárlókat a márkához és biztosítani a döntésük helyességében a minőség igazolásával, vevőszolgálattal, és technológiával, emellett pedig az innovációba vetett elkötelezettségükkel.

A Tata márka kicsit jobb helyzetben van, hiszen a Jaguar és Land Rover megvásárlásával már valamivel közelebb került a nyugati márkákkal megszerezhető tapasztalatokhoz. Ezzel a Tata szakértelemhez és magabiztossághoz jutott, amely szükséges is lesz számára az USA piacára betöréskor.  

Az eredeti cikk megtekinthető itt.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei