Új részletek az Eonról


A tegnapi első fotók után immár újabb információk szivárogtak ki és betekinthetünk – igaz, csak rajz formájában – az új kisautó utasterébe is.

Az új kisautó várhatóan október 10. és 15. között mutatkozhat be a nagyközönségnek. Az új modell sok alkotóeleme az Atos Prime-ból, illetve az i10-ből származik. Az Eon fejlesztési költsége 350-400 millió dollár volt, így ez több szempontból is az eddigi egyik legolcsóbb Hyundai kisautó. Az autó fejlesztését nagyrészt a Hyundai saját kutatási és fejlesztési részlege végezte az indiai Hyderabadban.


Az új autó friss dizájnt kapott, amellyel bátran harcba szállhat az öregedő Alto és Spark konkurensekkel szemben. A felszereltségi szinttől függően az Eon kicsi, 12-es, illetve 13-as kerekeken gördül le a gyártósorról majd. Az autó teljes hossza 3495 mm, amellyel épp olyan hosszú, mint a Chevrolet Spark és a Maruti Alto.


A külső mellett a beltér is lenyűgöző. A rajzon látható, hogy a külső formák a beltérben is visszaköszönnek, valamint a beltér anyagválasztása is teljesen rendben van.  A kormánykerék formája nagymértékben hasonlít a KIA Picantoban bemutatott kétküllős volánra. A legmagasabb felszereltség esetén a műszerfalon és középkonzolon ezüstbetét is megjelenik, a CD-s audióberendezés pedig a mostani trendeknek megfelelően USB/AUX csatlakoztatására is képes. Az egész kialakítás új mércének számíthat majd a kategóriában. A csomagtér mérete 215 liter, ám mély és elegendőnek tűnik a városi használathoz.   

Az első ülések két részből állnak, vagyis állítható a fejtámasz magassága is. Négy felnőtt számára az Eon kényelmes helyet kínál, a legmagasabb felszereltségi szinten pedig a vezetőre már oldallégzsák is vigyáz.


Az Eont egy 814 cm3-es háromhengeres motor mozgatja majd, amely 5 sebességes manuális váltóval egészül ki és teljesítménye eléri az 56 lóerőt 5500 fordulat mellett.

Az új kisautó akár 4,7 literes fogyasztásra is képes a gyári mérések szerint, így a gyáriak szerint az Eon gazdaságosabb a konkurenseinél. A váltómű szintén az Atosból származik, ám a kiosztása más.

Az Eonról bővebben itt olvashatsz.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését