Az új generációs i30 a 2011-es Frankfurti Autószalonon - sajtóközlemény


A Frankfurti Autókiállításon a Hyundai bemutatta az új generációs i30 modelljét, amely a gyártó korábbi sikermodelljére épül, viszont továbbfejlesztett külsejével, minőségével, teljesítményével, illetve gazdaságosságával túlnő azon. 


A Rüsselsheimben, Németországban található Hyundai Motor Europe Technical Center-ében kifejlesztett új i30 a Hyundai folyékony szobrászat formanyelvének további evolúcióját testesíti meg, amely négyféle motorral, összesen hat teljesítményszinttel és 100 g/km-es CO2 kibocsátási értékkel is rendelkezhet. (az 1,6 CRDi motor esetén)


Az új i30 Európában 2012. elején kerül a kereskedésekbe ötajtós ferdehátúként. Az újdonságot a Hyundai Nosovicében, Csehországban található gyártóüzemében állítják majd elő.


Minden új generációs i30 rendelkezik majd az iparágban egyedülálló, teljeskörű 5 éves Triple Care garanciacsomaggal. Ez a díjnyertes csomag 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciát, ötéves assistance szolgálatot és időközi karbantartást tartalmaz az autó 5 éves koráig.


A Hyundai reméli, hogy az új generációs i30 modell is hasonlóan szép eredményeket ér el a piacon, mint az elődmodell és ezzel biztosítja az értékesítési elvárásokat, növeli a márka népszerűségét és javítja a Hyundai megítélését a vásárlók körében.


Az új i30 motorpalettája két benzines és két dízel erőforrás 3-3 különböző teljesítményszintű változataiból áll, melyek teljesítménye 90 és 135 lóerő között van. Mindkét típusú erőforrás kulcsfontosságú szerepet játszik az európai C szegmensben, a dízelek 52, a benzinesek 48 %-os aránnyal. A Hyundai szerint az i30 esetében 50:50 százalék lesz a két motorverzió aránya. 


A Hyundai úgy hiszi, a kimagaslóan gazdaságos 1,6 literes változó geometriás turbó (VGT) U-II dízelmotor lesz a legnépszerűbb erőforrás a kínálatból. A 128 lóerős teljesítményre képes továbbfejlesztett motor 10,9 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az új i30-at, végsebessége pedig 197 km/h.


A benzines egységek is a gazdaságosság és a teljesítmény összhangját képviselik. Az új i30 1,6 GDi Gamma motorja 135 lóerős és 164 Nm nyomatékkal rendelkezik.


A Hyundai Blue Drive nevű technológiája révén az új i30 gazdaságosságának optimalizálásával és alacsony emissziójával tűnik ki. Ennek elemei: beépített motorleállító rendszer (ISG), alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok, továbbfejlesztett generátor rendszer. Az elért 100 g/km alatti emissziós értékével a 128 lovas 1,6 literes dízelmotoros i30 a kategóriájában kimagaslóan jó gazdaságosság és teljesítmény aránnyal rendelkezik.


Az új i30 vásárlói manuális, illetve hatsebességes automata sebességváltó közül választhatnak, melyek mindegyike kiváló vezetési élményt és továbbfejlesztett üzemanyag-takarékosságot nyújt a felhasználónak.


Az új i30  belterének hangulata és formavilága erősen emlékeztet az i40 modellre. A kormány mögött például a vezető az új Flex Steer névre keresztelt rendszerének előnyeit élvezheti. A három üzemmódban – Comfort, Normal és Sport – szabályozható szervorásegítésvezetési élményel szolgálja a vezetőt, hogy az útja még kellemesebbé váljon. A nagy TFT Supervision műszerfal ugyanolyan magas szintre emeli a műszeregységet, mint az i40 esetében – széles körű információbázist szolgáltatva nagyszerű tisztaságban. A középkonzolon a navigációs berendezés 7 collos kijelzője található.


Az új i30 nagyvonalú felszereltségi csomagjai a vezető mellett az utasra is hatással vannak. A kétzónás klímaberendezés komfortos környezetet biztosít egy hosszú út alkalmával, miközben a panoráma napfénytető természetes fényről gondoskodik az utastérben. A napfénytető teljes egészében kinyitható, illetve felemelhető.


Az új i30 vásárlói magasabb szintű térre számíthatnak, mint az elődmodellben. A teljes hossz 4300 mm-re nőtt, míg a szélesség 1780 mm-re változott, míg az autó magassága 1470 mm-re csökkent. Ezzel sportosabb külsőt kölcsönöztek a modellnek, a beltér csorbítása nélkül. Az új i30 csomagtere 378 literesre nőtt, amely természetesen a hátsó ülések ledöntésével növelhető is.


Az új i30 a legújabb aktív és passzív biztonsági rendszerekkel van felszerelve az utasok maximális védelme érdekében. Ennek értelmében az ESP, az ABS, a VSM (jármű stabilitás kontroll), illetve a vészmegállás jelző (vészfékezéskor 3x felvillannak az irányjelzők) a felszereltség részét képezik. A passzív biztonság terén az új i30 hat légzsákkal érkezik szériában, míg a vezetőoldali térdlégzsák opciós felszerelés.  


Az új i30 biztonsági arzenálja alapján a Hyundai az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos eredményt vár az új modelltől.


Az eredeti i30 2007-es indulásától a modell fontos szerepet játszott a Hyundai európai térnyerésében, illetve a flottavásárlók között is. A Hyundai reményei szerint az új i30 ezen a téren is még népszerűbb lehet elődjénél.


A Hyundai éves szinten 120 ezer új i30 eladásával számol, melynek mintegy felét a flottavásárlások tennék ki.


Az ötéves Triple Care szolgáltatás értékes pontja az új i30 pozitív megkülönböztetésének a saját kategóriájában. Az ötéves kilométerkorlátozás nélküli garancia, az országúti segélyszolgálat, illetve az éves felülvizsgálatok a flottakezelőkben bizalmat, biztonságot ébresztenek.


Az eredeti i30-assal összehasonlítva az új i30 használatának összköltsége kevesebb, a továbbfejlesztett üzemanyag-takarékosságnak, alacsonyabb károsanyag-kibocsátásnak, és alacsonyabb biztosítási kategóriájának köszönhetően.

További sajtófotók itt. 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését