A Hyundai a Frankfurti Autószalonon


A Hyundai az idei Frankfurti Autókiállításra igazán kitett magáért. A jelenlegi kínálat bemutatása mellett az i30 világpremierjét is itt tartja a márka, valamint közeli jövőbeli, valamint a távolabbi jövőbe is betekintést engedett.


Az i30-ról már a tegnapi bemutató, illetve a mai kiegészítés kapcsán külön beszámoltam. Emellett a Hyundai bemutatta az i40 lépcsőshátú változatát is a közönségnek, amely – a kombihoz hasonlóan – ugyanúgy a Hyundai új formanyelvét, a folyékony szobrászat elemeit viseli magán. Motorkínálata megegyezik a már korábban bemutatott kombi változattal. Így 1,6 és 2 literes benzines, valamint 1,7 literes, kétféle teljesítményszinten elérhető CRDi dízel erőforrásokkal rendelhető az autó. Piaci bevezetése idén novemberben várható.  

A Hyundai standján a Blue Drive modelleknek is fontos szerep jutott, mely a koreai gyártó saját almárkájának tekinthető. Ezek a 100 g/km károsanyag-kibocsátású modellek az új i30 mellett itt debütálnak Frankfurtban és piaci bevezetésük 2012 elején várható.


A Blue Drive modellek közül talán a legérdekesebb a BlueOn EV névre hallgató kisautó. Ennek a kisautónak ez már a második „fellépése” az európai közönség előtt. Az elektromos kisautó a márka rendkívül népszerű i10 modelljére épül és egy 16,4 kWh lítium-ion polimer akkumulátorral van felszerelve. (LiPoly). Egy igen hatékony elektromos motorral kombinálva az autó összteljesítménye eléri a 81 lóerőt, 210 Nm nyomatékkal rendelkezik, végsebessége eléri a 130 km/h-t és 0-ról 100-ra 13,1 másodperc alatt gyorsul. A hatótáv kb. 150 km.  

A LiPoly akkumulátort használva a BlueOn számos előnnyel rendelkezik az olyan elektromos autók mezőnyében, amelyek nikkel-metál (NiMH) akkut használnak. Ugyanolyan erősek, ám 30 százalékkal könnyebbek az akkuk, miközben térfogatuk 40 százalékkal kisebb és hatékonyságuk 15 százalékkal jobb. Kisebb helyigényük miatt több teret hagynak az utasok számára. A háztartási áramot használva a BlueOn 6 óra alatt teljesen feltölthető, míg gyorstöltéssel 25 perc alatt fel lehet tölteni az akkukat 80 százalékig.   

A Hyundai 2012 augusztusáig egy BlueOn flottával látja el a dél-koreai kormányzatot, amellyel egy feltöltési infrastruktúrát tud kidolgozni és azt tesztelni, mielőtt az elektromos kisautó tömeggyártásáról döntene.


A másik érdekes környezettudatos frankfurti modell a Sonata HEV, amely a Hyundai első full hibrid járműve. Ezt az autót kifejezetten az észak-amerikai piac számára fejlesztették ki, ahol az értékesítés már 2011. elején megkezdődött.

A kimagaslóan jó fogyasztású autót teljes egészében a Hyundai fejlesztette ki és számos újítást is tartalmaz.

A Sonata Hybrid képes teljesen elektromosan közlekedni akár 100 km/h-ig, illetve vegyes üzemben is.

Ahogyan a BlueOn esetében is, a Sonata HEV modell hajtási rendszerének lelke a LiPoly akkumulátor. A Hyundai az első autógyártó a világon, amely ezt az akkutechnológiát szériagyártású járműben alkalmazza. A továbbfejlesztett hatékonyság azt jelenti, hogy az autó visszanyert kinetikus és töltési energiáját még hatékonyabban tudja a jármű szükség esetén felhasználni meghajtásként. Így a Sonata HEV hatékonyabban és gyakrabban képes az elektromos energiát felhasználni, így pedig gazdaságosabban képes üzemelni.  

Sajnos a Hyundai közleménye szerint nem tervezik a Sonata HEV európai forgalmazását.  

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei