A Hyundai és KIA vezetik az amerikai kompakt crossoverek piacát


A Hyundai Motor Company és annak leányvállalata, a KIA Motors Corporation áll a kompakt terepjárók (CUV) piacának élén, legalábbis az év első nyolc hónapjának eladási számai alapján egy most közzétett jelentés szerint. 

A jelentés szerint a két koreai autómárka olyan nagyságokat hagyott maga mögött, mint a Chevrolet, Jeep, vagy Toyota. 

A kompakt crossover kategória egyesíti az átlagos személyautó kényelmét és a terepjárók magas építésmódját azok összkerekes hajtásláncával. Ezek a járművek nagy hasmagassággal rendelkeznek, független hátsó felfüggesztéssel, autószerű vezethetőséggel és gazdaságossággal. 

A jelentés szerint a Hyundai és a KIA 140.381 darabot értékesítettek ezekben a kategóriákban január és augusztus között. Ebből 51.768 darab volt a Hyundai Santa Fe modellje, illetve 88613 darab a KIA Sorento modellje. A Chevrolet 129.538, míg a Jeep 119.151 darabot értékesített, míg a japán Toyota 114.857 járművet adott el ugyanezen időszak alatt. 

A kompakt crossover kategóriát 2009-ben és 2010-ben is a Toyota vezette, míg a Hyundai és KIA márkák még 2009-ben az ötödik helyen álltak, bár tavaly már a második helyre tornászták fel magukat. 

A kompakt crossover kategóriája az elmúlt években folyamatosan népszerűbb lett, az elmúlt évben az összes eladott jármű 10 százaléka ilyen kategóriájú volt, míg 2008-ban még csak 6 százalék volt ugyanezen arány.

Forrás: koreaherald.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését