Beárazták a Blue Link-et – Amerikában
Két elismerésben is részesült a Hyundai új Blue Link rendszere a nemrég megrendezésre került kilencedik Telematics Update Awards-on. Ezek után a Hyundai bejelentette, hogy Amerikában a díjnyertes rendszert mindössze 79 dollárért megrendelhetik a 2012-es Hyundai Sonata vásárlói, illetve a 2013-as modellévben már a legtöbb Hyundai modellhez elérhető lesz ez a szolgáltatás, amely több, mint 30 különböző programmal és biztonsági rendszerrel lesz felszerelve, három különböző csomagban:
Biztonság (Assurance): A Hyundai sofőrök ezen a rendszeren keresztül érhetik el a sürgősségi vonalat és/vagy országúti segítséget (assistance) egyetlen gombnyomásra. Amennyiben ütközés következik be, amelynek során a légzsák is kinyílik, a rendszer automatikusan kapcsolatba lép az erre a helyzetekre kiképzett személyzettel. A rendszer eves díja 79 dollár, két évre 139, három évre 198 dollár.
Legfontosabbak (Essentials): Ebben a csomagban megtalálható az Assurance csomagon kívül a távirányítású ajtónyitás/zárás, távirányítású duda és fényszóróvezérlés, távirányítású motorindítás, és mindehhez egy ingyenes telefonszámon, honlapon, vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet hozzájutni. Ehhez a csomaghoz járnak még olyan kommunikációs segédek, mint a kéz nélküli sms írás (a csak a Blue Link-ben elérhető Agent-Assisted Voice Recognition segítségével), az autó állapotát megjeleníteni képes Service Link, amely egyszerűsíti a szervíz-bejelentkezéseket is.
Ezen csomag további jellemzője a jármű öndiagnosztikája, amelynek segítségével figyelemmel kísérhetjük a jármű helyzetét, sebességét, használatának időtartamát annak érdekében például, hogy a tizenéves gyermekünknek kölcsönadott, vagy a szervízbe hagyott járművet megfelelően használják-e. Ennek díja 179 és 448 dollár között van.
Útmutató (Guidance): Pontról pontra történő iránymutatást ad az olyan járművet használók számára, amelyben nincs fedélzeti navigációs berendezés, és ehhez érdekes pontok (POI) adatbázisa is elérhető, illetve letölthető akár honlapokról is. A szolgáltatáshoz hozzátartozik a közlekedési és időjárási adatok lekérdezése, benzinkutak helyzete, sőt, még az éttermek értékelése is előcsalogatható a rendszerből.
Ebben a csomagban a gazdaságos vezetésre is oda lehet figyelni, ugyanis itt már a rendszer figyeli a vezető autóvezetési szokásait és jelenti az üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is, amellyel gazdaságosabb vezetésre sarkallhatja a sofőrt. Enek a csomagnak a díja 279 és 699 dollár között mozog.
Annak érdekében, hogy bemutathassák a vásárlóknak a Blue Link csomagokat, a bemutatáskor hat hónapig ingyenes az Assurance csomag, míg a többi három hónapig használható ingyenesen. Amennyiben az autó megvásárlását követő 30 napon belül úgy döntenek a vásárlók, hogy továbbra is igénylik a Blue Link szolgáltatást, úgy az Assurace csomag egy évig, míg a többi csomag fél évig ingyenesen használható.
“A Blue Link a biztonságot, szolgáltatást és infotainmentet egyesíti annak érdekében, hogy a Hyundai vásárlók élete még könnyebb legyen.” – mondta Barry Ratzlaff, aki a Hyundai Motor America ügyfél-ellégedettségi és üzleti fejlesztési igazgatója. “Alaposan tanulmányoztuk, hogyan viszonyulnak a felhasználók az okostelefonokhoz és navigációs rendszerekhez, mint a külvilágból érkező jelzésekre. A Blue Link észrevétlenül múködik és kapcsolódik az autóhoz és a külvilághoz.”
Az eredeti cikk megtekinthető itt.