Lépcsőshátú i40 a Frankfurti Autószalonon


Mint arról már tegnap beszámoltam, a Hyundai a vadonatúj i30 mellett elhozta a nemrég bemutatott i40 kombi lépcsőshátú változatát is.


Az új i40 modellcsalád az európai D szegmensbe, vagyis a középkategóriába érkezik és immár kétféle karosszériaváltozattal is rendelkezik. Az i40 sorozat is a Hyundai új folyékony szobrászatának jellemző vonásait viseli magán. Így elölről a hatszögletű, hexagonális hűtőrács, oldalról a meredeken és jellegzetesen futó övvonal teszi dinamikussá a 4,74 méter hosszúságú limuzint. A kupészerűen ívelő tetővonal és a hátsó lámpák tovább fokozzák a sportosságot.


Akárcsak a kombinál, a limuzin esetében is megtalálhatóak a kategóriában ma már elvárt felszereltségek. Így pl. az elektromos kézifék, xenon fényszórók, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, és összesen 9 légzsák. Az utasok jó közérzetéről a szellőztetett első ülések, a hátul is fűthető ülések, vagy éppen a fűthető kormánykerék gondoskodik.


A motorháztető alatt sem találni újdonságot az i40 kombi változatához képest.  Az alap benzines az 1,6 literes 135 lóerős, míg a 2 literes benzines 177 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. Dízelmotorból az 1,7 literes CRDi egység kétféle teljesítménnyel – 115 és 136 LE – érhető el. Később ennek egy duplaturbós változatát is bemutatják, melynek teljesítménye 170-180 lóerő körül várható. A motorokhoz hatsebességes kézi, illetve szintén 6 sebességes automata váltó is kapcsolódhat.


Természetesen az i40 is a Hyundai páratlan Triple Care garanciacsomagjával érkezik, melynek eleme az 5 év kilométer-korlátozás nélküli garancia, az 5 évig ingyenes országúti segélyszolgálat, illetve 5 évig egy évenkénti általános átvizsgálás is.  


Egyelőre nem ismertek az árak, az i40 limuzin piaci bevezetése novembertől várható.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését