Egész típuscsalád készül „HB” alapokon
A Hyundai elismerte, hogy a dél-amerikai piacra szánt új modellje, a „HB” gyári kódnéven futó projekt nem egyelten modellből áll majd, hanem egy egész modellcsaládot kívánnak létrehozni. Ennek megfelelően három változat megjelenésére számíthatunk: egy ötajtós ferdehátú, egy hagyományos limuzin, illetve egy kisterepjáró is a paletta részét képezi majd.
A Dél-Amerikában igen népszerű FIAT Palio, illetve Volkswagen Gol ellenfelének szánja a Hyundai a fejlesztés alatt álló, gyári kódnevén „HB” kisautó ferdehátú változatát, amely az i10-nél tágasabb karosszériával, ám az i20-asnál vonzóbb árcédulával rendelkezik majd.
Az új kisautóból a most kiszivárgott számítógépes rajzok alapján többek között lesz egy nagy csomagterű családi kivitel is. Ezt a változatot egy Hyundai-hoz közeli forrás „mini-Elantra”-ként jellemezte.
Ha jobban megnézzük a képeket, jól látszik rövid farrész, illetve a jócskán megdöntött hátsó szélvédő is, amely hasonló az Elantra, illetve akár a Sonata hátsó vonalvezetéséhez is. Mind az első, mind a hátsó lámpatestek vonalvezetése jócskán benyúlik a karosszéria oldalvonalába is, akárcsak a nagyobb testvérein.
A legérdekesebb variáció a szabadidő-autó. A korábbi értesülésekkel ellentétben ez a változat nem a Dél- Amerikában szokásos, emelt hasmagasságú, terepjárós elemekkel díszített ferdehátú séma szerint készül, hanem gyakorlatilag külsőleg egy önálló modellként jelenik meg, amely modell sokkal kifinomultabb lesz a többi változatnál.
A terepes változat formavilága nagy valószínűséggel az idei Detroiti Autószalonon bemutatott tanulmányra, a Curbra fog emlékeztetni. A beltér nagyon hasonló lesz az Elantra belső elrendezéséhez, a középkonzol is ugyanolyan Y formájú lehet. Összkerékhajtásról egyelőre nincs szó, így valószínűleg nem lesz az ix35-nél kisebb összkerekes Hyundai.
Az előreláthatólag 2013-ban érkező újdonságok közül a kisautó, illetve a limuzin 1 literes, illetve 1,6 literes motorokkal rendelkezik majd, míg a terepes változat az 1,6 literes mellett megkaphatja a Hyundai 1,8 literes erőforrását is. A típuscsalád gyártása a brazil Piracicabai gyárban történik majd.
Mint ismert a FIAT a 90-es évek végén a Palio Weekend típusát Európában is forgalmazta, illetve Albea néven később a lépcsőshátú verziót is piacra dobta. Kérdéses, hogy vajon a Hyundai mennyire látja majd kifizetődőnek az esetleges exportot Dél-Amerikából, bár hazánkban mindenképpen lenne helye egy ilyen megfizethető árú, lépcsőshátú kisautónak. Jelen pillanatban úgy tűnik, legnagyobb esélye a Curb szériakivitelének van az exportra.