Több más autógyártóhoz hasonlóan a Hyundai is fontolgatja a fizetős szolgáltatások bevezetését autóiban, ám a koreai vállalat a technológia használatával egy lépéssel túllép a többieken a régebbi modellek funkcióinak javítása érdekében. A Hyundai azt fontolgatja, hogy olyan fizetős funkciókat vezet be autóiban, mint például az ülésfűtés annak érdekében, hogy az értékesítés után is kapcsolatot tarthasson fenn vásárlóival. „Opcióként vizsgáljuk az igény szerinti funkciókat, hogy személyre szabottabbá tegyük az autót” – mondta Marcus Welz, a Hyundai Connected Mobility vezetője. A Hyundai új, európai székhelyű részlege egy fedél alá fogja egyesíteni a koreai vállalat autó-előfizetési (Mocean) és a kapcsolódó szolgáltatások (Bluelink) vállalkozásait. „Évek óta aggódtunk amiatt, hogyan fogunk több autót eladni” – mondta Welz. „Ma azon aggódunk, mi van, ha csak autókat adunk el?” Az új részleg „a mobilitás jövőjéről szól, a mai autók birtoklásától az előfizetésre való átállásig” – tette hozz
Különleges tesztautót kaptam egy hétvégére nemrég, amely kivételesen nem vakítóan fényűző felszereltségével, műszaki parádéjával, hanem kiforrott egyszerűségével és kifinomultságával kápráztatott el. Éppen tíz év telt el azóta, hogy a Hyundai bemutatta első igazán Európára hangolt kompakt autóját, az i30-ast. Még ezen blog hat éves archivumában is található ezen első generációról készült saját autós beszámoló , igaz, 2011 őszén már a második nemzedék bemutatójáról , majd annak tesztjéről kaptam anyagot , később pedig a kombiváltozatot alaposabb saját tesztnek is alávetettem . Most pedig, hat évvel később ismét új köntöst és technikát kapott a Hyundai egyik legfontosabb modellje, A szegedi Hyundai Hoványnak köszönhetően pedig nem kellett megvárnom a fullextrás importőri tesztautót (ami hamarosan persze szintén érkezik), hanem egy 1.4-es szívómotorral és alapfelszereltséggel érkezett, józanabb hétköznapi változatot próbálhattam ki először. Az i30-ról egyértelműen elmo
A Hyundai Motor bejelentette, hogy a dízel személyautók iránti kereslet zuhanásával befejezte két dízelmotorjának gyártását Ulszanban, amellyel együtt iparági források szerint idén két motoralkatrész-gyártó üzemét is bezárja. Mivel a dízel személygépkocsik értékesítése a szigorodó környezetvédelmi előírásoknak és a csökkenő keresletnek köszönhetően évente 30 százalékkal esett vissza Dél-Koreában, a Hyundai Motor nemrégiben befejezte két dízelmotorjának gyártását az ulszani üzemében. Az intézkedést követően jelenleg nincsenek dízelmotoros változatok a koreai autógyártók által értékesített limuzinok között. Iparági források szerint a Hyundai Motor és a KIA vállalatok befejezték az „A motor” és a 2,0 literes „R motor” előállítását a gyártók közös ulszani motorgyártó létesítményében. Egy iparági bennfentes elmagyarázta, hogy a befejezés nem a motorok teljes kivezetését jelzi előre, hanem a csökkentett kereslet miatt a termelés leállítását jelenti. Az „R motor”, amely a robusztus 200 lóerő