Dönci sztorija - avagy hogyan lettem Hyundai rajongó II. rész


2001. szeptembere elég borús időszak volt az egész emberiség számára. Az amerikai események eléggé rányomták bélyegüket az emberek hangulatára, ám emellett számomra különösen fontos időszak volt akkor ez a hónap, hiszen épp ma 10 éve alakult meg a H-1 AUTÓ Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. Szegeden.

Az új Matrix megjelenésekor kitettünk egyet a kirakatba. Az egyik szegedi állami cég vezetője nagyon szerette a márkát, akkor épp a Lantráját hozta be szervizre. Meglátta a Matrixot, körbenézegette, majd csak annyit mondott: Rendeljetek nekem egyet. Az ár mindegy! Egy feltétele volt csupán: minden eddigi autója ezüst volt, ez is legyen ezüst. Hát rendben, lerendeltünk egy ezüstmetál autót, ami meg is érkezett. Körbenéztük az autót, de valami nem stimmelt: a színe nagyon zöldes volt. Vakartuk a fejünket, de arra jutottunk, hátha csak a viaszréteg tréfál meg minket. Gyorsan átküldtük a mosóba. Amikor visszaért a mosóból az autó, még zöldebb volt, mint előtte! Te jó ég, itt mi lesz… Végül fel kellett hívni az ügyfelet, jöjjön, nézze meg az autót. Tiborral mindketten kint álltunk az udvaron, amikor körbenézte az ügyfél az autót, mi pedig visszafojtottuk még a lélegzetünket is. Az ügyfél komor arccal nézegette az autót, a fényezését, majd elgondolkodott. Hosszas csend után megszólalt: „Tudjátok mit? Le van szarva, így is elviszem!” Hatalmas kő esett le a szívünkről. Talán még ma is használja az autót, legalábbis tavaly még láttam vele.

A Porsche Szeged mellett a Hangár autókiállításon, 2003-ban
Havonta dealerértekezletre jártunk a budapesti központba, Ezen tudhattuk meg, éppen hogyan is áll az országos hálózat az értékesítések terén. Az ilyen alkalmakkor volt lehetőség az esetleges problémákat, hiányosságokat is megbeszélni. Emlékszem, hónapokig könyörögtünk a vezérképviselet képviselőinek, hogy legalább egy ABS-szel felszerelt Accent modellt hozzanak be, mivel addig csak a drága fullos Accentnél volt széria a blokkolásgátló. Megígérték végül, hogy lesz. Lett is, nagy örömmel fürkésztük a naponta e-mailen kapott készletlistát, ahol megjelent az ABS-szel szerelt CRDi motoros Accent. Az ámulat akkor változott döbbenetté, amikor kiderült, az ABS-en kívül SEMMI nincs az autóban. Tehát még szervokormány sem! Képzelhetitek, nem volt így valami versenyképes ajánlat. De azért nekünk mégis sikerült egyet eladnunk.



Get(z) sajtóbemutató az Európa hajón
Hatalmas élmény volt, hogy 2003 tavaszán egy kimerítő autóbuszos út során eljuthattunk Genfbe, a nagy nemzetközi autószalonra, ahol láthattuk az Accent modellfrissített változatát és tapasztalhattuk azt a hatalmas nyüzsgést, ami körbelengi az egész eseményt.


Mivel tudtuk, hogy a helyet, amit béreltünk, előbb-utóbb eladják, így mi is próbáltunk pénzhez jutni, ám sajnos a banki hitelt nem tudtuk megszerezni a területre. Akkoriban még nem volt elegendő biztosíték a Hyundai márkajog és a hozzá kapcsolódó várható eredmények. Máshol is kerestünk telephelyet, de volt, amit az orrunk előtt vettek meg, illetve volt olyan, amelyre rengeteget kellett volna áldoznunk, hogy valamire való autószalon formájúra hozzuk fel. 



Az első Get(z) átadása kitelepüléssel, rádiós közvetítéssel 2003. tavaszán
Végül kapcsolatba kerültünk egy épületgépészeti céggel, amely éppen telephelyet keresett. Mivel az akkori igényeiknek a meglévő szalon is elég lett volna, ezért megegyeztünk, hogy segítjük összehozni az üzletet, cserébe maradhassunk a megszokott helyünkön, Az üzlet megköttetett, mi pedig fellélegezhettünk. Ez sajnos azonban nem tartott sokáig, ugyanis a beköltözésük után pár hónappal már meg is kaptuk a felmondásunkat, így 2004. januártól igen nehéz helyzetbe kerültünk.   

A régi szalon ma
Január elsejével tehát elköltöztettük a szalont, egy városszéli zöldségraktár egyik félreeső irodájában rendezkedtünk be, a raktár udvarán pedig felsorakoztattuk a raktári autóinkat. Méltatlan helyzet volt, de szerencsénkre az ügyfelek itt is megtaláltak bennünket, sőt, vásároltak is autókat. Nehéz helyzetünket tovább súlyosbította a 2004. januárjában bevezetett regisztrációs adó, amely bevezetésekor teljes zűrzavar támadt a hivataloknál, aminek eredményeként pedig a teljes hazai újautó-forgalmazás megbénult.

2004. áprilisában ismét felragyogott a szerencsecsillagunk, ugyanis időközben a Hyundai-t korábban áruló és a Toyotát megkapva a koreai márkát eldobó cég elvesztette a "nagy" Toyotát. A szalon üresen maradt, ezért megegyeztünk, hogy annak egy részét kibéreljük tőlük. Ismét beköltöztünk hát végre egy autószalonba, aminek nagyon örültünk.

A bérbeadó vállalkozás azonban folyamatosan kereste a lehetőséget, és végül a Honda márkával állapodott meg. Ez számunkra jó hírnek tűnt, hiszen egy évvel korábban minket is megkeresett a Honda, vállaljuk be a Hyundai mellett a márkát, Akkor arra nem volt lehetőségünk, de mindenképpen örültünk neki, hogy olyan márka költözik mellénk, amelyet nem zavar a jelenlétünk.

Itt működött néhány hónapig a Hyundai 
Tévedtünk. Alig egy hónappal a beköltözés után közölte az akkor már Honda márkakereskedő, hogy a vezérképviselete felszólította, hogy távolítsa el a "konkurens" koreai márkát a szalonból. Így hát 2004. őszén ismét vissza kellett költöztetnünk az autókat a zöldségraktárhoz. A szerviznek találtunk egy helyet egy nagy ipartelepen, ahol egy kis irodát is bérelhettünk, itt folyt az értékesítés. 
A Hyundai Motor India bejárata

A HMI előcsarnoka
Ebben az időszakban ért az a megtiszteltetés, hogy a 2003-as kiváló teljesítményünkért (értékesítési darabszámban az első három kereskedés között voltunk) részt vehettem a HAH indiai útján, amelynek csúcspontja számomra a Chennai-ban működő Hyundai gyár megtekintése volt.


Érkeznek a fényezett karosszériák az összeszerelő üzembe




Első érintkezés a földdel

Egy újabb autó készült el


Óriási élmény volt, ahogy láttam az összehegesztett, fényezett karosszériát az összeszerelősor egyik végén, majd mire a másik végére jutott, egy komplett autó vált belőle.






Autók tömege ameddig a szem ellát
A kész autók tömegét is nehéz elfelejtenem, amelyek olyan hatalmas mennyiségben álltak az udvaron, amilyet még életemben nem láttam.   

Dönci mezitláb Indiában
Ezen a ponton érkezett meg a magyar piacra a gyári importőr, amely azonnal leváltotta az addigi nagykereskedőt. Mi pedig, ahogy azt szokták mondani, "két szék között padlóra kerültünk." Igaz, az addigi importőr bátran szembeszállt a koreai céggel, és elhitette megmaradt értékesítőivel (mivel sokan átmentek az új, gyári importőrhöz), hogy van kiút, illetve a betározott autóival jó ideig lesz autó, ám mi a kezdetektől arra vártunk, mikor "robban" a piac és tudtuk, hogy ez egyszer el fog jönni. Ez a pont akkor jött el és számunkra a legrosszabbkor érkezett. Mivel nem volt telephelyünk, nem volt jövőképünk, nem volt semmink, amivel az új, gyári importőr ajtaján kopogtathattunk volna, így kilátástalan helyzetbe kerültünk. 

A városszéli zöldségraktár
A helyzetet súlyosbította, hogy a meglévő új- és használt autóinkon lévő készletfinanszírozás szolgáltatói telephelyengedélyünk híján megvonták a támogatást és elvitték a még készleten lévő autókat. Innentől kezdve kényszerhelyzetbe kerültünk, amiből már nem lehetett menekülni. Következett minden vállalkozás réme, a felszámolási eljárás.


A felszámolási eljárás idején és azután is a csalódottság és a keserűség lett rajtam úrrá, amely majdnem eltérített a Hyundai márkától. Ebből egy közösség, egy internetes fórum, az akkor formálódó Hyundai Autóklub vetett véget. Ez a rajongói klub sok erőt adott ahhoz, hogy megtaláljam a helyem, hiszen végre értelmet nyert az autószalon idején kialakult rajongásom, és láttam, hogy nemcsak én vagyok ezzel így. Remek társaság, jó és hasznos üzenetváltások, beszélgetések, majd a találkozók hangulata mind hozzájárult ahhoz, hogy ismét rátaláljak a márkára, annak erényeire.

Hyundai Autóklub találkozó Dunaföldváron
Ráadásul a fórumot a mostani importőr, a Hyundai Holding Hungary is elismeri, így a találkozókon a résztvevők számára mindig biztosított a legújabb Hyundai modellek prospektusain, szóróajándékain kívül ezen autók tesztvezetési lehetősége is. A fórumon kezdtem híreket gyűjteni és azokat megosztani a tagokkal, így gyakorlatilag a fórum „hozománya” ez a blog is.

Dönci és Dönci_né a Cityrally-n
A fórum mellett az is sokat segített, hogy a szakmai élet kudarca helyett inkább a magánéletemre koncentrálhattam. Családot alapítottam, gyerekünk született, én pedig más típusú munkát találtam. Így ma már a gazdasági élet más területén dolgozom, a Hyundai iránti tiszteletem, szeretetem azonban megmaradt és hálás vagyok azért, mert ezt a fórum, illetve ezen blog oldalain kamatoztathatom.

A jelenlegi Hyundai "flottánk"
Azt szokták mondani, az idő mindent megszépít. Ez tényleg így van, hiszen voltak ezalatt az időszak alatt szép és kevésbé szép élmények, mégis jó ezekre visszagondolni, megemlékezni róluk, hiszen kevesen mondhatják el magukról, hogy sikerült megvalósítaniuk az álmukat. Nekem sikerült, és bár rövid ideig tartott, egy örök életre szóló emlék maradt. Csak azt sajnálom, hogy nem tarthatott tovább...  

Köszönöm, hogy elolvastátok a történetemet. Holnaptól minden visszatér a régi kerékvágásba, tehát ismét a legfrissebb Hyundai híreké a főszerep. További jó szórakozást, hasznos időtöltést kívánok az oldalon!

Dönci

A bloghoz kapcsolódó képtárban további képeket találhattok erről az időszakról.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését